היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפגש בין תרבותי בין עולים שנות ה-90 לוותיקים סטראוטיפים ודעות קדומות

עבודה מס' 064308

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבטם של הוותיקים על העולים מבחינת דעות קדומות, סטריאוטיפים והתיאוריות הקשורות בכך.

3,441 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו ברצוני להראות את המפגש הבין תרבותי המתרחש כל יום כל שעה ובכל מקום בין האזרחים הוותיקים של המדינה לבין העולים החדשים. אני בחרתי להתמקד בעלייה האחרונה מרוסייה (עליית שנות ה-90), וזאת עקב היותי שייכת לאותה העלייה. בעבודה זו אני בוחרת להתמקד בכמה מהיבטים של המפגש הבין תרבותי, כאשר ההדגש יהיה על מבטם של הוותיקים על העולים מבחינת דעות קדומות, סטריאוטיפים והתיאוריות הקשורות בכך. עוד נושא שברצוני לבדוק הוא המפגש באמצעות התקשורת או במילים אחרות מפגש בין תרבותי מתווך. במהלך סמינריון "מפגש בין תרבותי" למדתי הרבה דברים מעניינים על סוגים שונים של מפגשים בין תרבותיים, כיצד באים לביטוי ההבדלים בין תרבויות בתחומים שונים של החיים, ולכן אני רואה בעבודה זו אתגר מעניין ללמוד בצורה אקדמית על המפגש המתרחש בין שתי הקבוצות (העולים והוותיקים) כאשר בתקופות שונות של חיי השתייכתי ומשתייכת כיום אני בעצמי.

תוכן העניינים
מבוא
רקע היסטורי
סקירת ספרות
דרכי השתלבות של מהגרים/עולים בחברה החדשה
תיאוריות הקשורות באיום מפני העולים, סטריאוטיפים ודעות קדומות.
חשיבה מחודשת בפרספקטיבה רב-תרבותית
ממצאים:
נתונים הלקוחים מסקרים
עולים בתקשורת
"לובה הקופאית"
סיפור אישי
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: לא לכל מראי המקום צויינו פרטים מלאים ברשימה הביבליוגרפית.

קטע מהעבודה:

העלייה "הרוסית" של שנות התשעים; היא התחילה בעצם בסוף שנות השמונים עם פתיחת "שער הברזל " של ברה"מ לשעבר בעידן של מיכאיל גורבצ'וב. קצב העלייה לא היה אחיד, ורוב העולים הגיעו בתחילת שנות ה-90. העלייה כללה עולים מכל רחבי ברה"מ ולא רק מרוסיה. חלק ניכר העולים הגיעו מאוקראינה ובלארוס ומדינות אחרות שהיו כלולות בברה"מ לשעבר. הסיבה ל"טעות" בהגדרת העלייה כ"עלייה רוסית", היא השפה הרוסית שהייתה השפה הרשמית בברה"מ ולכן רוב העולים דוברים שפה זו, ללא קשר מאיה איזור הגיעו. עוד סיבה היא ההקבלה המוטעית הקיימת בין רוסיה וברה"מ. לפי נתוני המשרד לקליטת עלייה, באו לישראל ממדינות בריה"מ לשעבר, מינואר 1989 ועד סוף 2002 939,427 עולים.

מקורות:

1. Al - Haj. M (2004). Immigration and Ethnic Formation in a Deeply Divided Cociety. London: Brill Leiden
2. אדלר,א. (2001).מרגישים כמו בבית !? תהליכי השגת הסטאטוס של עולים חדשים מברה"מ לשעבר בישראל. עבודת גמר, אוניברסיטת חיפה.
3. אלון,נ. (1996). דרכי הסתכלותם של תלמידים עולים, בנים ובנות, מברה"מ לשעבר גילאי 17-18. עבודת גמר, אוניברסיטת חיפה.
4. טור-כספא.מ, (1996). איום נתפס, צורך בשליטה וסטריאוטיפים: הקשרם לדעות קדומות של ישראלים כלפי עולים מרוסיה ומאתיופיה. עבודת גמר, אוניברסיטת בר-אילן.
5. פריטל,ד. (1993). יהודי ברה"מ לשעבר בישראל ובתפוצות. ירושלים: משרד עלייה וקליטה.
6. פריטל,ד. (1996). יהודי ברה"מ לשעבר בישראל ובתפוצות. ירושלים: משרד עלייה וקליטה.
7. אפשטיין,א. (2002). אתגר המצוינות כמענה לקשיי ההיקלטות.יוצאי חבר המדינות במערכות החינוך הישראלית - חשיבה מחודשת בפרספקטיבה רב-תרבותית. מ- http://www.oranim.ac.il/Docs/Etgar.htm
8. זסלבסקי,נ. (2003). כבר מזמן לא "רוסים", אתר הסתדרות המורים בישראל: מ- http://www.itu.org.il/Index.asp?ArticleID=1852 CategoryID=555 Page=1
9. הדר פרבר, "העולים הצעירים מרוסיה מנותקים", 17/3/05, NFC: http://news.msn.co.il/news/Internal/Internal/200503/2005031709500.htm
10. "סיקור מלא - העליה מברית המועצות", חדשות MSN: http://news.msn.co.il/news/general/NewsSubject/20040801115811.htm
12. http://he.wikipedia.org/wiki

תגים:

ארץ · דעות · וותיקים · לובה · מפגש · נהדרת · סטראוטיפים · עולים · קדומות · תקשורת · תרבותי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפגש בין תרבותי בין עולים שנות ה-90 לוותיקים סטראוטיפים ודעות קדומות", סמינריון אודות "מפגש בין תרבותי בין עולים שנות ה-90 לוותיקים סטראוטיפים ודעות קדומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.