היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי מגדר בהערכת אמת ושקר המתייחסים לסגנון לבוש של נשים

עבודה מס' 065436

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם מעורבות בנושא מסוים יכולה להקל על זיהוי שקר באותו נושא.

3,599 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

יש קושי אנושי לאבחן שקרים. קושי זה מוביל להטיות שיפוט שהם קיצורי דרך ההופכים מצב מורכב לפשוט יותר, אך יחד עם זאת עלולים לגרום לטעויות שיטתיות שניתן לנבא אותם. אחד הגורמים לאותן הטיות הוא מעורבות השופט בנושא שיפוט. על פי התאוריה המרכזית שתסקר להלן, כאשר לשופט מעורבות בנושא הנדון הוא מעבד אותו בצורה שונה מאשר כאשר הדבר לא נוגע לו.
יצויין כי במחקר קודם שנעשו בנדון היתה מגבלה חמורה היות רוב הבגדים האהודים היו מכנסי ג'ינס כחולים ואילו הבגדים השנואים היו כל בגד אחר, דבר שהקל על מלאכת השיפוט.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון האם מעורבות בנושא מסוים יכולה להקל על זיהוי שקר באותו נושא. התיאוריה המרכזית בעבודה- תאורית ה- ELM טוענת כי כאשר הנושא חשוב לאדם הוא יעבדו בערוץ המרכזי ינתחו ויחשוב עליו רבות. כך, נשים החושבות על בגדים יותר מגברים יחשבו על המסר של הדוגמניות יותר מגברים.
בחלק האמפירי של העבודה יוצגו לקבוצת מדגם- מחציתם נשים ומחציתם גרים נשים הלבושות בפרטי לבוש שונים, אשר כל אחת מהן תאמר הא היא אוהבת או שונאת את הבגד, כאשר מחצית מההיגדים יהיו נכונים- קרי הנשאל תעיד כי היא אוהבת\שונאת את הבגד והיא אכן תרגיש כך, ובמחצית המקרים האחרים היא תומר ההפך מהרגשתה.
ההשערות המרכזיות הן שבאופן כללי אחוז הגילויים הנכונים יעלה על הלא נכונים, וכי נשים תשמנה לב פחות לסימני שקר פריפריאליים, כמו התנהגות לא מילולית. הגברים יתמקדו פחות בנאמר ויותר להתנהגות הלא מילולית של הדוגמנית. השערה נוספת היא שככל שהופעת הדוגמנית מושכת יותר, הבנים יציינו כי היא דוברת אמת.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת הספרות
סימני השקר
סימני שקר בהתנהגות הבלתי מילולית
הצגה-עצמית
ניתוח מסרי הזולת
הבדלי מגדר
השערת המחקר
שיטה
אוכלוסיית ושיטת המחקר
כלי המחקר
עיבוד הנתונים
תוצאות ודיון
זיהוי שקר
ביטחון בתשובה
קסם אישי
תאור הלבוש בעיני השופט
עניין באפנת הנשים
דיון בתוצאות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תקשורת בין אישית מורכבת משני סוגי מסרים: הראשון הינו המסר המילולי (התקשורת המילולית) שהינו המידע המועבר לבן שיחנו בצורה של מילים, משפטים והיגויים. השני הינו המסר הבלתי מילולי שהינו מידע המועבר לבן שיחנו בצורה סימנים גופניים כגון: תנועת גוף, הופעה חיצונית וכיו"ב ( ,Lewis&saarni 1993).
במהלך התקשורת הבין אישית נקלטים מסרים בלתי מילוליים בצורה תת הכרתית. חוסר התאמה בין המידע המילולי לבין המידע הבלתי מילולי גורם לעיתים להתייחסות חסרת אמון למידע המילולי. לדוגמא, אדם המדווח ששלומו נהדר, אך באותו זמן פניו לובשים ארשת קודרת.

תגים:

תקשורת · אישית · מסר · מילולי · שקר · ג'נדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי מגדר בהערכת אמת ושקר המתייחסים לסגנון לבוש של נשים", סמינריון אודות "הבדלי מגדר בהערכת אמת ושקר המתייחסים לסגנון לבוש של נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.