היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיתות במשטרה

עבודה מס' 064784

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה גורם לשוטר לחצות את גבולות האתיקה הארגוניים-משטרתיים?

8,187 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

משטרת ישראל הינה הגוף המופקד במדינת ישראל על אכיפת החוק וביטחון הפנים במדינה, מכך המשרת בגוף זה (השוטר) יחד עם יתר המשרתים עימו הם הזרועות האוכפות את החוק.
משטרת ישראל כנלחמת ולוחמת בפשיעה נתקלת לא פעם בקשיים, אלו מחייבים הפעלת שיקול דעת ומתן פיתרונות לאירועים ומצבים שונים, ולפיכך ביצוע תפקידו של השוטר מחייב הפעלת שיקול דעת.
לכל אחד מהמשרתים במשטרת ישראל יש שיקול דעת, אף שלשוטר אחד קיים שיקול דעת צר או רחב יותר מאשר לשוטר אחר, אך עדיין לכל אחד מהם יש סמכות לפעול על פי שיקול דעתו.
שיקול הדעת אותו מקבל השוטר נובע מהחוק המאפשר לו להחליט על פי הבנתו ושיפוטו באיזה דרך עליו לפעול ובכך יש אפשרות למפעיל שיקול הדעת לפעול בחופשיות כלשהי וזאת בהתאם לנסיבות והשיקולים של כל מקרה.
למרות שבמתן סמכות שיקול הדעת הניתנים לשוטר ישנם יתרונות רבים כאשר לדעתנו העיקרי שבהם הוא מתן חופש פעולה, יש בזה גם חסרונות כאשר החיסרון העיקרי הוא ששיקול הדעת יכול להוות בסיס לשחיתות ולסטייה, כלומר ישנה סכנה שהשוטר ינצל את הסמכויות הניתנות לו מכוח תפקידו ויפעל בדרכים שאינן טהורות ושאינם ממניעים אובייקטיבים ובנוסף לכך ייהנה מהחסינות הניתנת לו מכוח תפקידו.
על כן, ככל שטווח שיקול הדעת הניתן לשוטר גדול יותר כך עולה הסכנה לשחיתות.
מכאן שאלת המחקר שברצוננו לבדוק בעבודתנו היא:
מה גורם לשוטר לחצות את גבולות האתיקה הארגוניים-משטרתיים?
וזאת החל מסטייה קלה בביצוע התפקיד ועד להתעסקות והסתבכות בשחיתות של ממש, בתוך המשטרה ומחוצה לה.

על מנת לנסות ולענות על שאלה זו נפנה בעבודתנו לספרות המקצועית הכתובה, נערוך מחקר קצר בקרב שוטרים ונסקור שתי פרשיות שחיתות משטרתיות הנמצאות כיום בכותרות: האחת הינה פרשת פריניאן והשנייה היא בעניין השחיתות האפורה (מינויים).
ידוע לנו כבר עתה כי התשובה לשאלה שהצבנו לא תהיה חד משמעית וזו אולי לא תמיד תהיה מובנת, אך בכל זאת תקוותנו היא לנסות בעזרת הכלים שלנו לענות על השאלה ולהבין מה באמת גורם לשוטר לחצות את גבולות האתיקה המקצועיים.
המחקר שהתבצע היה מחקר שטח ע"י שאלונים. במחקר השתתפו 25 שוטרים.

תוכן עניינים:
מבוא
חלק א'.
מהי אתיקה?
א. מדוע יש צורך באתיקה.
ב. האתיקה של משטרת ישראל וערכי משטרת ישראל.
טווח שיקול הדעת של השוטר.
שחיתות והגורמים לה.
מאפייני הסטייה והשחיתות המשטרתית.
אתיקה ושחיתות בניהול חקירה משטרתית.
סקירות עבירות שחיתות.
א. פרשת פריניאן.
1. רקע לפרשה.
2. לאן נמשכה הפרשה?/מה התרחש בפרשה?
3. וועדת זיילר.
4. מדוע מעורבי הפרשה חצו את כללי האתיקה הפנימיים והסתבכו בשחיתות?
ב. שחיתות אפורה (מינויים)
1. רקע ומניעים.
חלק ב'.
מחקר.
עריכת המחקר.
ממצאי המחקר.
ניתוח נתונים ומסקנות.
חלק ג'.
סיכום.
סוף דבר.
רשימה ביבליוגרפית
נספחים

הערת מערכת: בגוף העבודה לא מצויינים מראי מקום.

קטע מהעבודה:

משטרת ישראל כגוף האכיפה הראשי במדינת ישראל פועלת לאכיפת החוק, לקיום הסדר הציבורי, לשמירה על ביטחון הנפש והרכוש וזאת תוך כיבוד זכויות היסוד של האדם.
השירות במשטרת ישראל מבוסס על ההכרה בשליחות הלאומית שאותה הגוף שואף להגשים וזאת תוך הזדהות עם ערכי מדינת ישראל אשר באות לידי ביטוי במגילת העצמאות.
על מנת לקיים את ערכי המשטרה קיימים ערכים וכללי התנהגות אשר מכווינים את התנהגות כלל השוטרים הן בזמן עבודתם והן בזמן הפנוי, אלו הם כללי האתיקה הארגוניים-משטרתיים.

תגים:

משטרה · פשע · קרימינולוגיה · שוטרים · מוסר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיתות במשטרה", סמינריון אודות "שחיתות במשטרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.