היישום אינו מחובר לאינטרנט

העובד הסוציאלי כמתווך

עבודה מס' 032722

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת התוצאות המצופות מהתיווך של העובד הסוציאלי, שאלת המיומנות הנדרשת לתיווך, בחינת ההישג החומרי ללקוח כהישג טיפולי.

3,363 מילים ,7 מקורות

תקציר העבודה:

במסגרת הכשרתי המעשית בלשכת מרכז נחשפתי רבות לעבודת התיווך בה עסקו עובדים סוציאליים וסטודנטים סביבי, וכן במהלך קשרי עם הפונות שהיו בטיפולי, עסקתי פעמים רבות בתיווך. במהלך השנה מצאתי כי אני מתלבטת רבות בשאלות העולות, מתוך העיסוק הרב המושקע בתווך והזמן הרב הנדרש לכך, ולכן בחרתי לכתוב עבודה זו על תיווך תוך התמקדות בשתי סוגיות מרכזיות:
א. מהן התוצאות המצופות מפעולת התיווך של העובד הסוציאלי, האם השגת משאבים חומריים ללקוח נחשבים הישג טיפולי?
ב. האם העיסוק בתיווך מצריך ידע ומיומנות מקצועית של עובד סוציאלי - או אולי ניתן להעביר תפקיד זה לעובדים סמך מקצועיים?
על-מנת לדון בשאלות אלו, נצטרך להבהיר תחילה מהו תיווך ומהם שורשיו.
מהות התווך: (1986) Hepworth & Larsen בהציגם את מטרות העבודה הסוציאלית מציינים את אחת המטרות כך: לסייע לבני אדם להשיג משאבים - לעיתים בני אדם הינם בעלי ידע מועט לגבי המשאבים הזמינים עבורם, ולכן המטפלים עוטים תפקיד של מתווך בקשרם בין המטופלים לבין המשאבים, כגון שירותי משפט ציבוריים, מוסדות בריאות, יחידות טיפול בילדים, מרכזי בריאות נפש, מרכזי קשישים ועוד. לעיתים המטופלים נזקקים למוצרים ושירותים מספקים שונים ורבים ועשויים לסבול מליקויי שפה, מומים פיזיים או מנטליים, חוסר ניסיון או כישורים בהשגת המוצרים והשירותים הנחוצים להם במקרה כזה המטפל עושה תפקיד של מנהל התיק, דבר שכרוך לא רק באספקת שירותים ישירים אלא גם בנטילת אחריות לקישור בין המטופלים לבין המשאבים השונים והבטחה כי המטופל יקבל את השירותים הנחוצים בזמן.
פן נוסף של עבודת התיווך אותו מזכירים Hepworth & Larsen הוא לגרום לארגונים להגיב לבני אדם, המטפל מתפקד כזרז או מיישב מחלוקות על ידי בדיקת המדיניות והתכניות שלו ושל ארגונים אחרים כדי לקבוע האם למטופלים נגישות חופשית למשאבים, ואם השירותים מסופקים בצורה שמגבירה את רווחת המטופלים. דיבור מטעם ובשמם של המטופלים נדרש לעתים כדי להבטיח שירותים ומשאבים.
אלמנט נוסף בעבודת התיווך הוא עידוד קשרים בין פרטים לזולתם בסביבה.
על-מנת לשפר את איכות החיים של הלקוחות ממלאים העובדים הסוציאליים תפקיד של מאפשרים ומקדמים בביצוע פונקציות שונות כמו: תיאום מאמצי מורים, יועצי בתי-הספר והעובדים הסוציאליים בסיוע לתלמידים מתקשים, לפתוח ערוצי תקשורת בין עמיתים למקצוע, לכלול מטופלים בניהול מוסדות, לעודד עבודת צוות בקרב חברים מדיסציפלינות שונות בבתי-חולים ועוד.
Heus and Pincus (1986) בדברם על תיווך מדגישים את החשיבות הגדולה והולכת של עבודת התיווך דווקא בחברתנו בה כמויות המידע הולכות ומתעצמות. אנשים יכולים להתחבר למאגרי מידע בקלות ולכן החברה הופכת למורכבת יותר, אנו ניצבים בפני יותר אפשרויות והחלטות לקבלה בעבודתנו ובחיינו הפרטיים, חשיבות התיווך עם כן הוא אמצעי להעביר ללקוח תחושה של אוטונומיה ובטחון עצמי.

תוכן העניינים
א. תיאור הסוגייה
א.1. תיאור הסוגייה וההקשר בו התמודדתי עמה
א.2. האופן בו השפיע הנושא על תיפקודי
ב. התמודדות עם שאלות שהעלה נושא התיווך
ג. סיכום - התייחסות אישית
ג.1. מדוע מצאתי עניין בנושא?
ג.2. תרומת כתיבת העבודה להבנה מעמיקה יותר של הנושא
רשימת מקורות

מקורות:

1. ארם, א., הדר, ע., פרינץ, א. וצ'רבוסקה, ח. (1979). תיווך בעבודה סוציאלית. חברה ורווחה, ב' (2), 168-177.
2. גדרון, ב. וקטן, י'. (1985) עובדים לא מקצועיים בארגוני רווחה. ת"א: פפירוס.
3. כאהן, ס. (1980). תווך תפקיד נפרד או חלק מתפקידי של העו"ס. חברה ורווחה, ג' (2), 216-220.
4. קופרמן, ד., טשרניחובסקי, ש. ומאירי, פ. (1980). עובד תיווך: תפקיד שעמד במבחן בצוות רב תפקודי. חברה ורווחה, ג(1), 89-99.

5. Gilbert, N., & Specht, H.(1981). Origing of the profession. The emergence of welfare and social work. Itasaca: Peacock.
6. Hepworth, D.H., & Larsen, J.A. (1986). Direct social work practice: Therapy and skills. Homewood Chicago, Illinois: Dorsey
Press.
7. Heus, M., & Pincus, A. (1986). The Creative generalist: A guide to social work practice. New-York: Micamar.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העובד הסוציאלי כמתווך", סמינריון אודות "העובד הסוציאלי כמתווך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.