היישום אינו מחובר לאינטרנט

שחיתות פוליטית בישראל

עבודה מס' 068357

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת שתי שיטות של בחירות המועמדים לכנסת: הפריימריס וועדה מסדרת, וכיצד הן מעודדות או מצמצמות את השחיתות הפוליטית בישראל.

2,614 מילים ,16 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

"בחירות במשטרים דמוקרטיים הן הגשר בין החברה לפוליטיקה. באמצעותן מתרגמים הרצונות השונים בחברה לכושר ההיגוי הפוליטי, כלומר לשלטון- לצוות בעל סמכות לפעול בשמנו, האזרחים, ולמעננו". האומנם?
כיום, מפלגה היא ארגון שמאגד סביבו מספר אנשים שעניינם השגת כוח שלטוני באמצעות הצלחה אלקטוראלית. האמצעי לקדם את מטרתה של המפלגה הוא השגת תמיכה אלקטוראלית רחבה ככל שניתן ביחס לתמיכה היחסית שמפלגות אחרות מקבלות. התפקיד של המפלגה הוא בשיתוף הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות, או יצירת דיאלוג בין הציבור לבין מקבלי ההחלטות, אך המפלגה היא קודם כל חלק מהשלטון, ולא חלק מהציבור וככזו היא פועלת להשגת עוצמה וכוח שלטוניים. לעתים המפלגה, בין אם כולה או בודדים בתוכה, במאמץ להשיג כמה שיותר עצמה שלטונית שוכחת את עקרון "טוהר הבחירות" ומנסה להשיג יתרון על פני שאר המועמדות בדרכים אשר מפרות את הליך הבחירות ההוגן והדמוקרטי.
בעבודה זו נציג שתי שיטות של בחירות המועמדים לכנסת: הפריימריס וועדה מסדרת ואבחן כיצד הן מעודדות או מצמצמות את השחיתות הפוליטית בישראל.

הבעיה בשיטות הבחירות לכנסת שאציג שהן מפלגתיות לחלוטין בעידן שבו הפוליטיקה נעשית יותר ויותר אישית. השילוב בין פוליטיקה אישית דרך הפריימריס ודרך רשימות מפלגתיות מנתק את הנבחר מבוחריו ומקשר אותו אך ורק לבסיס הכוח האישי שלו.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטת הפריימריס
שיטת הוועדה המסדרת
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך הפריימריס הסגורים (הבחירות המקדימות) הוא שיטה שנוקטות בה המפלגות הגדולות.
לפי שיטה זו ניתנת האפשרות לכלל מתפקדי המפלגה להשפיע על זהותם של נציגי המפלגה לכנסת. כמו כן המתפקדים משפיעים על מיקומם של הנציגים. מתפקדי המפלגה נחשבים לחברי המפלגה העומדים בתנאי הוותק ותשלום המיסים הקבועים בתקנון המפלגה. ע"פ השיטה, כל מתפקד בוחר כראות עיניו מספר נציגים המתאימים ביותר לייצג את מפלגתו בכנסת (מספר הנציגים שכל מתפקד בוחר משתנה בין המפלגות). מועמדים שזוכים בקולות רבים יותר, ממוקמים במקומות הקדמיים ברשימה ולהפך.
השיטה, אותה שאבו בישראל משיטות הפריימריס הנהוגות בארצות הברית, הוצגה כשיטה הדמוקרטית ביותר האפשרית: ראשית, שיתוף החברים בבחירת המועמדים יוצר קשר ישיר בין הבוחר לנבחר ומגביר ההיענות של הנבחר לבוחר. שנית, בדרך זו יכולים מועמדים חדשים ומוכשרים לחדור לפוליטיקה המפלגתית, מבלי שיחסמו על ידי מנגנוני המפלגה. (7)

תגים:

פריימריס · וועדה מסדרת · בחירות מקדימות · ג'ובים · בחירות · מפלגות · משטר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שחיתות פוליטית בישראל", סמינריון אודות "שחיתות פוליטית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.