היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי עובד-מנהל בארגון יפני מול ארגון מערבי (אמריקאי)

עבודה מס' 064783

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד התרבות משפיעה על תפקודו של ארגון כלכלי בכלל וביפן בפרט.

4,466 מילים ,37 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעידן של תחרות אינטנסיבית בין ארגונים מסחריים ואל מול תהליך מואץ של גלובליזציה, יש צורך לשמור על תרבות ניהול שתשמור על מעמד הארגון. תרבות מהווה תחום חשוב בצורה בה אנשים חיים, פותרים בעיות, עובדים ומתנהלים. היא חשובה מכיוון שהיא עוסקת בדרך חיים של אנשים ובגישה שלהם לפתור בעיות בקונטקסט התרבותי והארגוני. יפן, מבחינה זו, מנסה לשמור על מעמדה כלפי חוץ אך בתוך הארגונים עצמם קיימת תרבות ניהול וכללי עבודה מיוחדים.

עבודה זו מתייחסת לתרבות כמשפיעה על תפקודו של ארגון כלכלי בכלל וביפן בפרט. קיימת חשיבות רבה לתרבות של מדינה או אומה והיא מתבטאת גם בהתנהגות וניהול בארגון. בעידן תהליך מואץ של גלובליזציה הדבר משמעותי יותר ונותן את אותותיו בצורה בולטת יותר. חברות בינלאומיות מגלות רגישות ונכונות להתחשבות של תרבות בכלל ותרבות ארגונית בפרט של אומות אחרות בהן פועלים הארגונים.

קיים הבדל בתרבות בכלל ובתרבות הארגונית בפרט בין המערב לארצות הנחשבות כמזרח. עבודה זו עוסקת ביחסים בין עובדים ומנהלים ביפן (מזרח אסיה) למערב (ארה"ב בעיקר וגם אירופה). מכיוון שבעידן הנוכחי קיימת אינטראקציה בין שני תרבויות אלה יש צורך בהתחשבות של שני הצדדים בהתאם למיקום של הארגון הזר.
שיטת הניהול המיוחדת הקיימת ביפן המתבססת על גישת ה - Waכלומר הרמוניה בין כל הגורמים בארגון. ההתמקדות היא בכל עניין קבלת ההחלטות הנעשית עפ"י ה- Ringi ובתהליך של קונצנזוס אל מול הגישה המערבית שאינה דוגלת בקבלת החלטות ע"י קונצנזוס .

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
תרבות וארגון
יחס בין עובדים ומנהלים בארגון
תרבות וניהול בינלאומי
דפוסי היחס בין מנהל ועובד בארגונים יפניים
המודל היפני מול המודל המערבי (אמריקאי)
ניהול
דיון
הליך קבלת החלטות
יישום
אחריות ומחויבות
העברת מידע
היחס לשינויים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תרבות מהווה תחום חשוב בצורה בה אנשים חיים, פותרים בעיות, עובדים ומתנהלים. היא חשובה מכיוון שהיא עוסקת בדרך חיים של אנשים ובגישה שלהם לפתור בעיות בקונטקסט התרבותי והארגוני. Hofstede (1994) (אצל (Souter, Grainger, Hedges, 1999 מגדיר תרבות כ"תכנית קולקטיבית של החשיבה שמבדילה חברי קבוצה אחת מקבוצה אחרת". הוא מעיר שתחום חשיבה מנטלי קולקטיבי הינו משותף בקבוצה אך לא בין קבוצות של אנשים. הוא מדגיש כי הערכים הם מהותיים ובסיסיים בכל תרבות. בתוך התרבות הכוללת יש תת תרבויות ובהם ערכים שונים ולעיתים אף מנוגדים.

תגים:

תרבות · ארגון · מנהל · עובד · שלטון · ניהול · מערב · מזרח · רחוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי עובד-מנהל בארגון יפני מול ארגון מערבי (אמריקאי)", סמינריון אודות "יחסי עובד-מנהל בארגון יפני מול ארגון מערבי (אמריקאי)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.