היישום אינו מחובר לאינטרנט

אליס בארץ החורבות המעגליות

עבודה מס' 065909

מחיר: 95.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח סיפורו של בורחס "החורבות המעגליות".

1,160 מילים ,3 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

סיפורו של בורחס עוסק בזהות ובטיבה של המציאות. עקב המחלה התורשתית, שהביאה לדעיכת מאור עיניו, החל בורחס לשקוע במחשבות - מחשבות על תפיסת המציאות האפיסטמולוגית (מה ישנו מחוץ לראשו של האדם), ומחשבות על החיים כהתמודדות עם הגזירה. עקב כך חיבר בורחס סיפור המתאר פעם אחת את לבטיו על הקיום שלו כדמות בסיפור של אחר ופעם שניה על הקיום שלו כאלוהים בסיפורו שלו. בדברי אשרטט תחילה נתונים טקסטואליים ששתל המחבר בעבור הקורא, לאחר מכן אציג כיצד רותם המחבר טכניקות ספרותיות כדי למסור את לבטיו ואת הארס פואטיקה שבטקסט. מהו הגבול בין עולם המציאות לבין עולם הדמיון, כיצד ניתן לדעת דבר מה, ועל הקיום - כיצד הוא מן האפשר?

קטע מהעבודה:

האפיגרף מקשר בין תוכן העלילה של בורחס לבין אליס מבעד למראה. במקור, אליס בלווית טווידלדי וטווידלדם פוגשים במלך הישן שנת ישרים. לשאלתה משיבים השניים כי המלך חולם אותה ואת נוכחותה בנקודה בה היא נמצאת ברצף חלל-זמן. לולא היה חולם אותה היא לא היתה עומדת בנקודה זו באותו רגע ואולי אף היתה חדלה מלהתקיים. האפיגרף מכתיב את הטון של סיפור המעשה - הגבול בין המציאות לדמיון והזהות האינדיבידואלית בתוך הקיום - ולכן אינה דורשת מהמחבר לנקוט באקספוזיציה.

תגים:

דטרמיניזם · חופש · רצון · ריצ'רד · טיילור · לואיס · קרול · שלומית · רמון · קינן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אליס בארץ החורבות המעגליות", סמינריון אודות "אליס בארץ החורבות המעגליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.