היישום אינו מחובר לאינטרנט

הוותק בעבודה ושחיקת העובד כגורם להיעדרויות ממקום העבודה

עבודה מס' 064896

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא בהקשר של שחיקת עובדים בעיריית הוד השרון.

12,993 מילים ,45 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אף שביטוייה של תופעת השחיקה הנפשית מוכרים היטב, מחקרה המדעי צעיר יחסית- מאמצע שנות ה- 70. זו בעייתו של האדם המודרני. הסיבות לעניין הרב בה ברורות: יש לה תוצאות שליליות רבות על רמת תפקודו של הפרט, ולכן גם על תפקודם של מקומות העבודה והחברה כולה.
מחקרים מראים ששחיקה אינה תופעה בודדת המאפיינת מספר מצומצם של אנשים. היא מתייחסת למגוון רחב של אנשים, העובדים בקשת רחבה של מקצועות.
כיום קיימת מודעות גוברת של העובדים לכך. פיתוח גישת משאבי אנוש בארגונים הגבירה את הדאגה לעובד ולצרכיו. תרמה לכך גם התפתחות החקיקה בנושאי בריאות, בטיחות וזכויות העובדים לתנאי עבודה הולמים.
גם הלגיטימציה החברתית לחיפוש הגשמה עצמית והצורך בהומניזציה של מקום העבודה, העלו את הדיון בנושאים הקשורים ללחץ ושחיקה, כגורם מפריע להשגת מימוש עצמי ושביעות רצון בעבודה.

עבודה זו בודקת את הקשר שבין שחיקה וותק ועבודה עם קהל. ביררתי מהי הגדרת שחיקה עפ"י ממצאיהם של חוקרים שונים והיבטיה הפיזיולוגיים, הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים.

מטרות העבודה
מטרה אקדמית - לאמוד את עוצמת השחיקה ותדירותה בקרב העובדים ועד כמה קיים קשר בין רמת השחיקה, הוותק וההיעדרויות ממקום עבודה. בנוסף בדיקה עד כמה עבודה עם קהל מהווה גורם שחיקה בעל רמה גבוהה בניגוד לעבודה שאינה מצריכה מגע עם קהל.
מטרה יישומית - בדיקת הקשר הנ"ל וגיבוש המלצות בנוגע לטיפול בתופעת ההיעדרויות הנגרמת כתוצאה משחיקת העובדים. בצורה זו להקטין את השחיקה, להגביר את המוטיבציה בעבודה, להקטין את ההיעדרויות ובכך לתרום לרווחת העובד כמו גם לטובת הארגון.
המחקר מתייחס לעובדים המקבלים קהל במסגרת תפקידם לבין עובדים שאינם נמצאים כלל במגע עם קהל.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
מטרות העבודה
הצגת הבעיה
תרומת המחקר
פרק 2 - סקירת הספרות
רקע
שחיקה ומוטיבציה
לחץ ושחיקה - (Burnout and stress)
הגדרת המושג "שחיקה" - ומאפייניה
גורמים בירוקרטיים לשחיקה
קבלת קהל ומשמעותה
שחיקה - גורמים מנבאים
מבנה התפקיד
תחושת העדר שליטה וכח השפעה
עומס עבודה
קשיים במדידת הצלחה בעבודה
איכות ההדרכה המקצועית
משתנים הקשורים בעובד
משתנים אישיותיים
משתנים הקשורים במקצוע
משתנים דמוגרפים
המישור האישי
המישור הארגוני
עד כמה יקר מצב של לחץ ושחיקה של עובד?
ההיעדרויות
דרישות העובדים לפיצוי
התדיינות
תלונות והתמרמרות
תאונות
טעויות בשיפוט ובפעילות
קונפליקטים ובעיות אישיות
אלימות
התנגדות לשינויים
אין זמן לביצוע נכון
הפסד של הון אינטלקטואלי
מטרת המחקר
פרק 3 - מחקר ומטרות
מטרות המחקר
משתני המחקר
שאלות מחקר
שיטות המחקר
א. אוכלוסיית המחקר
ב. כלי המחקר
ג. מערך המחקר - נתונים על היעדרויות
פרק 4 - מחקר וממצאים
ניתוח סטטיסטי
פרק 5 - סכום ומסקנות
פרק 6 - דרכים לטיפול והמלצות
המלצות
העשרת עיסוקים
קבוצת תמיכה חברתית
חופשות מיוחדות
תרפיה של שחיקה
בונוסים ותגמולים
המלצות למחקר המשך
ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון אישי

קטע מהעבודה:

הבעיה העומדת במרכזו של מחקר זה הינה בעיה של שחיקת עובדים בעיריית הוד השרון. בארגון זה רבו לאחרונה (במיוחד בחצי שנה אחרונה) היעדרויות עובדים ומטרת העבודה היא לבדוק את הסיבות להיעדרויות הללו.
עירייה הינה ארגון עתיר עבודה. ארגונים כאלה מאופיינים בחוסר ניוד עובדים, עבודה שגרתית ודימוי נמוך של חלק מהעובדים (עובדי תברואה לדוגמא). בעשור האחרון צמחו תעשיות וארגונים עתירי ידע בהם תחלופת העובדים גבוהה והגיל הממוצע צעיר יחסית. הארגונים עתירי העבודה ממשיכים להיות עדיין המעסיק העיקרי, לעומת חברות עתירות הידע המעסיקות פלח עובדים מצומצם מאוד בעל יכולות מוגדרות. המאפיינים שהוזכרו מביאים ארגונים עתירי עבודה כדוגמת עובדי עירייה לשחיקת העובד, פגיעה בתפקודו וכך נוצרות תופעות הפוגעות בתפוקות העובדים ומביאות לפגיעה ביעילות הארגון. לעובדה זו יש להוסיף את הגורם הנפוץ לשחיקה - עבודה עם קהל. זוהי עבודה המצריכה משאבים מיוחדים בקרב אותם אנשים המתעסקים עם קהל.
אחת התופעות הנפוצות הנגרמות כתוצאה משחיקה היא ההיעדרות ממקום העבודה. היעדרות זו עלולה לגרום לנזקים רבים לארגון בו שחיקת העובדים היא ברמה גבוהה.

תגים:

שחיקת · עובדים · היעדרות · התנהגות · ארגונית · לחץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הוותק בעבודה ושחיקת העובד כגורם להיעדרויות ממקום העבודה", סמינריון אודות "הוותק בעבודה ושחיקת העובד כגורם להיעדרויות ממקום העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.