היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיתות פוליטית בישראל

עבודה מס' 064289

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה של הרקע והסיבות לתופעת השחיתות הפוליטית בישראל

1,780 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

טענתי היא כי ישראל מהווה מקור מאוד נוח לשחיתות פוליטית בגלל סיבות שונות בהן אדון בעבודה זו. בבחירות יחסיות מובטח לרוב האוכלוסייה ייצוג הולם. תפקיד יעיל של משטר דמוקרטי צריך להישען על הסכמה ציבורית רחבה, שבבסיסה קבוע הרצון לשמור על כללי המשחק למרות חילוקי הדעות. הסכמה זו היא נגזרת מתהליך הפנמה מתמשך של ערכים מרכזיים, בהם אלו המתייחסים לאופיו הדמוקרטי של השלטון. העדפות הבוחרים לא ניתנות להשוואה על פי עוצמתן כיוון שאין דרך שהיא לא שרירותית על פיה ניתן להשוותן, כל ההעדפות נספרות באותו אופן אף על פי שהן שונות זו מזו, השוני נוצר בשל הביטוי נותנים להעדפותיהם בעיקר ביחס לתוצאות ולא ביחס לתהליך או לשיטת הבחירות באמצעותן הושגו.

הערת מערכת: עבודה זו נכתבה במסגרת קורס 'יסודות הכתיבה האקדמית'.

קטע מהעבודה:

בהתייחס לנידון כאן, כדי להפחית את השחיתות ואת הירידה בכוחן של המפלגות יש לפעול להגברת כוחו של החוק בישראל, בין השאר על ידי קיום חוקה נוקשה מספיק שתהווה בסיס מוצק לחוק ותמנע את הפגיעה בדמוקרטיה ויציבותה. אכיפת החוקים והשמירה על מנגנון בחירה הגון ויציב תוכל להביא לשלטון מסואב ותאב בצע פחות. בעקבות שינויים כאלו גם תפיסת המדינה על ידי אזרחיה תשתנה.

מקורות:

אגסי, י (2000) "ישראל- מדינת חוק או מדינת הסדר" מדינת ישראל בין יהדות לדמוקרטיה. ירושלים המכון הישראלי לדמוקרטיה. עמ' 233-211.
דורון ג' (1996) "ההיגיון הפוליטי של רפורמות בשיטות בחירות דמוקרטיות". המהפכה האלקטוראלית תל אביב: הקיבוץ המאוחד עמ' 78-54.
יער- יוכטמן, א' (1998). "מפלגות ואמון הציבור" קץ המפלגות תל אביב: הקיבוץ המאוחד עמ' 250-224.
ליבמן י' (1990). "המושג מדינת ישראל ותפיסותיו בחברה הישראלית", מדינה ממשל ויחסים בינלאומיים - מקראה, ת"א: או"פ, 1990, עמ' 5-10. 
פלג מ' (1996) "פריימריס והממשלה בשני נתיבים" המהפכה האלקטוראלית. תל אביב: הקיבוץ המאוחד עמ' 250-224.

תגים:

בחירות · חוק · דמוקרטיה · שלטון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיתות פוליטית בישראל", סמינריון אודות "שחיתות פוליטית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.