היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגנים הבהאים בחיפה

עבודה מס' 067110

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח בין-דיסציפלינארי: מימד אסתטי, מימד היסטורי-דתי, מימד חברתי-קהילתי ומימד תיירותי-כלכלי.

2,694 מילים ,6 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

כאשר נתבקשתי לבחור גן ולבחון אותו תוך התייחסות בין-דיסציפלינארית, מיד ברור היה לי שאבחר בגנים הבהאים שבחיפה. ביקורי בגנים לפני כשנתיים הותיר בי רושם אסתטי יוצא דופן ומיוחד במינו, וכן אז התחוור לי מדוע הם מוגדרים לעיתים כ'פלא השמיני של העולם'. הגנים המרהיבים, המזרקות, ריחות הפרחים, עבודות הפיסול והצמחייה הצבעונית, השרו יחדיו יופי, הרמוניה ורוגע בי כמבקרת בגנים.

הדיסציפלינות שנבחרו לבחינת הגנים הבהאים:
מימד אסתטי - המימד המרכזי שנבחר (פירוט בהמשך).
מימד היסטורי-דתי
מימד חברתי-קהילתי
מימד תיירותי-כלכלי

בחלק ההערכה כלכלית של המרכז, אנסה לאמוד את ערכו הכלכלי של המרכז הבהאי העולמי כהיותו חלק מ"שטחים ירוקים וגנים" בישראל. על אף העובדה כי אין עלות כספית שנגבית בכניסה לגנים הבהאים, אשאף להסיק מסקנות ביחס לערכם הכלכלי של הגנים. לשם כך נעזרתי במבקרים המגיעים לגנים, כאשר קיבלתי מהם פרטים אינפורמטיביים שונים באמצעות שאלון עליו נתבקשו לענות טרם כניסתם לגנים. השאלון כלל שאלות המתייחסות לנכונות האדם לשלם עלות כניסה לגנים, לנכונותו להגיע מאזורים מרוחקים בארץ לשם ביקור בגנים, לסיבה המביאה את הנשאל לבוא ולבקר בגנים, לנכונותו לוותר על "מוצר" אחר לטובת קבלת ה"מוצר" הנקרא גנים בהאים, ועוד.

תוכן העניינים:
* תיאור הגן שנבחר
מימד אסתטי
מימד היסטורי-דתי
מימד חברתי-קהילתי
מימד תיירותי-כלכלי
* המרכז הבהאי העולמי - הערכה כלכלית
א. תיאוריה כלכלית
ב. שאלון
ג. סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אחד המאפיינים המרשימים ביותר של עיצוב הגנים התלויים הוא השימוש היצירתי באור טבעי ביום ותאורת חוץ בלילה. למקדש עצמו ולכיפת המקדש יחסים טובים עם השמים והאור, ושילוב זה מספק תצוגה שונה של אור בכל שעה של היום, דבר המשרה תחושה של נוחות ורוגע. במבט-על, נראה כי המקדש הוא המרכז, ותשעה מעגלים קונצנטריים יוצרים את הדגם הגיאומטרי הבסיסי עבור תשעת הגנים התלויים מעל המקדש ותשעת הגנים התלויים מתחתיו.

תגים:

גנים · בהאים · בהאיים · חיפה · גיאוגרפיה · כלכלה · שטחים · ירוקים · וגנים · מרכז · בהאי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגנים הבהאים בחיפה", סמינריון אודות "הגנים הבהאים בחיפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.