היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר שבין היוולדות כפג לבין לקות למידה

עבודה מס' 064593

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ליקויי הלמידה אצל ילדים שנולדו כפגים, תוך התייחסות ללקוי הדיסקלקוליה.

5,510 מילים ,23 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

כ- 10% מאוכלוסיית הילדים סובלת מליקוי למידה. ילדים הנולדים כפגים נוטים להיות יותר בעייתים מבחינה התפתחותית (מוטורית, קוגניטיבית וכד') וחלקם לוקים באיברים שונים בגופו, סובלים מנכויות, בעיות לימודיות ולקויות למידה.
דיסקלקוליה היא לקות המבטאת קושי ביכולת לחשב חישובים מתמטיים. משערים שהבסיס של הדיסקלקוליה הוא נוירולוגי, וקשור בהבנה לקויה של מספרים ושל פעולות חשבון בסיסיות.
לפעמים מדובר בלקות קלה, אשר אפשר לטפל בה בהצלחה, על ידי הוראה מתקנת בחשבון, שמבצעים מומחים לנושא בשיטות מיוחדות. כשהלקות קשה יותר, יתקשה הילד לעיתים בביצוע ארבע הפעולות הבסיסיות, ותידרש התערבות גדולה יותר. הדיסקלקוליה מלווה לעיתים קרובות בהפרעות קשב וריכוז.
בעבודה זו ברצוני לברר האם יש קשר בין לקות למידה במתמטיקה "דיסקלקוליה" להיותה של הילד פג. מטרת עבודה זו היא לסקור את ליקויי הלמידה הקיימים אצל ילדים שנולדו כפגים, ואת הפתרונות לכך. אי לכך שאלת המחקר היא האם יש הבדל בין ילדים שנולדו כפגים ובין ילדים שלא נולדו כפגים מבחינת ליקוי הלמידה בכלל ודיסקלקוליה בפרט.

תוכן העניינים:
מבוא
פתח דבר
פרק ראשון: פג- הגדרה ותיאור
מהו פג
השלכות של התקשרות לפג
פרק 2: תאור הקשיים של פגים
הבעייתיות בגיל ההתבגרות
השפעת הגורמים על הלמידה
ליקוי למידה- הגדרות ומאפיינים
הקשר בין פגות לדיסכלכוליה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ההתפתחות הניכרת ברפואה והטכנולוגיה המתקדמת, הביאו לירידה חדה בשיעורי תמותת תינוקות בישראל ולעלייה חדה בשיעור הישרדות הפגים. בארה"ב חלה התקדמות ניכרת ביותר בהישרדות תינוקות שנולדו במשקל נמוך מ-1500 גר'. בישראל שיעור הישרדות הפגים במשקל נמוך מ-1500 גר' נע בין 85%-90%. כ-85% מהם יגדלו ויתפתחו לילדים בריאים ונורמלים. בשנים האחרונות השתנו מוקדי המחקר. הדגש כיום הינו על הסביבה הטיפולית ובמיוחד על האינטראקציה ביו האם לפג, כגורמים עיקריים בהתפתחותו הקוגניטיבית או חברתית.

מקורות:

וינשטיין א. ורותי אלדר (1993) "מודל כתות משולבות בבתיה"ס היסודיים, בהרצליה" בתוך עפרה פינברג ורונה שביט (עורכות): שילוב הילד לקוי הלמידה בחינוך הרגיל: לקט מאמרים הרצליה, ע' 26-35.
ופי. ק. ג'והן (1988), בעיות שמיעה אצל תינוקות וילדים, תרגום: גולדגרט חנה, קולג' ברוקלין, ניו-יורק.
מרגלית מ.(1984), לקות למידה: המשגות מחודשות והשתמעויות טיפוליות, מתוך "פסיכולוגיה ויעוץ בחינוך".
שרן שלמה ושרן יעל (1971). ליקויי למידה ותיקונם. ספרית פועלים.
Amy E. Tracy, Dianne I. Maroney (2000)
Amy E. Tracy, Dianne I. Maroney (2000)
Bayer A.E., (1997) "Birth Order And Attainment Of The Doctorate: A Test Of An Economic Hypothesis", American Journal Of Sociology, Pp. 540-550.
Fisher, G., And Cummings, R. The Survival Guide For Kids With Ld. Minneapolis: Free Spirit Publishing, 1990
Gehret, J. Learning Disabilities And The Don't-Give-Up-Kid Premature Baby. Fairport, Ny: Verbal Images Press, 1990.
Helen Harrison, Ann Kositsky (2001)
In Time and With Love: Caring for the Special Needs Baby
James Mcleskey, Marlrrn C. Pugach.(1995), " Premature Baby: A Reponse To Robert And Mother". Learning Disabilities Research Practice 10 (4) 1995, Pp. 233-238
Janover, C. Josh: A Premature Baby Boy With Dyslexia. Burlington, Vt: Waterfront Books, 1998.
Living Miracles: Stories of Hope from Parents of Premature Babies, Editors Kimberly A. Powell, Kimberly A. Wilson, Kim Wilson, 2001. St Martins Press.
Mary Lou Dickerson (2002), Small Victories- Conversations about Prematurely, Disability, Vision Loss, and Success London: sage.
Jeanette Zaichkin (Editor), Newborn Intensive Care: What Every Parent Needs to Know, NICU Ink Books, 2002
Norman M.(1981), Premature Baby And Learning Disabilities, Grune Stratten. .
Pauline T. Flnn Margaret. C. Byrne(1970)."Relationship Between Reading And Selected Auditory Abilities Of Premature Baby Children", Journal Of Speech And Hearing Research, Decvol 13
Rhia Roberts And Nancy Mather.(1995) "The Premature Baby Students With Learning Disabilities To Regular Classroom: A Sellout". Learning Disabilities Research Practice 10 (1), Pp. 46-58
Rumelhart, D.E.,(1981). "Schemata The Building Blocks Of Premature Baby ", In Comprehension And Reading. Guthrie. J.T., Ed.Newark, Del.: Ira
Silver E.A.(1987), Foundation Of Cognitiv Theory And Mathematics Problem -Of Premature Baby. In "Cognitive Science And Mathematics Education" Edited By Schaenfeld A.H. University Of California. Pp 33-60
Harrison, Helen, Kositsky, Ann, The Premature Baby Book : A Parent's Guide to Coping and Caring in the First Years St.Martin's Press, 1983.
Tracey, Amy E., Your Premature Baby and Child : Helpful Answers and Advice for Parents, New York, NY: Berkley Books, 1999.

תגים:

מתמטיקה · חשבון · מספרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר שבין היוולדות כפג לבין לקות למידה", סמינריון אודות "הקשר שבין היוולדות כפג לבין לקות למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.