היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיפקודו של הנרי קיסנג'ר כמתווך בזמן מלחמת יום הכיפורים.

עבודה מס' 064877

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התיווך והמעורבות האישית של קיסנג'ר, בשמה של ארצות הברית בפלישה הסורית-מצרית אל ישראל.

2,348 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

פרוץ מלחמת יום הכיפורים הפתיע את הממשל בארצות הברית. נשיא ארצות הברית דאז, ריצ'רד ניקסון, היה שקוע עמוק בתוך שערוריית ווטרגייט שבגינה הוא עתיד להתפטר מתפקידו. במזרח התיכון התנהלה מלחמה בה גילתה ברית המועצות מעורבות יתרה, במתן סיוע צבאי-אסטרטגי למצרים וסוריה שלחמו נגד ישראל. במסגרת המלחמה הקרה בין שתי המעצמות, היה לארצות הברית אינטרס בהתערבות בנעשה במזרח התיכון וברצון לסיום המלחמה, כאשר מצד אחד היה צורך לסייע לישראל שהייתה בת ברית לארצות הברית באיזור זה של העולם, ומצד שני רצון למנוע התדרדרות של המלחמה אשר תגרור את שתי המעצמות לכדי עימות חזיתי. על מלאכת התיווך לסיום המלחמה הופקד הנרי קיסנג'ר, שר החוץ של ארצות הברית דאז, כשהוא נאלץ לתמרן בין האינטרסים השונים של הממשל האמריקאי באיזור, מול ישראל, ארצות ערב וברית המועצות. פעולת התיווך של קיסנג'ר תרמה רבות לסיום המלחמה וחתימת הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין יריבותיה, תוך כדי שמירת האינטרסים האמריקאיים באיזור מול כל הנפשות שלקחו חלק במערכה. בעבודה זו תנותח עבודתו של קיסנג'ר, תוך כדי התייחסות לתפקידו ותפקודו כמתווך ולמצבם של שני הצדדים הלוחמים אשר מולם הוא התנהל.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע היסטורי
ניתוח המשא ומתן ותפקוד המתווך
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

בתאריך 6 באוקטובר 1973, צלחו הכוחות המצריים את תעלת סואץ בפעולה שהתחילה את מלחמת יום כיפור. הימים הראשונים של המלחמה מצאו את ישראל פועלת בלחימת בלימה, תוך כדי איבוד חיילים רבים, במטרה לעכב את הפלישה הסורית-מצרית אל ישראל. חיל האוויר הישראלי שהיה אחראי על הניצחון המהיר של מלחמת ששת הימים, מצא עצמו מתמודד מול ארטילריית נ"מ בכמויות גדולות מאלה שראתה אירופה במלחמת העולם השנייה, ומול טייסים סובייטים אשר איישו את מטוסי המיג של סוריה בקרבות האוויר (Parker 2001). גם במצרים התייצבו מפקדים רוסים אשר ניהלו את פריסת ופעולת הכוחות המצריים בשלט רחוק. הימים הראשונים היו בסימן של הצלחה לכוחות הסורים והמצרים, אשר הצליחו לכבוש חלקים מהגולן וחצי האי סיני, בהתאמה. התיאום בין סוריה למצרים התפוגג כבר בימים הראשונים של המלחמה, כאשר כל אחד מהצדדים ביקש מעורבות חיצונית אשר תכפה הפסקת אש, מתוך תקווה לשמר את ההישגים הטריטוריאלים שהצליחו להשיג בימים הראשונים של המלחמה (Seale 1988).

תגים:

מלחמה · סוריה · מצרים · ישראל · יחסי · חוץ

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיפקודו של הנרי קיסנג'ר כמתווך בזמן מלחמת יום הכיפורים.", סמינריון אודות "תיפקודו של הנרי קיסנג'ר כמתווך בזמן מלחמת יום הכיפורים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.