היישום אינו מחובר לאינטרנט

בתי הזיקוק בחיפה

עבודה מס' 067662

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הפרטת בתי זיקוק על זיהום האויר באזור חיפה, תקנים בתחום הסביבה ואכיפתם.

7,017 מילים ,19 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

אזור מפרץ חיפה הוא מאזורי התעשייה הגדולים במדינה. באזור מרוכזים תחנת כוח מזוטית של חברת החשמל לישראל, בתי זיקוק, מפעלים פטרוכימיים ומספר רב של מפעלים נוספים קטנים יותר. כתוצאה מהפעילות התעשייתית של המפעלים הללו בשילוב מבנה טופוגרפי מיוחד, אזור מפרץ חיפה נחשב לאחד המזוהמים ביותר בארץ. הארגונים הסביבתיים העניקו ביוני 2005 לבתי זיקוק חיפה את פרס ה"גלובוס השחור", מאחר ולטענתם הוא גורם למפגע הסביבתי הגדול ביותר בישראל(1).
ביולי 2004 החליטה הממשלה על פיצול והפרטת בתי הזיקוק בחיפה.
לפני הפרטת בתי הזיקוק בחיפה, יצאו איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה וארגונים ירוקים שונים, במסע פרסום בעיתונות בדרישה לנצל את ההזדמנות ולהחמיר את התקנים הסביבתיים שהבעלים החדשים של המפעל יידרשו לעמוד בהם. המדינה, האמונה על בריאות הציבור, צריכה לדרוש מאלה, להקטין את הזיהום הנפלט מארובותיהם ולשאת בעלויות הכלכליות האמיתיות של הייצור שלהם. בז"ן מצידם עלולים היו לטעון, במידה מסוימת של צדק, כי האחריות על הזיהום היא על מי שיצר אותו, קרי הממשלה. בינתיים הציבור הוא זה שמשלם את המחיר.
המדינה אם כן השאירה לרוכשי בז"ן חיפה ירושה בעייתית - המפעל ממוקם בעשירון העליון של בתי הזיקוק המזהמים באירופה וגורם לזיהום חמור של האוויר באזור חיפה. נשאלת השאלה - האם ההפרטה היא הזדמנות לתקן את הנזק שהמדינה גרמה ? פקידי המשרד להגנת הסביבה וראש עיריית חיפה, יונה יהב, מאמינים שכן.

בעבודה זו אבדוק האם אכן הפרטת בתי הזיקוק הביאה לשינוי ברמת זיהום האוויר באזור מפרץ חיפה, מהם התקנים והחוקים הקיימים בתחום הסביבה תוך כדי בחינה השוואתית ודרך אכיפתם בפועל.

תוכן העניינים:
מבוא
חקיקה, תקינה ויישום
בחינה השוואתית
אכיפה
הקשר בין זיהום אוויר לתחלואה
העלות הכלכלית של זיהום האוויר
ההסברה של בתי זיקוק
המלצות לפעולה והצעות חוק עתידיות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: רוב מקורות העבודה זמינים באינטרנט וכוללים דוחות של משרדים ממשלתיים דוגמת משרד הבריאות.

קטע מהעבודה:

בישראל קיימת חקיקה משנית וכן תקנות העוסקות במניעת זיהום אוויר, הנגזרות מהחוק הכללי למניעת מפגעים, חוק העוסק במניעת מפגעי ריח, רעש וזיהום אוויר. עד סוף שנת 2008, עם חקיקת "חוק אוויר נקי", לא היה קיים חוק מרכזי אחד המאגד את כל אותן תקנות ומסדיר את ההוראות ואת האחראים לאכיפת החוק ולמניעת זיהום האוויר(4).
תקן פליטה - תקן הקובע הגבלה לכמות או ריכוז החומרים המזהמים בגזים הנפלטים ממקורות פליטה. מקורות פליטה אפשריים: ארובות, מתקני אוורור של מפעלים וצינורות פליטה של כלי רכב. תקני פליטה מבוססים על שני עקרונות:

תגים:

הפרטה · בתי זיקוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בתי הזיקוק בחיפה", סמינריון אודות "בתי הזיקוק בחיפה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.