היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיות השיווק בחברת פלאפון

עבודה מס' 064557

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה עוסקת בניתוח חברת פלאפון והמותג אסקייפ לפי המדדים האסטרטגים.

1,980 מילים ,2005

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
1) מדד עוצמת החזון והיעדים:
2) מדד עוצמת היתרון התחרותי:
"אסקייפ"
חנות הקונספט הראשונה
מכשירים
3) מדד החדשנות
גידול בהיקף החדשנות לאורך זמן
רמת חדשנות גבוהה מהמתחרים
רמת נכונות של ההנהלה לחדשנות
4) אסטרטגיית הליבה:
א.חזון החברה להיות מובילה
ב.התמקדות בקהל יעד
ג.בידול ומיצוב
ד.יתרון תחרותי
ה.ערכים עסקיים ומוסריים של החברה
5) אסטרטגיית ניהול סיכונים :
חדשנות
רגש

סיכום

העבודה מנתחת את כל הנקודות הנ"ל בהקשר לחברת פלאפון ו"אסקייפ"

מקורות:



עבודה מס' 1 ביזמות עסקית
ניתוח חברת פלאפון על פי אסטרטגיות שיווקיות
שם החברה - "פלאפון"
שם המותג - "אסקייפ" esc
מבוא
חברת פלאפון בשנת 2003 השיקה את מותג אסקייפ , שנחשב למותג הצעירים מבית פלאפון.
זהו מותג הפונה לקהל הצעיר במדינה. במטרה הייתה לבנות מותג נפרד לחלוטין מפלאפון.עם חזון חדש, תדמית חדשה, יעדים נפרדים .
עקב התדמית הלא מוצלחת שפלאפון יצרה לעצמה בקרב הצעירים החברה החליטה לפנות לקהל הצעיר בשנית הפעם בדרך אחרת עם שם נפרד, מותג נפרד.
לאחר שנים ארוכות חברת פלאפון הותיקה בשוק הסלולר יצרה לעצמה תדמית של חברה מיושנת ולא צעירה, שמתאימה לקהל העסקי וההפך הגמור ממה שצעירים רוצים ואוהבים. לאחר סקרים רבים שנערכו בקרב הצעירים פלאפון הבינו שהדור הצעיר מחפש משהו ייחודי לו, משהו משלו שלא היה קיים עד אותו היום בשום חברה.פלאפון מצאה חלון
הזדמנויות אסטרטגי שאיתו היא בחרה להיכנס לשוק בשם "אסקייפ"
עם הכניסה לשוק בשנת 2003 התחולל מהפך גמור, ההשקה גררה אחריה הרבה רעש ובלאגן. החברה שמרה בסוד על האסטרטגיה החדשה על יום ההשקה , כאשר בבוקר ההשקה פתאום כל הארץ התמלאה בצבע האדום הזוהר שמסמל את אסקייפ. אי אפשר היה שלא להבחין שמשהו מתרחש במדינה, היו הרבה שאלות, חוסר ודאות והרבה מאד סקרנות, בעיקר בקרב
הקהל הצעיר, התוסס והסקרן שמת למשהו חדש בתחום הסלולר.
תחילה התחושה הייתה כי נכנסה לשוק חברה סלולארית רביעית במספר בנוסף לחברות ה"פלאפון" , "סלקום" ו"פרנטר- אורנג" שכבר היו קיימות. אף אחד לא הבין את הקשר למעשה בין 2 המותגים המנוגדים כל כך , מצד אחד שחברה כל כך עתיקה , ישנה עם תדמית נורא בוגרת וחברה חדשה שרק עתה נכנסה שמילאה את הארץ בציורים ואילוסטרציות
אולי מעט פרובוקטיביות הפונות בדיוק לקהל הצעיר.פלאפון בהחלט ידעו אך לפנות לקהל המתאים , האסטרטגיה נבנתה היטב, עם המון מחשבה ושמירה על חוקי המשחק.

תוך שנה חברת אסקייפ רכשה לעצמה 100,000 לקוחות חדשים , למרות שהיה חלק גדול מלקוחות אלה שעזבו את "פלאפון" לטובת "אסקייפ" אך היו גם הרבה לקוחות חדשים , כולם צעירים , כולם נלהבים ונדהמים.
נכנס לשוק משהו חדש, משהו שלא היה קיים עד היום. זה המותג שצעירים רבים גילו בו עניין ורצון להיות שייך אליו, משהו שנחש למאוד "אין" מאד עכשווי ואופנתי.
מי שייסד את המותג הוא הסמנכ"ל באותה התקופה גיל שרון שכיום מוצב בתפקיד המנכ"ל של חברת פלאפון. הצלחה זאת נזקפת בהחלט לזכותו.
ניתן לבחון את המדדים האסטרטגים שהביאו להצלחת הפרויקט הגדול שהושקעו בו מיליוני דולרים.
מדדים אסטרטגים :
מדד עוצמת החזון והיעדים:
חברת פלאפון לא תיארה לעצמה שקצב הגידול יהיה כה רב, היעדים שהוצבו היו יעדים בינוניים לפי הערכת מחלקת השיווק ראלים והגיוניים ומתאימים לחברת פלאפון.
היעדים שהחברה הציבה לעמה היו כמות מנויים חדשים דומה לכמות המנויים החדשים שמצטרפת מידי שנה לחברת פלאפון, היעדים היו להכפיל את כמות הלקוחות בעצם באמצעות שני המותגים יחדיו "פלאפון" ו"אסקייפ "היעדים שהחברה הציבה לעצמה הם גם ביחס לשוק וגם ביחס לחברות המתחרות העומדות מולה בתחרות הסלולארית.
היעדים היו בהחלט כמותיים הם ביטאו את כמות המנויים החדשים הרצויים, הם יעדים ריאלים כיוון שהם נגזרו מניסיון העבר של חברת "פלאפון" ויחד עם זאת הם לא קלים להשגה , בהחלט צריך להתאמץ ולנלחם על מנת להשיג אותם.
היעדים היו לא רק כמות המנויים החדשים שהחברה רצתה לצרף, היו עוד יעדים רבים נוספים.
כמו שירותים מתקדמים (שרותיי ערך מוסף שיפורטו בהמשך)
מכשירים - שזה המוצר שהחברה מוכרת בנוסף לשרות
אביזרים נלווים ועוד
היעדים נלקחו מניסיון העבר של פלאפון כפלאפון בלבד ושנה מאוחר יותר ניתן לראות כי החברה עברה את היעדים בהרבה מאד, והיווה הצלחה אסטרטגית מדהימה לחברה.
הצלחת ה"אסקייפ" הייתה רבה לכל הדעות, כל הארץ הייתה נלהבת עד מאד מהמתרחש, מי שהיה בעל דעות שליליות על חברת "פלאפון" נתן הזדמנות ל"אסקייפ" ומי שהיה עוד נאמן ל"פלאפון" יכול להמשיך וליהנות מ"פלאפון" החברה המשיכה להתקיים כרגיל עם ענף נוסף וצעיר שצמח ממנה, הביצועים היו למעשה כפולים. חברת פלאפון המשיכה
לעמוד ביעדיה , היעדים לא ירדו בעקבות ההשקה ובנוסף נוספו עוד יעדים אסטרטגים ל"אסקייפ"
מדד עוצמת היתרון התחרותי :
ל"אסקייפ" היו יתרונות רבים על המתחרים ולכן היא הצליחה, הצלחה אכן תלויה ביתרונות. משהו חדש שלא נראה כמוהו עד אותו יום, משהו בלעדי שייתן לחברה יתרון אסטרטגי המתייחס לעוצמות.
"אסקייפ" הכניסה לשוק משהו חדש שלא היה קיים בעבר, מותג לצעירים בלבד- מי שמילאו לו 30 ומעלה לא היה רשאי להתחבר לרשת , החוקים היו ברורים וחד משמעים , רשת רק של צעירים . הרשת סיפקה תכנים מעניינם , צבעוניים הפונים לקהל הצעירים בלבד , באותה השנה הושק בפלאפון גם האינטרנט הסלולארי - mobile entertainment
שאפשר לראשונה לגלוש בפורטל הסלולארי מהמכשיר בכל מקום . זה פתח עולמי תוכן שלמים כמו משחקים , צלצולים , אנימציות , בדיחות וכ"ו הפונים רק לקהל היעד המובהק והחד משמעי . החברה הגדירה לעצמה 6-30 זה הגיל המתאים . לא שנה יותר ולא שנה פחות . החברה ביצעה בקרות רבות לוודא שאכן רק מי שבגיל מנוי באסקייפ , לא
בגיל , לא מתאים.
חנות הקונספט הראשונה - "אסקייפ" היא הייתה חנות הקונספט הסלולארית הראשונה שנפתחה במדינת ישראל , החנות נפתחה בדיזנגוף סנטר , יתרון הראשוניות היה רב וגרר הצלחה רבה, גרר עניין רב עוד יותר במותג.
המיקום - המיקום מצד שני היה יתרון עוד יותר רב, החנות נפתחה בלב הארץ, במקום מרכזי בדיזנגוף סנטר בו עוברים ושבים אלפי תושבים, החנות עמדה בחזית החיצונית של סנטר , כך שאלפי עוברי אורח ברחוב המרכזי בתל אביב יוכלו להידהם מהמראה האדום זוהר הצבעוני והמיוחד כמוהו לא היה עוד בארץ. זאת חנות הקונספט הראשונה
שבהחלט נתן יתרון תחרותי נוסף לתחרות הסלולארית הקשה במדינה בשנים האחרונות. חברת פלאפון חיפשה משהו מקורי, חדש שלא נראה כמוהו ובהחלט ניתן לומר שכאן היא הצליחה ובגדול
מכשירים - מכשירים שהיו בלעדיים לאסקייפ , אותם מכשירים שלא נמצאו לא בשום רשת אחרת אפילו לא ב"פלאפון" , אותם מכשירים סלולארית מגניבים עם פיצ'רים שלא היו עד אותו הזמן ונמצאים רק בחנויות "אסקייפ" . מכשירים אלה כמו הסליידר שיודע להיפתח בצורה מיוחדת והכי חשוב בעל צלצולים פוליפונים הדהים את המדינה, שצלצול
רגיל היה נשמע כמו שיר, זה מדהים , זה מלהיב וזה מושך בדיוק את הקהל הצעיר. בנוסף למכשירים התומכים בצלצולים אלה השיקה החברה את הפורטל הסלולארי של אסקייפ שהכיל בתוכו מאות צלצולים מדליקים שבדיוק הצעירים אוהבים , גם כאן הייתה התאמה מושלמת בין המוצר המוצע לבין קהל היעד.
החברה פתחה חלון הזדמנויות חדש לחלוטין ללקוחותיה, החברה אפשרה יחד עם כל זאת ללקוחות הלא מרוצים של "פלאפון" וגם של החברות האחרות למצוא את המענה לכל הבעיות ולספק את רצונם בדיוק באותם הנקודות בחברת "אסקייפ" , רבים מלקוחות "פלאפון" הלא מרוצים שרצון להתנתק וחיפשו אלטרנטיבות מתאימות אצל המתחרים בעצם עזבו
את החברה ויחד עם זאת נשארו בה אפילו ללא ידיעתם , נטישה לטובת מעבר לאסקייפ הייתה פרדוקסאלית אך סיפקה לחברת פלאפון את כל רצונותיה , שימור לקוחות ישנים (אפילו שהם מבחינתם לא ידעו על הקשר בין השתיים והרגישו כי התנתקו לטובת המתחרים) והשגת לקוחות חדשים מהמתחרים.
מדד החדשנות
ההצלחה העסקית הרבה של "אסקייפ" נבע בין היתר מהחדשנות , אסקייפ השיקה לשוק הסלולר משהו חדש שלא היה קיים ואף לא משהו דומה לו. החידוש הזה פנה לכל הקהל הצעיר שאוהב מאד חידושים , שמאד אוהב להתנסות בדברים חדשים שנראים כמעניינים ומלהיבים.
גידול בהיקף החדשנות לאורך זמן - אסקייפ כל הזמן חישה והשיקה עוד דברים חדשים , היא הרחיבה את מעגל המכשירים , חידשה באופן קבוע את המצאי., חידשה את עולם התוכן שלה עם משחקים חדשים ועדכניים , צלצולים שהתעדכנו כמעט מידיי יום . שירותים נוספים וחדשים , שרותיי ערך נוסף חדשים כמו: המשחקים הרשתיים שאפשרו לשני
אנשים לשחק ביניהם מבלי שיהיה כל קשר ביניהם. הדברים הללו גרמו להתלהבות ולהכנסות רבות נוספות מש"ע (שרותי ערך מוסף) המגוונים והרבים . השירותים התחדשו בקצב אדיר.
רמת חדשנות גבוהה מהמתחרים - בהחלט החדשנות של אסקייפ עקפה את המתחרים בכל התחומים. היא הכניסה לשוק ראשונה את חנות הקונספט, מותר צעירים נפרד, עולמי תוכן צעירים חדשים שלא היו קיימים .
רמת נכונות של ההנהלה לחדשנות - החברה הייתה פתוחה לקבלת רעיונות מהעובדים, היא אף עודדה את עובדיה להציע הצעות ייעול למיניהם ויותר מכך היא תיגמלה את העובדים עם ההצעות הטובות שבאמת בסופו של דבר הושקו ויושמו בבונוסים כספיים רבים.
אסטרטגיית הליבה:
חזון החברה להיות מובילה - פלאפון בהחלט שמה לעצמה למטרה להוביל בשוק הסלולארי באמצעות הוספת מותג צעירים
התמקדות בקהל יעד - החברה מיקדה את המותג בקהל יעד מאד מוגדר ובהחלט הצליחה בכך. אנחנו רואים שהתמדה בקהל יעד ובחירת קהל יעד נכון גורמת ליתרון תחרותי ולהצלחה. עצם הרעיון שפלאפון איתרה את בעיית הצעירים המרכזים שהיא חוסר רצון להשתייך למשהו שלא מתאים להם ומצטייר כמיושן ולא מתקדם . ונתנה פתרון מתאים בדיוק
לבעיה הביא את יתרונה האסטרטגי העצום.
בידול ומיצוב - שני אלה בוצעו בצורה מושלמת ע"י אסקייפ , החברה בידלה את עצמה מהמתחרות באמצעות המוצרים הייחודיים המוצעים לקהל המתאים , היא בידלה את עצמה בדברים ייחודיים המתאימים רק לה והפרידה את עצמה מהאחרים ע"י כך שהגדירה שזאת רשם רק לצעירים. המיצוב שלה היה ייחודי - הפרסום הרב שנתן תחושה של יציאה
מהמסגרת , מרד הנעורים , הרבה אווירת סקס מיצבו את המותג בהחלט כצעיר. אסקייפ בידלה את עצמה מעצמה גם , היא בידלה את עצמה מפלאפון , זה מוכח ע"י כך שעד היום ישנם אנשים שלא יודעים שמדובר באותה רשת , באותה חברה, באותם בעלים , מנהלים ועובדים. הבידול אכן הצליח ועוד יותר הצליח המיצוב.
יתרון תחרותי - היתרון התחרותי שהיה לפלאפון נשאר, כי פלאפון נשארה כפי שהיא ללא כל שינוי באותו שלב (ניתן לראות מספר שנים לאחר מכן שגם פלאפון עשתה מהפך עם שינוי הלוגו , החזון ופני החברה) ואסקייפ רכשה לעצמה את יתרונה התחרותי הנפרד שזה בעצם פניה לקהל יעד מאד מוגבל ומסוים והביא להצלחה רבה
ערכים עסקיים ומוסריים של החברה - הערכים של פלאפון נשארו ללא שינוי ואסקייפ קיבלה את ערכיה ואת מוסריה הנפרדים מפלאפון. וללא כל תלות בחברת האם - פלאפון
אסטרטגיית ניהול סיכונים :
חדשנות- זהו בסיס חיוני להצלחה עסקית. אסקייפ חידשה המון, היא נכנסה עם משהו מקורי שלא היה קיים לפני. היא הביא חידושים. למרות שפלאפון והתשתית שלה היא הכי פחות מתקדמת כיום, החברה ידעה להסתיר זאת ולהביא את היתרונות החדשניים שלה שלא נזקקים לתשתית מתקדמת ובכך לבלום את מתחריה. רשת הcdma היא הישנה ביותר
ולה גם חסרונות רבים . החברה ידעה לא להתייחס לחסרונות אלה ולהדגיש את יתרונותיה הלא קשורים כלל לטכנולוגיה , כמו האינטרנט הסלולארי הייחודי לאסקייפ . אפילו ללקוחות פלאפון, אשר מכשירם מותג בפלאפון לא הייתה גישה לפורטל הסלולארי של אסקייפ . על מכשיריי אסקייפ כיכב הלוגו האדום על כל מכשיר ומכשיר שסימן את
גאוות הצעירים ורק הם נהנו מעולמי התוכן השלמים המיועדים להם. החידוש העיקרי היה מתן "בית" ו"גג" לכל הצרכים של הצעירים שהמתחרים לא הבחינו בהם , פלאפון שמה לב ראשונה לאי שביעות רצון הצעירים ומצאה את דרכה למלא את צרכם בצורה הכי טובה שאפשר. פלאפון הבחינה כי קהל היעד שלה הוא רב, הוא מושפע מהסביבה והוא
משתמש הכי רציני בכל עולמי התוכן שמניבים הכנסות רבות וגוררים הוצאות מינימאליות = משהו מאד רווחי לחברה. החברה ניצלה את חלון ההזדמנויות הזה באמצעות מציאת נקודת חולשה אצל כל החברות.
רגש - אסקייפ בהחלט פנו לרגש, החברה השקיעה המון בפרסום הרב שיצא לכל המדיות האפשריות (טלוויזיה, רדיו , עיתונות ,אינטרנט, דיוור וכ"ו)ביום ההשקה של מותג ה"אסקייפ" היא פנתה לרגשותיהם של הצעירים , החברה ידע לאתר את נקודות הרגש המשמעותיות של הצעירים שזה : אהבה, כף וכל המתקשר לזה. אסקייפ אף הלכה עוד יותר
רחוק , היא בנתה עולם צעירים שלם , בשלבים המאוחרים יותר היא הביאה את "העיר הרדומה" שכבר במשך 3 שנים מצליחה מאד וממשיכים לדבר עליה גם שנה אחרי. תחנת הרדיו 99אסקייפ . הפרסומות הנועזות של אסקייפ שניתן לראות בטלוויזיה ובאינטרנט פונים לקהל הצעיר ולרגש. הפרסומות מאד סקסיות ופונות בדיוק לרגש הזה שמאד חזק
אצל קהל היעד שלה ורק אצלו.
לסיכום:
ארצה לומר שהצלחותיה של אסקייפ יזכו לה לעוד שנים רבות וידברו על הצלחה אסטרטגית של החברה במקומות רבים ועוד ילמדו על המהפך שחוללה החברה.
ללא ידע בכל הנקודות הללו שהיו בידיי החברה החברה לא הייתה מצליחה.
החברה נגעה בכל אסטרטגיה ובכל מדד. החברה בנתה לעצמה אסטרטגיה אשר שילבה את כל האסטרטגיות שתוארו כאן קודם ועוד רבות אחרות.
התעוזה והאומץ הרב שהיה לחברה להעיז ולנסות , ואולי אף להסתכן הביא את ההצלחה.
חברה שהייתה בהפסדים רבים לאורך שנים שרבים מאנשיי השיווק הגדולים בתעשייה ניבאו לה נפילה ופרישה מהשוק הכול כך תחרותי ידעה אך להרים את עצמה ולהיכנס לשוק בכל הכוח ואף לצבור לעצמה את יתרונה התחרותי בחזרה.
פלאפון ידעה לנצל את יתרונה ולתקן את חסרונותיה באמצעות המותג החדש.
עד היום מותג אסקייפ קיים ומצליח מאד , הוא הרחיב את עצמו עם מסלולים רבים , ידע לפלח את עצמו בתוכו ולפנות לקהלים שונים כגון : חיילים, סטודנטים , צעירים
1

תגים:

esc · אסקייפ · חזון · יתרון · מדד · עוצמה · תחרותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיות השיווק בחברת פלאפון", סמינריון אודות "אסטרטגיות השיווק בחברת פלאפון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.