היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סביבה אלימה על התלמיד

עבודה מס' 064926

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד משפיעה אלימות בסביבה הבית ספרית על התלמידים מבחינת תפיסתם את המושג אלימות ותחושת שייכותם לבית הספר

6,100 מילים ,22 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ההנחה המרכזית בחקר סביבות חברתיות היא כי לסביבה השפעה על התנהגות האוכלוסייה שבה. לסביבות ולמסגרות חברתיות, בדומה לבני אדם, יש "אישיות" ייחודית, וניתן לתארן במידה רבה של דיון ופירוט. ניתן לדוגמה לתאר סביבה כתומכת וכחמה לעומת סביבות נוקשות וביקורתיות; יש סביבות שבהן מודגשים סדר, בהירות וארגון, ואחרות הן בעלות אפיונים הפוכים דווקא. העניין בחקר סביבת בית הספר והשפעותיה על התנהגות התלמידים החל עוד בשנות ה-70 כאשר הובן שהכיתה היא הסביבה הפיזית והחברתית שבה שוהים התלמידים ובה הם מתנסים בחוויות שונות במשך שנים רבות. הכיתה היא אפוא ארגון חברתי-לימודי, היוצר "אקלימים" כיתתיים, לימודיים וריגושיים. במשך תקופת הילדות ילדים עוברים ממסגרת חינוכית אחת לשנייה. מסגרות שונות אלו דורשות מהם הסתגלות לסביבות חדשות או משתנות. המעברים הללו כוללים מעבר תחילי לגן הילדים, לאחריו לבית הספר, התקדמות מרמת לימודים אחת לשנייה, ומעברים מבית ספר אחד למשנהו. כל אחד ממעברים האלה מחייב את הילד להתמודד עם דרישות חדשות רבות ומגוונות. על דרישות אלו נמנות דרישות אקדמיות, התאמה לציפיות שונות של המורים ובית הספר, התאמה לסטנדרטים שונים, ועוד. אי הסתגלות במעברים הללו משפיעה על תפקודו הכולל של הילד ובכלל זה על המשך תפקודו במערכת החינוך ועל מעברים נוספים בחייו (בסר-בירון, 2003).

עבודה זו כוללת בתוכה מחקר בו נעשה שימוש בשיטת המחקר האיכותית. הגישה האיכותית הנה בעלת אופי פנומנולוגי, במובן זה שהיא שואפת לפרש תופעה וניסיון על פי זוויות הראייה האישיות והשונות של הנחקרים עצמם , ומתוך ייחוס חשיבות רבה למשמעות, שהם עצמם מעניקים לדברים (ביקלין ובוגדר, 1982).
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק. לצורך המחקר נבחרו באופן אקראי 7 תלמידים מכל בית ספר, סה"כ 14 תלמידים (9 בנים, 5 בנות).

תוכן עניינים:
פרק ראשון : השפעת הסביבה על התלמיד
פרק שני : אלימות
פרק שלישי : אלימות בבתי הספר
3.1 אלימות בבתי הספר- הגדרות
3.2 היקף תופעת האלימות בבית הספר בארץ ובעולם
3.3 גורמים הקשורים לאלימות תלמידים בבית הספר
פרק רביעי: כיצד משפיעה סביבה אלימה על התלמיד.
השערות המחקר
שיטה
ממצאים
דיון
מקורות

קטע מהעבודה:

האלימות מצויה ברוב החברות האנושיות. שכיחותה אינה קבועה והיא משתנה בחברות השונות וגם תלויה בתקופות למיניהן. הגדרת המונח אינה ברורה ואינה חד-משמעית, ואפשר למצוא לו מגוון רחב של הגדרות. לדוגמה, יש המכלילים תחת המונח 'אלימות' - "כל אירוע גלוי, ברור וחד-משמעי של אלימות פיזית; פציעה, הריגה או איומים בהריגה, בכל הקשר. בדוגמה זו, אלימות מילולית אינה נכללת בהגדרה. הגדרה אחרת מופיעה במחקר שערכה בישראל חוה תדהר כדי לבחון את תופעות האלימות ומאפייניה בתוכניות לגיל הרך , במחקר זה הוגדרה אלימות: "התנהגות פוגעת כלפי אחר באופן ישיר או עקיף ומתוך כוונה, הגורמת לאחר נזק גופני, פגיעה ברכושו (או בבעלותו על רכוש), פלישה לטריטוריה שלו, פגיעה בחירותו, פגיעה בכבודו או ברגשותיו, וכן התנהגות הכופה עליו עשייה בניגוד לרצונו" (בתוך למיש, 2002).

תגים:

פציעה · איומים · פגיעה · נזק · גופני · רכוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סביבה אלימה על התלמיד ", סמינריון אודות "השפעת סביבה אלימה על התלמיד " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.