היישום אינו מחובר לאינטרנט

אליס בארץ הפלאות

עבודה מס' 064793

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח "אליס בארץ הפלאות" עפ"י מקס וובר וגיאורג זימל

2,393 מילים ,2 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מקס וובר וגיאורג זימל הציעו כל אחד תורה סוציולוגית משלו, דרכה ניתן לנתח את החברה המודרנית. ההבדל העיקרי בעבודתם של השניים היה ההתמקדות של וובר בחברה כמכלול ובמוסדות השולטים בה, בעוד שזימל התמקד במפגשים של הפריטים המרכיבים את החברה לבין עצמם ובמערכות מספריות (זוג, שלישיה והמון). שניהם בנו מתודות עבודה עבור הסוציולוג החדש, ועל הדרכים בהם עליו לבחון את החברה בה הוא מתקיים.
תחת הנחות אלה, ניתן להסתכל על מסעה המופלא של הילדה אליס, בסיפור "אליס בארץ הפלאות", כמסע של סוציולוג היוצא לחקור את החברה אליה הוא נקלע במטרה לראות כיצד היא בנויה ועל פי אלו כללים היא מתנהגת. "אליס בארץ הפלאות" מספר על מסע מופלא המתרחש בראשה של ילדה קטנה בשם אליס האמורה לשיר בפני קהל אך חוטפת פחד במה. היא נרדמת וחולמת כי היא רודפת אחרי ארנב לבן הלוקח אותה אל ארץ מוזרה. בארץ הזו היא עוברת סדרה של מפגשים עם דמויות שונות המתקיימות במה שמתברר אח"כ כממלכה שבראשותה עומדת מלכת הלבבות. כמעט כל המפגשים של אליס הם מול דמות או שתיים לכל היותר, למעט שני המפגשים עם המלכה, כאשר הראשון הוא במשחק קרוקט רב משתתפים והשני בסוף הסיפור, בבית המשפט.

קטע מהעבודה:

לאיזו חברה הגיעה אליס? כיצד מנוהלת החברה של "ארץ הפלאות"? והאם ניתן לקרוא למכלול הדמויות שם חברה? התשובות תלויות בגישה בה נבחר לראות את דרך פעולתה של אליס, אם על פי וובר, ואם על פי זמיל. יש לזכור שוובר וזמיל חיו באותה תקופה ובאותה מדינה (גרמניה), כך שהם חקרו את אותה חברה מודרנית מערבית בה התגוררו, ומכאן שהויכוח ביניהם היה פחות על התוצאות של התנהגות החברה ויותר על הגורמים לה.

תגים:

חברה · ארנב · לבן · מלכת · הלבבות · ניתוח · סוציולוגי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אליס בארץ הפלאות", סמינריון אודות "אליס בארץ הפלאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.