היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגדרת האמת

עבודה מס' 061700

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין הגדרות האמת של טראסקי, קווין, הורביץ ודוידסון.

2,954 מילים ,2 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מקדמת דנא ועד ימינו מתמודדים הפילוסופים עם הניסיון להגדיר מונחים מהותיים המהווים אבני יסוד בקיומנו בכלל ובמהות הפילוסופית של קיומנו בפרט, ההגדרה אליה שואפים הפילוסופים להגיע אמורה לטמון בחובה את מהות המונח המוגדר כך שמהות זו של המונח תכלול בתוכה תצורה שתמצה את משמעות המונח לאורכו רוחבו ועומקו עד כדי כך שכל אדם הנתקל בהגדרה זו יבין מאליו כי ההגדרה המוצגת לפניו היא היא הגדרתו של המונח המוגדר.
אפלטון, מבכירי ומתווי הדרך הפילוסופית, ניסה לאורך כל הדיאלוגים והמסות שכתב למצוא פתרון לתוכן ולצורה בה עלינו להשתמש בכדי להגדיר, לכן איו זה פלא שאלפי שנים מאוחר יותר פיתח דונלד דוידסון את מאמרו "The folly of trying to "define truth המתייחס לנסיונות ולפתרונות שהוצעו להגדרת האמת בדוגמאות מכתבי אפלטון ומשם פותח צוהר לעבר הגדרה בכלל והגדרת האמת לסוגיה בפרט.
בעבודה זו נלך צעד אחרי צעד בהתחקותו של דוידסון אחר ניסיון הגדרת האמת, נתייחס לפילוסופים ולגישות המרכזיות עליהם כתב דוידסון, נציין את דעותיו לגביהם ונעלה את הצעתו של דוידסון להגדרת האמת.
בנוסף לכך נחווה בפרק הדיון את דעותינו הן לגבי הצעת דוידסון והן לגבי הפילוסופים אליהם הוא התייחס מתוך עמדה של הבנת הכתוב וביקורתיות מאוזנת.

ראשי פרקים:
הקדמה
הגדרת האמת על פי טראסקי
הגדרת האמת על פי קווין
הגדרת האמת על פי הורביץ
הצעת דוידסון להגדרת האמת
דיון
סיכום
רשימת מקורות

מקורות:

Davidson, D. (1996) "The Folly of Trying to Define Truth" -
The Journal of Philosophy, Vol. XCIII, No 6, June 1996: 263-278.
Nesher, D. (1998) "In spite of Davidson Arguments for `The Folly of Trying to Define Trut', Truth can be Defined."
Department of Philosophy, University of Haifa 31905,ISRAEL.

תגים:

אמת · דוידסון · הורביץ · טראסקי · קווין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגדרת האמת", סמינריון אודות "הגדרת האמת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.