היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה איפשר את הסכמי "קמפ דיוויד"?

עבודה מס' 064821

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסכם השלום בין ישראל למצרים בהתאם לפרדיגמה הליברלית ביחסים הבינלאומיים.

3,997 מילים ,10 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הסכם השלום בקמפ דיווד בין ישראל ומצרים מהווה דוגמה טובה לכך שניתן להגיע לפתרון של שלום גם לאחר שנים רבות של סכסוך בין מדינות. עד בואו של נשיא מצרים אנואר סאדאת בסוף 1977, כל הסדר בין ישראל ומצרים נחשב כבלתי אפשרי. למרות המלחמות הקשות שהיו בעבר בין הצדדים ולמרות הפערים הגדולים באמונות ובתפיסות שהיו קיימים בכל צד, בכל זאת, הסכם שלום היסטורי נחתם ב- 1979. אם-כן, מה למעשה אפשר את הסכם קמפ דיוויד?
עבודה זו מתחילה בסקירה היסטורית קצרה שתשמש כרקע לדברים הנידונים בעבודה. לאחר-מכן, אנסה לענות על השאלה הנזכרת מעלה, על-ידי שימוש בפרדיגמה הליברלית שלפי דעתי תורמת להבנת התהליך שבסופו נחתם הסכם שלום בין ישראל ומצרים. ראשית, אסביר את המושג ליברליזם ואתייחס להוגי הדעות השונים המסבירים מושג זה. בהמשך, אדון בנושא הסכם קמפ דיוויד על בסיס ההסתכלות הליברלית שהוסברה קודם לכן, תוך כדי שימוש בדוגמאות שונות המוכיחות את הנאמר על-פי תפיסה זו.
בנוסף לכך, אתייחס לנושא של סיבות לשלום ושינויים בדרכי שלום. כמו בעניין הפרדיגמה, גם כאן, קודם אסביר את התאוריה ואחר-כך איישם את התאוריה על נושא הסכם קמפ דיוויד. יובאו הסיבות השונות שהפכו את השלום לאפשרי ושאילולא אותם סיבות, יתכן ולא היו מצליחים להגיע לפתרון. הסבר של ההסכם בעזרת הפרדיגמה והתאוריה יחדיו, יתן תמונה מקיפה לנושא כולו.
לעניות דעתי, הסכם קמפ דיוויד הינה נקודת ציון חשובה לאזור המזרח-התיכון כולו. השלום בין ישראל ומצרים הביא עימו יציבות ושקט אשר באים לידי ביטוי בפיתוח האזורי בתחומים שונים, בהשקעות זרות, בתיירות, בסחר ועוד. יתכן שללא הסכם קמפ דיוויד, גם לא היה נחתם הסכם השלום עם ירדן ולא היה נוצר תהליך של משא ומתן בין ישראל והפלסטינים. מעבר לאינטרסים הישראליים והמצריים שיוסברו בהמשך ראוי לציין את ההשפעה והמעורבות הבינלאומית של האו"ם וארה"ב שהיוו גורם משמעותי לאורך כל התהליך.

תוכן העניינים
מבוא
הרקע להסכמי קמפ דיוויד
הגדרת ליברליזם
הסכם קמפ דיוויד על-פי הגישה הליברלית
הסכם קמפ דיוויד ביחס לסיבות לשלום והשינויים בדרכי שלום
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שנת 1977 היוותה למעשה פריצת דרך ביחסים שבין ישראל ומצרים. בשנה זו עלו שני מנהיגים חדשים. מנחם בגין עלה לשלטון עם מפלגת הליכוד בישראל ואילו בארה"ב עלה לנשיאות ג'ימי קרטר(1). בין השנים 1967-1977 היו נסיונות בעיקר מהצד האמריקאי ליצור שלום באזור המזרח-התיכון ללא כפייה על הצדדים מצד המעצמות. השינויים ביחס ובגישה של ארה"ב כלפי עניינים שקרו במזה"ת (המזרח-התיכון) אירעו לאחר מלחמת ששת הימים שבו ישראל כבשה את שטחי הגדה המערבית, רצועת עזה ואיחדה את ירושלים. השינויים היו תוצאה של השפעות "המלחמה הקרה" עם בריה"מ, רצונה של ארה"ב להשיג אזורי שליטה אסטרטגיים בעולם והנסיון להשיג פתרון בדרכי שלום בייחוד במזה"ת(2).
----------------------------------------------------------------------
1. ברנארד רייך וארנון גוטפלד, ארה"ב והסכסוך הישראלי-ערבי, (תל-אביב: משרד הבטחון, 1977), עמודים 82-88.
2. שם, עמודים 45-46.

תגים:

ארצות · דיוויד · הברית · הסכמי · השלום · ישראל · מצרים · קמפ · בגין · סאדאת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה איפשר את הסכמי "קמפ דיוויד"?", סמינריון אודות "מה איפשר את הסכמי "קמפ דיוויד"?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.