היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרסום ברדיו עובד?

עבודה מס' 064088

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הרדיו כמדיה פרסומית ויתרונותיה; האפקטיביות של הרדיו כמשפר את זכירות הקמפיין.

2,355 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

אנו חיים בעולם מלא פרסומות, אנו נתקלים במאות מסרים פרסומיים מידי יום ויום. הפרסומות נכנסות לנו לסדר היום ומציפות אותנו מכל אמצעי מדיה אפשרי. אנו נתקלים בפרסום דרך כל חמשת החושים בהם ניחנו אפילו מבלי לשים לב. הרדיו הינו המדיה היחידה (הגדולה) אשר משתמשת אך ורק בחוש השמיעה. הרדיו עושה עבודה טובה מאוד כמדיה. מעצם היותו קרוב אלינו אנו פחות חוששים ממנו. הרדיו מלווה אותנו מהבוקר כשאנו בדרך לעבודה, למחשב בעבודה ועד הערב כשאנו חוזרים הביתה. וכמובן גם מי שנשאר בבית מאזין לרדיו במידה רבה מאוד, אין בעיה להאזין לרדיו בזמן שמבצעים פעולות אחרות בבית או מחוצה לו. נכון הרדיו הוא לא מכונת קסם שמחדירה את המותג שלנו ומשבצת אותו בזיכרון המאזינים, אבל הרדיו נותן פיתרון טוב מאוד ומחזק את הקשרים שיש לנו בזיכרון. כמו טיט שמחבר בין שתי לבנות, הרדיו מהווה חיזוק טוב לקמפיין.
בעולם כה מוצף פרסום, יש לפרסומאים עבודה קשה מאוד, הם צריכים להצליח לעבור את המחסומים שפיתחנו עם השנים לפרסום, את סף הגירוי שלנו, ולאחר כל זה עוד להתבלט מעל ומעבר לשאר רבבות המפרסמים ובסופו של דבר עוד לגרום לנו לזכור את הפרסום שלהם. ואם הפרסומאים עושים באמת עבודה טובה, אז התהליך לא יגמר בזכירה אלא ימשיך גם להנעה לפעולה. עבודה לא קלה כלל יש למפרסמים, אבל כמו בכל דבר, מישהו צריך לעשות אותה.
בעבודתי אני אתרכז ברדיו כמדיה פרסומית ואני אבחון את יתרונה בשיפור אפקטיביות הקמפיין. אפקטיביות הינו משתנה הנטול במחלוקת, מהי בעצם אפקטיביות ?? אני אקח פן אחד באפקטיביות ואבחון את הרדיו כמשפר זכירות של פרסומות.

לבחינת ההשערה אשתמש בשיטת מחקר של סקירה ספרותית, ואבסס את העבודה על מאמרים מבוקרים שונים מעולם הפרסום, המתמקדים בחקר אפקטיביות (זכירות) הפרסום ברדיו ואיישם את המסקנות הרלוונטיות למחקרי.
שאלת המחקר שלי היא: האם הפרסום ברדיו משפר את אפקטיביות (זכירות) הקמפיין ?

תוכן עניינים
1. מבוא
2. פרסום ברדיו
3. זיכרון
3.1 התבטאות הזיכרון בפרסום
4. אפקטיביות הפרסום ברדיו
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לרדיו כמדיה פרסומית ישנם יתרונות רבים. הרדיו הינו מדיה פרסומית זולה מאוד יחסית לחשיפה אליה הוא מגיע. לשם השוואה נקודת GRP בטלוויזיה עולה כפי חמישה מאשר נקודת GRP אותה נשיג ברדיו. בגלל עלותו הנמוכה יחסית לחשיפה שלו, ניתן להגיע להשגה ותדירות גבוהה בזמן קצר. כמו כן עלות ההפקה של תשדירי רדיו הינה זולה משמעותית, ניתן להכין ולהפיק תשדיר רדיו בעלות שולית מאוד, אלפי שקלים בודדים, לעומת עלות הפקה של תשדיר טלוויזיה שמתחיל מעשרות אלפי דולרים ויכול להגיע הרחק מעבר ומכאן, אם יש צורך לבצע שינוים במהלך הקמפיין ניתן לעשותם במהירות ובמיידיות.

מקורות:

Memory-Based Measures for Assessing Advertising Effects: A Comparison of Explicit and Implicit Memory Effects.(Statistical Data Included).Stewart Shapiro and H. Shanker Krishnan. Journal of Advertising 30.3 (Fall 2001): p1.
Evaluating return on investment of multimedia advertising with a single-source panelJoan Fitzgerald. Journal of Advertising Research 44.3 (Sept-Oct 2004): p262(9).
Assessing the long-term impact of a consistent advertising campaign on consumer memoryKathryn A. Braun-LaTour and Michael S. LaTour. Journal of Advertising 33.2 (Summer 2004): p49(13).
The effectiveness of direct response radio commercials Results of a field experiment in The NetherlandsPeter C. Verhoef,  Janny C. Hoekstra,  Marcel van Aalst. European Journal of Marketing. Bradford: 2000.Vol.34, Iss. 1/2;  pg. 143
Postexperience advertising effects on consumer memoryKathryn A Braun. Journal of Consumer Research. Gainesville: Mar 1999.Vol.25, Iss. 4;  pg. 319, 34 pgs
Remembering Attack Ads: An Experimental Investigation of Radio.
Geer, John G.; Geer, James H.. Political Behavior, Mar2003, Vol. 25
Issue 1, p69-95, 27p; (AN 11304233)

תגים:

אפקטיביות · זיכרון · פרסום · פרסומת · רדיו · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרסום ברדיו עובד?", סמינריון אודות "הפרסום ברדיו עובד?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.