היישום אינו מחובר לאינטרנט

המרינה בחיפה

עבודה מס' 063959

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקונפליקטים בין קבוצות בעלי עניין השונות.

10,490 מילים ,7 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

המערכת הפוליטית בעיר הישראלית כמו בערים אחרות בעולם, עוברת תמורה מהותית. לצד קואליציות הממשל המסורתיות בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי שעד לפני זמן לא רב הייתה גורם בלעדי במערכת הפוליטית העירונית, מופיעות קואליציות ממשל חדשות. קואליציות אלה מושתתות על שותפויות שונות בין השלטון המרכזי והמקומי לבין המגזר העסקי והמגזר ההתנדבותי. הן כוללות קבוצות שונות בשלטון ובחברה האזרחית:
· בירוקרטים ופוליטיקאים
· בעלי עסקים
· איגודים מקצועיים
· תנועות חברתיות
· ארגונים שכונתיים
· מלכ"רים (מוסדות ללא כוונות רווח)
קואליציות אלה יכולות לעסוק בפיתוח כלכלי מקומי, בפיתוח השירותים, בהעלאת רמת הרווחה של שכבות חלשות או לחילופין במניעת פיתוח מתוך שיקולים אקולוגיים.
עבודה זו עוסקת בתכניות לבניית המרינה בחיפה.
ישנם מס' קונפליקטים בין העמדות השונות של בעלי העניין בהקמת מרינות. הסיפור (הבלתי גמור) של המרינה בחיפה כולל תאור השתלשלות המאבקים בין מספר קבוצות בעלי עניין. במקרה של המרינה בחיפה הקבוצות העיקריות הן עיריית חיפה (והחברה הכלכלית של חיפה שבשליטת העירייה) ולעומתה קבוצות "ירוקות" המאוגדות תחת פורום ארגוני החוף, כאשר הקבוצות הבולטות בצד המתנגד הן החברה להגנת הטבע ועמותת אדם טבע ודין.

תוכן העניינים
מבוא
מטרות המחקר
שיטת המחקר
השערת המחקר
סקירת ספרות
תולדות פרויקט המרינה בחיפה
הבעיה הסביבתית
הצדדים ועמדותיהם
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה קיימת ביבליוגרפיה חלקית לפרק סקירת הספרות. אין מידע ביבליוגרפי לגבי המקורות מהם נלקח חומר על המקרה הספציפי של המרינה בחיפה.

קטע מהעבודה:

קואליציות הממשל העירוניות מתהוות על בסיס אינטרסים משותפים של מוסדות השלטון הפועלים בעיר (מרכזי ומקומי) ושל ארגוני החברה האזרחית (ארגונים וולנטרים, שכונתיים, קהילתיים וחוגי המגזר העסקי). השלטון כפי שגורסת הגישה הניאוקורפוריסטית, מעוניין לשתף את נציגי החברה האזרחית בעיצוב העיר ובתמורה להגדיל את היעילות הכלכלית ולהשיג לגיטימציה. (Hasson & lay, 1994). המגזר העסקי יכול לסייע לשלטון בשל קרבתו ללקוחות והכרתו הטובה את שדה הפעילות ובשל יכולתו לפתח גישות חדשניות בהתמודדות עם בעיות מקומיות. נציגי החברה האזרחית מעוניינים בשיתוף כיוון שהוא מקנה להם גישה למשאבי עוצמה פוליטיים ולמשאבים כלכליים.

מקורות:

אלתרמן רחל,לון יו יוברט, צ'רצ'מן ארזה, "מדריך לשיתוף הציבור בתכנון" .1981, חיפה, המרכז לחקר העיר והאזור, הטכניון.
בן צדוק אפריים, "מאפיינים מבניים לאומיים והשפעתם על השתתפות אזרחים בתכנון המקומי בישראל". מאגר התדפיסים, ספריית ארן, אוניברסיטת בן גוריון,באר שבע.
ורנסקי אריאלה, "התמודדות עם קונפליקטים בתכנון העירוני והאזורי". 1994, חיפה, המרכז לחקר העיר והאזור, הטכניון.
טורגובניק אפריים,"המימד הפוליטי של מדיניות התכנון האורבאני בישראל". 1990, ירושלים, המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.
טרנר מיכאל,"שיתוף הציבור בתהליך התכנון". תמצית המחקר שהוצג בפני המועצה לא"י יפה, קרן יהודה האזרחי ז"ל, אוג' 1996, ירושלים.
"בניית המרינה בחיפה - סלעי המחלוקת" מתוך: "ירוק, כחול, לבן," גיליון 22 1998

תגים:

איכות · סביבה · קונפליקט · אדם · טבע · ודין · עירייה · רשות · מקומית · תכנון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המרינה בחיפה", סמינריון אודות "המרינה בחיפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.