היישום אינו מחובר לאינטרנט

תמהיל השיווק של חברת "זוגלובק"

עבודה מס' 064350

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בפעולות העסקיות שצריכה חברת זוגלובק לקחת על מנת לשמר ולהגדיל את נתח השוק שלה

8,215 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ענף המוצרים הקפואים הינו ענף הנמצא בהתפתחות בשנים האחרונות בישראל, כאשר כל אחת מנסה לנגוס נתח גדול יותר בענף הנקניקים והקפואים.
החברה הראשונה שפעלה בארץ בתחום הנקנקים והקפואים הינה חברת זוגלובק שהחלה לפעול בשנת 1937 והיא למעשה החברה המובילה כיום בשוק. מאז הוקמו חברות רבות, דבר אשר החריף את התחרות וגרם לחברות להציע מגוון מאוד רחב של מוצרים על מנת לשרוד ולהיות אטרקטיביים לצרכנים.
חברת זוגלובק הינה חברה פרטית שהחלה כעסק משפחתי וגם כיום עובדת במתכונת זו, כאשר היא נמצאת בבעלותן של המשפחות זוגלובק ומשכית, אלא שהיא התרחבה מאוד מאז הקמתה וכיום עובדים בתשלובת כולה, על מפעליה השונים, המשתרעים יחד על שטח של כ10,000- מ"ר, ולמעלה מ1,200- עובדים. החברה לא מעוניינת למכור את עצמה למשקיע אסטרטגי אלא להמשיך ולייצר אוכל כבעבר- בצורה הטובה ביותר.
מטרת החברה לטווח ארוך היא להיתפש כחברה יציבה ואמינה ולהרחיב את עסיה לכל תחומי המזון. החברה מוכרת ונתפשת בארץ כחברה לנקניקים ומוצרי בשר, אך אין הדבר נכון היום, שכן עסקי החברה נרחבים יותר מהגדרה זו והחברה למעשה הינה תשלובת של מפעלי מזון שלא כולם קשורים למפעלי ומוצרי הבשר.
חשיבות שמירת נתח שוק הינה גבוהה בכל חברה וחברה, אולם במיוחד בענף תחרותי.
שאלת המחקר היא כיצד תתנהג זוגלובק על מנת לשמור על נתח השוק הנוכחי, או אף להגדילו.

העבודה תערך לאחר איסוף נתונים על מוצרי החברה, מוצרי חברות מתחרות וכד'. מקורות מידע הם בתוך הארגון- חבר העובד בחברה ודובר המפעל וכן מהעיתונות ודיווחים לתקשורת.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. החברה ותחומי עיסוקה
2.1 תמהיל המוצרים
2.2 מטרות העל של החברה
3. סביבת הפירמה וניתוח ענף הפעילות
3.1 הסביבה הקרובה
3.2 המצב החוקי בענף כיום
4. מטרות ויעדים של המכירות
4.1 מתחרים ענפיים ומתחרים פוטנציאליים
5. תמהיל השיווק
6. המבנה הארגוני של מערך המכירות
7. בחירת אסטרטגית מכירות
7.1 יעדים אפשריים לטווח הארוך
7.2 בחינת החלופות
7.3 ישום האסטרטגיה באמצעת שיווק מוגבר
8. שיפור מערך המכירות
9. סיכום ומסקנות
10. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על רקע התחרות בענף נמצאת החברה בהתלבטות בכל הקשור לשיתוף פעולה עם מתחרה פוטנציאלית כגון מעדני יחיעם. שיתוף פעולה מסוג זה יכול להקנות ל'זוגלובק' מעמד איתן ויציב למרות התחרות. יש לזכור כי כאשר מציעים שיתוף פעולה מסוג זה קיימת סכנה לעצמאותה של החברה בכל הקשור לקבלת החלטות בנושאים שונים כגון ניהול, יצור וכד'. ואף במקרים קיצוניים להשתלטות מוחלטת. יש לקחת בחשבון את הבעייתיות הקיימת בשיתוף פעולה בין חברות בענף אוליגופולי העלולות ליצור מעין מונופול. במצב כזה שיתוף פעולה לא יתאפשר מצידו של הממונה על ההגבלים העסקים.

מקורות:

גלאי דן והילל ליאור, תהליך התוכנית העיסקית, הוצאת אופציות טכנולוגיות, תל-אביב, 1994.
גלין א., כרמי ע., ניהול -2000 ניהול גמיש, ספריית המנהל, 1990,
חן, שושנה. המחירים דומים - השירות לא, בתוך ידיעות אחרונות. מוסף "ממון", 17.3.1995, עמודים 6-7.
סמואל יצחק, ארגונים, חיפה, 1990.
שגב עלי, גרי פול,אסטרטגיה ליחידה עסקית,הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1995.
ראפ סטן, שיווק בגדול, תל-אביב, 1989.
הורניק, יעקב. ליברמן שמואל. ניהול הפרסום. כרך א', בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רמת-אביב, 1994.
BREEN GEORGE EDWARD , DO IT YOURSELF MARKETING RESEARCH, 1995.
Schiffman, Leon g., Leslie Lazar Kanuk. Consumer Behavior. Fifth Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1994. Pp. 354-364
Engel, Games F. David T. Kollat Roger D. Blackwell. Consumer Behavior. Second Edition, Library of Congress, USA, 1993. (Pp. 49-62)

תגים:

מוצרים · קפואים · תחרות · מזון · מוצרי · בשר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תמהיל השיווק של חברת "זוגלובק"", סמינריון אודות "תמהיל השיווק של חברת "זוגלובק"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.