היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיבות והנסיבות שהובילו למלחמת ששת הימים

עבודה מס' 067621

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת נקודות המבט הישראלית והערבית.

4,243 מילים ,7 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג את הנסיבות והסיבות שהביאו לפריצתה של מלחמת ששת הימים ב-5 ליוני 1967. על מנת שאוכל לתאר את השתלשלות העניינים בצורה טובה ואובייקטיבית בחרתי לבדוק את הנסיבות והסיבות משני צידי המפה הפוליטית ולכן אבחן הן את נקודת מבטו של הצד הערבי והן את הצד הישראלי. בסוף העבודה אשטח את מסקנותיי בנוגע לאחריות המוטלת להידרדרות המצב ואנסה לנתח האם הייתה סבירות במעשי הצדדים שהובילו לפריצת המלחמה מנקודת מבטם דאז.
נושא זה הוא נושא בעל חשיבות היסטורית מכרעת לכל מי שעוסק בסכסוך הישראלי-ערבי, ולתוצאות המלחמה יש השלכות רבות שמשפיעות עד ימינו אנו. לכן, אני סבור כי יש להעמיק ולהבין את שורשי המלחמה בצורה יסודית בכדי להבין את מהלך העניינים במזרח התיכון.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע היסטורי
הנסיבות והסיבות למלחמת ששת הימים- הזווית הערבית
הנסיבות והסיבות למלחמת ששת הימים- הזווית הישראלית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן להתחיל להסביר את הזווית הסורית משנת 64-65 החל בכישלון הסורי להטות את מימי הירדן שהוכרז בועידת הפסגה הערבית בקזבלנקה וזאת מתוך רצון להימנע מכל הסתבכות עם ישראל טרם גמר ההתעצמות הערבית והקמת מפקדה ערבית משותפת. למרות כישלון זה, סוריה רצתה להניע קו אקטיבי מול ישראל וביקשה להאיץ בהכנות לטובת עימות כולל. כך קרה שבפברואר 66 התחוללה בדמשק הפיכה שהעלתה לשלטון קבוצה של אנשי מפלגת הבעת' שהיו עוד יותר קיצוניים ורדיקליים מקודמיהם(7). השלטון הסורי החדש החליט להמשיך בעבודות ההטיה וריבויי התקריות באזורים המפורזים. בעקבות כך, בוצעו תקיפות ישראליות באתרי העבודות ומול כוחות סורים סדירים.

תגים:

מלחמות ישראל · מדינות ערב · אשכול · נאצר · דיין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיבות והנסיבות שהובילו למלחמת ששת הימים", סמינריון אודות "הסיבות והנסיבות שהובילו למלחמת ששת הימים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.