היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפור יעקב ועשיו

עבודה מס' 064798

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפור ומערכי שיעור בנושא לילדי בית ספר.

3,692 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המאבק בין יעקוב ועשיו על הבכורה מתואר בשלושה סיפורים המקיימים ביניהם קשרים מדורגים: סיפור לידת התאומים, סיפור מכירת הבכורה וסיפור גניבת הברכה. לכל אורך חייהם של יעקב ועשיו מתקיים ביניהם מאבק מסוים, בסופו של דבר הבכור יעבוד את הצעיר.
בספור זה אפשר להבחין באלמנטים שונים האופייניים, חלקם לתקופה המקראית וחלקם טובים גם לימינו אנו. אותם אלמנטים אפשר לפתח כאשר אנו נוגעים בסיפור מקריא זה אצל ילדי בית הספר.
אנו בחרנו להתרכז בכתה ב' ואת יחידת ההוראה התאמנו לגיל זה (גיל 8 לערך).
בבואנו לדון בסיפור יעקב ועשיו הננו מתרכזות בכמה נושאים איתם נתמודד בכתה ביחד עם התלמידים. נושאים אלה נדונים בעבודה ביחד עם דרכים להתמודדות, ללימוד ולעיתים גם השלכות לימינו אלה.
עיקר הנושאים והדרכים ל"טיפול" בנושא:
- הסיפור עצמו.
- ארבע דרכים של אפשרות לקרוא את הסיפור (מובאים להלן ביחידת ההוראה).
- ניתוח הסיפורים ומה מסתתר בתוכם.
- פעילויות שונות שיעזרו הן בהבנת הסיפור והן בעיבודו (עבודות שונות בקבוצות).
- האינטראקציה שנוצרת בין הטקסט, תלמיד ומורה (מודל המשולש)

תוכן עניינים:
-מבוא
-רקע תיאורטי:
הטקסט התנכי
תוכן הסיפור
עימוד הסיפור
הסיפור וניתוחו (עמדת המבוגר)
מוקדים אפשריים שסביבם ניתן להבין את הסיפור
המוטיבים המקשרים עם מוטיבים שונים בתנ"ך:
* העקרות
* היריבות בין בני משפחה
* אהבה של בן משפחה אחד על פני האחרים
* סוגיית הבכורה בקרב תאומים
מוטיב התאומים
הבכורה
-החלק המעשי - מהלך שיעורים 1-4
-מטרות היחידה
-המוקד הנבחר לעבודה עם הילדים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקטע עליו עבדנו מופיע בספר בראשית, פרק כ"ה פסוקים 34 - 19.
זהו פרק המספר על הולדת התאומים: יעקב ועשיו לרבקה ויצחק, המאבק ביניהם שהחל עוד בהיותם בבטן אימם ועד שנפרדו לשני עמים שונים: עם ישראל ועם אדום.
הטקסט התנכי:
הטקסט התנכי הינו טקסט מיוחד במינו שאינו כתוב בשפה של יום יום. יש לעמוד עם התלמידים על מה מתרחש בעלילה, מי משתתף בה ובעצם "מי נגד מי?!".
הטקסט התנכי מחולק לפרקים (בתוך ספר השייך לו: בראשית, שמות וכד'). הפרקים מחולקים לפסוקים ובכך מאפשרים קריאה מותאמת של הטקס. הפסוקים גם עוזרים בחלוקת הנושאים בתוך הפרק. לא תמיד הפרק עוסק בנושא אחד ולעיתים גולש הנושא גם לפרק אחר. בכדי להתרכז בנושא הנדון עוזרים הפסוקים למבנה הפרק.
הנושא הנדון, בדרך כלל, אינו נושא העומד לגמרי בפני עצמו. לרוב יש "לפני" ו"אחרי" המתקשרים לסיפור עצמו כמארג אחיד. ישנה עלילה או רעיון מסוים העוברים כחוט לאורכם. העלילה או הרעיון המובאים בפרק מסוים הם בעלי זיקה לסיפורים שקדמו ולאלה שיבואו בעתיד. בגלל הרצף שיש לסדר הסיפורים הרי הכרה של מה שקרה עוזר להבין את ההשתלשלות בעתיד .
בסיפור התנכי קיים מוקד או מסר מרכזי המקשר בין הסיפור עצמו למה שקרה לפני כן ולמה שיקרה בעתיד. יש בסיפור מסר חינוכי המנסה ללמד או להקנות לשומעיו/קוראיו. זה יכול להיות מוסר השכל, לקח, תיאורים אסתטיים המשרים נועם ומסר של הגנת הסביבה. את כל זאת על הקורא לעשות בעצמו בהבנת הקטע ומה הוא מוסר.
כאשר אנו באים לדון בסיפור בכלל ומקראי בפרט, יש לצאת מתוך תחושה ורגשות הן של המורה והן של התלמיד. המורה בוחן את הסיפור מנקודת ראות של מבוגר, מפנים אותו ומעבד אותו לצורה שיוכל להעבירו לתלמידים. כמובן, שבדרך מן המורה לתלמיד, חוץ מאשר הסיפור עצמו יוצר, מתגלים קשיים. יש להבחין בין קשיים של המורה לקשייו של התלמיד כי השקפת העולם ונקודת הראות שונה אצל שניהם.

תגים:

מקרא · תורה · לימוד · גיל · הרך · בראשית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפור יעקב ועשיו", סמינריון אודות "סיפור יעקב ועשיו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.