היישום אינו מחובר לאינטרנט

נביאי שקר - המטרה, האפיון והעימות

עבודה מס' 063888

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מיהם נביאי השקר, מהם הסיבות להופעתם, ומה היה היחס בינם לבין נביאי האמת המיצגים את האל.

5,438 מילים ,11 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את סוגיית נביאי השקר בתנ"ך.

מעמד הר סיני היה המקום הראשון והאחרון בו דיבר אלוהים ישירות לעם כולו. לאחר מעמד מרשים זה, בחר ה' למסור את דבריו לעם דרך נביאים. מכאן חשיבותם הרבה. הנביאים היו שליחי האל, עושי דברו ומקשרים בין האל לבין העם.
אולם בתנ"ך אנו עדים לתופעת נביאי השקר, ועליהם אמקד את עבודתי. השאלות שאליהן אתיחס בעבודה זו הם: מי הם נביאי השקר? מהם הסיבות להופעתם? ומה היה היחס בינם לבין נביאי האמת המיצגים את האל? על השאלות האלה אענה ע"י הפרקים הבאים:

1. נבואת השקר כניסיון - האם נביאי השקר פועלים למען ניסיון אלהי שנועד לבחון את יכולת השיפוט של העם או שמא הם פועלים באופן עצמאי וללא קשר לה'.
2. אפיונה של נבואת השקר -דמותם של נביאי השקר כפי שהצטיירה בתנ"ך.
3. לאחר שבדקתי מיהם נביאי השקר ומה תפקידם בתנ"ך, אבדוק את העימות המתמשך בין ירמיה לבין נביאי השקר, כמודל למאבק בין נביאי שקר לנביאי אמת.

הבעייתיות בעבודה זו היא המחסור במקורות אוביקטיביים על מנת לשקף באופן אמיתי את נבואת השקר. המקור המלא היחידי לנבואת השקר הוא התנ"ך בו מדובר על נביאי השקר בצורה מגמתית שלילית. התנ"ך רואה בנביאים אלה את אויביו הגדולים ביותר, והוא מוקיע אותם וקובע את עונשם למות.

תוכן העניינים
מבוא
פרק א': נבואת השקר כניסיון האל
פרק ב': אפיון נבואת השקר
פרק ג': העימות בין ירמיה לנביאי השקר
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מטרת הניסיון במקרא היא לבחון את דרכי ההתנהגות של האדם והעם ע"י אלהים או כפי שנכתב במקרא: "למען אנסינו הילך בתורתי אם לא" (שמות ט"ז, ד') "לנסותך לדעת את אשר בלבבך התשמר מצותיו אם לא" (דברים ח, ב') יש עוד צד שווה בכל הנסיונות האלה והוא בהקשר שבו נאמרו. בכל מקום בו נאמר כי אלהים ניסה מישהו ישנה איזו תמיהה, אם בהשתלשלותם של המאורעות ואם במעשה הניסיון עצמו. ובכל מקום בא הניסיון כדי לבאר את התמיהה . התמיהה היא מדוע האל הכל יכול לא מגרש ומשמיד את כל אויבי הישראלים, שהרי אין לכוחו גבול? התשובה לכך ניתנת בספר שופטים: "ויעל מלאך ה' מהגלגל אל הבכים ויאמר...ואתם לא תכרתו ברית לישבי הארץ הזאת מזבחותיהם תתצון ולא שמעתם בקולי מה זאת עשיתם. וגם אמרתי לא אגרש אותם מפניכם והיו לכם לצדים ואלהיהם יהיו לכם למוקש." (שופטים ב' א-ד) כלומר מלאך ה' מדגיש כאן, כי אלהים מודע לכך, שבני ישראל יכרתו בריתות עם עמים זרים, אך מדגיש, כי אותם עמים הם למעשה מוקש או מכשול בו נעזר ה' לנסות את העם.

מקורות:

אליצור י., "ספר שופטים", הוצאת מוסד הרב קוק, ירושלים עמ' לב' (פרוש לפרק ג')
מ.מ. בובר דרכו של מקרא. הוצאת הוצאת מוסד ביאליק עמ' 122-119
ש. גויטין, "עיונים במקרא", הוצאת יבנה, ת"א, עמ' 130-141
א.י. השל, "השקפת העולם של התנ"ך" הוצאת מסדה תל אביב תשי"ח ליקט צבי אדר עמ' 224-215
חכם עמוס, "עיונים בספר ירמיה", חלק ב', הוצאת משרד הבטחון והחברה היהודית העולמית לתנ"ך, ע"מ .219-209
קורות עם ישראל, עורכים ראשיים: ד"ר שלמה שביט, אילנה שמיר, הוצאת מסדה 1985 עמ' 32

תגים:

נבואה · נביאים · ירמיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נביאי שקר - המטרה, האפיון והעימות", סמינריון אודות "נביאי שקר - המטרה, האפיון והעימות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.