היישום אינו מחובר לאינטרנט

אליס בארץ הפלאות מנקודת מבט פסיכולוגית (רפרט)

עבודה מס' 066565

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: החוויות של אליס בארץ הפלאות לפי "סינדרום אליס בארץ הפלאות".

1,636 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

הפופולריות של אליס בולטת בתחום הפסיכולוגיה, וישנו שימוש נרחב בדוגמאות מתוך הגרסה הרשמית, המשמשות כמודל להסברת תופעות פסיכולוגיות מתחומי הפסיכולוגיה הקלינית, החברתית והקוגניטיבית. כך למשל, משפטו של הדודו "Everybody has won and all must have prizes"(Carroll [1865] 1994, 13) משמש בסיס להסבר תופעה חברתית בה כל חברי הקבוצה נתפסים כטובים מממוצע הקבוצה (Duncan, 2002).
ניתן לבחון את האמביוולנטיות של הגרסה הרשמית מנקודת מבט פסיכולוגית. טקסט אמביוולנטי מורכב לפחות משני דגמים: האחד דגם מקובל וממוסד בספרות הילדים, והאחר דגם ממוסד בספרות המבוגרים. השילוב והמשחק בין הדגמים מאפשר את הפניה לשני הקהלים. הפניה לקהלים השונים מבוססת על ההנחה שילד מבין את הטקסט ברמה פשוטה יותר (שביט, 1996). בגרסה הרשמית למבוגרים הטקסט מציג את האספקט הנפשי בצורה שונה לעומת גרסת הילדים, ובכך מעניק לגרסה הרשמית מעמד אמביוולנטי. מכאן, נשאלת השאלה מהם ההבדלים בין תבנית ההפרעות הנפשיות בגרסה הרשמית לבין הופעתם בגרסת הילדים. שאלה זו תבחן בעיקר באמצעות הדוגמא של הופעת סינדרום 'אליס בארץ הפלאות' בנוסחים השונים.

תוכן עניינים:
מבוא
סינדרום 'Alice in Wonderland'
סימפטום 1: דימוי גוף מעוות
סימפטום 2: עיוות בתפיסת הזמן
סימפטום 3: עיוות בתפיסה ויזואלית
סימפטומים נלווים
נקודות מבט נוספות
סיכום
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

סינדרום 'Alice in Wonderland' תואר לראשונה ב-1955 , 1998)Mizuno Kashima, Chiba,, Murakami, Asai (. הסינדרום כולל שלשה סימפטומים עיקריים: (1) עיוות בתפיסה ויזואלית, (2) דימוי גוף מעוות, ו-(3) עיוות בתפיסת הזמן. הסינדרום נצפה בחולים עם מיגרנה, אפילפסיה, מצבי הזיות כמו ב-LSD, מצבי דלוזיה וסכיזופרניה. ההפרעה נפוצה בילדים והדיווחים על הסינדרום במבוגרים הוא נדיר. ישנה סברה הגורסת כי Carroll סבל ממיגרנות, וזהו המקור להופעת הסימפטומים בגרסה הרשמית (Greenacre, 1955).

תגים:

אליס · עליסה · ארץ · הפלאות · אמביוולנטי · סינדרום · אמנות · ספרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אליס בארץ הפלאות מנקודת מבט פסיכולוגית (רפרט)", סמינריון אודות "אליס בארץ הפלאות מנקודת מבט פסיכולוגית (רפרט)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.