היישום אינו מחובר לאינטרנט

תנועת החמא"ס וארגון החיזבאללה

עבודה מס' 067890

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התפתחות הארגונים במהלך השנים, תוך שימת דגש על הגורמים שהובילו להקמתם והגורמים שהובילו לשינויים בהם, וכן השונה והדומה ביניהם.

7,878 מילים ,26 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כארבע מאות שנים חיו הערבים במזרח התיכון, מרביתם מוסלמים, תחת שלטון זר, השלטון העות'מאני, מבלי לנסות להשתחרר ממנו מפני שהיה זה שלטון מוסלמי. בראשית המאה העשרים החלו לחלחל לתודעתם של הערבים- המוסלמים העלו רעיונות חדשים אשר מקורם באירופה, החשוב בהם היה הרעיון הלאומי. בעקבות זאת החלו גם הערבים להעלות תביעות לאומיות. התנועה הלאומית ערבית התחזקה והלכה והפכה לגורם המניע של המאבק למען עצמאות בארצות הערביות. (חבקוק, סאלח, 1999)
ביסודם של העימותים בין עמים ובין דתות שוכנים לא רק תפיסות עולם ואינטרסים מנוגדים, אלא גם רגשות ודחפים היונקים ממקורות התרבות הקולקטיבית של עמים ואומות, כמו גם ממעמקי נפש האדם. העוצמה של מטען תרבותי- אמוציונלי זה הבלתי רציונאלי באופיו מקשה לסיים עימותים כאלו יותר מניגוד אינטרסים ענייני. (גורדון,2002)
הארגונים, האגודות והתנועות הפונדמנטליסטיים מגלמים בעצם קיומם את מלוא גילוייה של התופעה, שמשמעותה אידיאולוגיה המקדמת את מטרותיה באמצעים פוליטיים. התנועות הפונדמנטליסטיות הינן תנועות אידיאולוגיות שהשקפת עולמן נסמכת על כתבי הקודש של האסלאם. הפונדמנטליזם מייצג אפוא אידיאולוגיה רדיקלית השוללת את הסדר הקיים ומבטאת כמיהה לחברה צודקת יותר. זהו למעשה מאבק לשינוי מצב חברתי כלכלי כחלק ממאבק כולל למען שיבה של עמי האסלאם אל תרבותם האותנטית. (שאול, 2003)
ארגון החיזבאללה הינו מסגרת על המרכזת בתוכה ארגונים, קבוצות, ואנשי דת שיעיים קיצונים אשר אימצו את תפיסת העולם החומניסטית. אין הוא רק ארגון טרור אלא גם תנועה אסלאמית לבנונית הפועלת במספר תחומים, חינוך, תרבות, בריאות, שיכון, פוליטיקה, ועוד. תנועת החמא"ס הוקמה כאגודה וולונטרית למטרות חברתיות- תרבותיות אשר בראשית דרכה נמנעה מפעילות אלימה ופעלה בעיקר לתיקונה של החברה הפלסטינית מבפנים, למאבק בזרמים החילוניים הלאומיים שבתוכה ובעיקר השמאליים. (בן דוד,2004).
עבודה זו תבחן את התפתחות שני הארגונים הללו במהלך השנים, תוך שימת דגש על הגורמים שהובילו להקמת הארגונים והגורמים שהובילו לשינויים בהם, וכן השונה והדומה ביניהם.

תוכן העניינים:
מבוא
הגדרות לטרור
הפונדמנטליזם האסלאמי
חיזבאללה
החמא"ס
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הבנת המניעים האידיאולוגיים והדתיים לשימוש בטרור על ידי הגורמים השיעיים מחייבת דיון בשלושה תחומים מרכזיים ובקשרי הגומלין ביניהם. ראשית יש לבחון את תופעת הפונדמנטליזם האסלאמי ככלל, לאחר מכן יש לבחון את עקרונות היסוד של האמונה השיעית ולבסוף יש לנתח את תורתו של חומייני המשלבת רדיקליזם ופונדמנטליזם אסלאמיים עם היסודות הייחודיים של השיעה, ומתרגמת אותם למדיניות שהטרור הינו אחד הכלים המשמשים להגשמתה. (שאול, 2001)
הטרור הוא איום אסטרטגי על השלום ועל עתידה של מדינת ישראל. קביעה זו נגזרת מן העובדה שרוב המלחמות בין ישראל ומדינות ערב גרמו ישירות או בעקיפין כתוצאה מן הטרור הערבי נגד ישראל. (נתניהו, 1996).

תגים:

הפונדמנטליזם · האסלאמי · טרור · אירן · קיצוניות · איראן · איסלם · אסלאם · איסלאם · אלימות · פוליטית · פיגועים · סכסוך · ערבי · ישראלי · התאבדות · אידיאולוגיה · קיצוניות · דתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תנועת החמא"ס וארגון החיזבאללה", סמינריון אודות "תנועת החמא"ס וארגון החיזבאללה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.