היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיקוד שליטה וטקטיקת השפעה

עבודה מס' 064408

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות תמציתית על שני המשתנים והעלאת השערות על הקשר בינהן.

3,605 מילים ,13 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במהלך חיי העבודה כל אדם מנסה לתפוס עמדות כח ולהשפיע על עמיתיו בצורה זו או אחרת. עמתים לו יכולים להיות שווים לו בדרגה, גבוהים או נמוכים אולם בכל מקרה העבודה הנוכחית לא עוסקת ביחסי מנהל-כפיף.
על התנהגות הפרט משפיעים גורמים שונים, ובניהם אישיותו של האדם. העבודה הנוכחית תנסה לבדוק את השפעת משנה מיקוד השליטה על טקטיקות ההשפעה, נושא שלא נחקר כמעט בספרות.
מיקוד שליטה מוגדר כתפיסתו של האדם את מידת השליטה שיש לו בתוצאות של פעולה נתונה. דהיינו; איזו מידה יש לאדם שליטה במתרחש. יש מיקוד שליטה פנימי - שהאדם מאמין שתוצאות פעולותיו תלויות בגורמים שבו ונתונות לשליטתו, ויש מיקוד שליטה חיצוני - שהאדם מאמין כי תוצאות יתרחשו גם בלא קשר להתנהגותו. קיים קשר בין תחושת המסוגלות של האדם לבין תוצאות התנהגותו; כאשר יש לו תחושת מסוגלות גבוהה הוא יכול לפעול באופן ענייני וממוקד. אם הוא מאמין שיש קשר בין פעולה מסוימת שהוא עושה לבין תוצאה מוצלחת שבאה אחריה והיא נתונה לשליטתו, תחושת המסוגלות העצמית שלו תגבר ותתחזק.

הנחת העבודה הנוכחית היא כי אדם מנסה להשפיע על זולתו והשפעה זו מושפעת בין השאר ממיקוד השליטה שלו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מיקוד שליטה
2.2 טקטיקות השפעה
3. השערות ותמיכות תיאורטיות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התיאוריה של Lazarus (1974) מסווגת למעשה אישיות "ימנית" מול אישיות "שמאלית". התיאוריה של רוקיץ' מנסה לאפיין ממד נרחב יותר של פתיחות מול סגירות.
ממדי האישיות שתוארו אינם כה רחוקים זה מזה. המשותף לאישיות האוטוריטטיבית של אדורנו ולאישיות הדוגמטית (סגורה) של רוקיץ' - שהן מוגדרות כחלשות ונתלות במקור סמכות המקנה להן את דעותיהן. הן קונות דעות ממקור כוח ומחזיקות בהן ללא שינוי גם כאשר מגיע מידע ענייני חדש. כיוון שבעלי אותה אישיות מבחינים בבהירות בין "נכון" ו"טוב" לבין "שגוי" ו"רע", סביר שכך הם יחנכו את ילדיהם, וסביר שהילדים יהיו נוטים לדבוק באותה תמונת עולם ובאותן דעות גם לכשיגדלו.

מקורות:

בן נשר אורי (1990), "מנהל משאבי אנוש - היערכות לשעת חירום", מנהלים, גיליון 32, ספטמבר, ע' 24 - 26.
בן נשר אורי, להד מולי (1997), "המודל המשולב - מקורות לחוסן", משאבי אנוש, דצמבר.
להד מולי (1990), חיים על הגבול - חיסון והתמודדות במצבי לחץ של אלימות וסיכונים בטחוניים, נורד, חיפה.
סמואל י (1990) ארגונים חיפה: אח.
Appelbaum S And Huges B (1998) "Ingratiation As A Political Tactic: Effect Within The Organization" Management Dicision 36' 2 Pp 85-95
Caldwell D F And Burger J M (2003) "Personality And Social Influence Strategies In The Workplace" Journal Of Organizational Behavior 23 Pp 18-36
Douglas Cesar And Gardner W (2004) "Transition To Self Directed Work Teams: Implications Of Transition Time And Self-Monitoring For Managers Use Of Influence Tactics" Journal Of Organizational Behavior 25 Pp 47-65
Kobasa S. , 1982, "The Hardy Personality: Toward A Social Psychology Of Stress And Health" In J. Sauls S. Sanders (Eds.), The Social Psychology Of Health And Illness, Hillsdale Nj: Erlbaum
Kobasa S. 1979, "Stressful Life Events, Personality And Health: An Inquiry Into Hardiness". Journal Of Personality And Social Psychology, 37, P 1-11.
Lazarus R. S. Monat A. (Eds), . 1977, "Stress And Coping, An Anthology", Columbia University Press, N.Y.
Lazarus R. S. Et. El. , 1974, "The Psychology Of Coping: Issues Of Research And Assessment" In: Coelho G. Et. El. (Eds) "Coping And Adaptation". N.Y. Basic Books, Chap. 10, P249-315.
Riipinen M (1996) "The Relation Of Work Involvement To Occupational Needs, Need Satisfaction, Locus Of Control , And Effect" Journal Of Social Psychology 136, 3 Pp 291-298
Werbel J Et All (2001) "The Relationship Of Pre-Entry Variables To Early Employment Organizational Commitment" Journal Of Personality Selling Sales Management Xvi 2 Pp 25-37

תגים:

השפעה · התנהגות · תעסוקתי · מקום · העבודה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיקוד שליטה וטקטיקת השפעה", סמינריון אודות "מיקוד שליטה וטקטיקת השפעה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.