היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין אזור מגורים, אמון ומגדר לנכונות להשתמש באינטרנט לצורכי מסחר.

עבודה מס' 063707

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

9,924 מילים ,50 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

כפרטים החיים בתקופה המאופיינת על ידי קדמה טכנולוגית, אנו נחשפים לשליטתה בנו, הבאה לידי ביטוי במגוון של תחומים בהם כרוכים חיינו כגון תחום התקשורת, המידע ועוד. קשה לדמיין את חיינו ללא מחשב, מכונית, טלוויזיה ואביזרים טכנולוגיים רבים אחרים. החידושים הטכנולוגיים הללו משפיעים על חיינו, על החברה בה אנו חיים ועל התרבות שלנו.
קניונים וירטואליים, בנקאות אלקטרונית ושירותים אלקטרוניים הופכים כיום ליותר ויותר זמינים אך החשש מלעשות בהם שימוש מסיבות אבטחה, חוסר שמירת הפרטיות וחוסר אמון, מונעים לקוחות רבים מלהשתמש בהם.

כיום ניתן לקבל מידע באמצעות האינטרנט. ניתן לבצע פעילות בנקאית דרך האינטרנט, כגון רכישות מוצרי אשראי, העברת כספים, הזמנת שיקים וכדומה, ולגבי רכישת מגוון מוצרים החל מספרים וכתבי עת ועד למוצרי חשמל, בגדים, רהוט ועוד. כיום אנו מנצלים את אתרי האינטרנט השונים על מנת לנסות ולאתר מוצרים זולים. בנושא התיירות למשל קיימים אתרים רבים המציעים נופשונים וחבילות תיור במחירים שונים והרבה יותר זולים מהנהוג לו נכנסנו לסוכנות הנסיעות והזמנו טיסה, בית מלון, רכב שכור או טיול מאורגן.

החברה הישראלית נחשבת ככזו המטמיעה קידמה טכנולוגית ונשאלת השאלה האם ניתן להגדיר את הפרופיל של המשתמש בסוג זה של קידמה (רכישות דרך האינטרנט), לאפיין אותו, את מיקומו, השכלתו ומגדרו.
התעניינותי בנושא התעוררה עקב המוכנות האישית שלי להשתמש במדיום זה וריבוי האנשים סביבי שכבר עושים שימוש עקבי בו. אולם, ברור לי כי אחוז המשתמשים הישראליים במסחר מקוון עדיין נמוך יחסית וכי אנו חיים במדינה אשר בה, למרות הזיכרון ההיסטורי קולקטיבי והמטען והערכים התרבותיים הזהים, קיימים פלגים שונים וחברות שונות המתייחסות לקדמה הטכנולוגית בצורה שונה.

במסגרת המחקר בעבודה זו תהיה התייחסות לפרמטרים הבאים:
1. הבדלי גישה בין אנשים הגרים במרכז הארץ לבין אלו הגרים בפריפריה - תוך התמקדות בנתינת אמון.
2. הבדלי גישה בין גברים ונשים - מגדר.
3. הבדלי השכלה.
4. חוללות עצמית.

מטרת עבודה זו תהיה לנסות ולאפיין את פרופיל המשתמש הישראלי במסחר מקוון, להבין איך הוא שונה מהאחרים ומה גורם לכך שדווקא הוא יהיה מוכן לעשות שימוש במסחר מקוון בהשוואה לאלו שמעדיפים לא להיות מעורבים בפעילות מסוג זה. במסגרת המחקר תהיה התייחסות להבדלים בין תרבותיים המשפיעים על הטמעת טכנולוגיות, להבדלי מגדר, השכלה ומיקום גיאוגרפי.
השערת המחקר תטען כי אנשים הגרים בפריפריה, נשים ובעלי השכלה נמוכה יחסית יטו לעשות פחות שימוש במסחר מקוון. נושא הפרדוקסליות (אלה הגרים רחוק יותר זקוקים לשירותים מקוונים) של מצב זה ידון בהמשך. באזורים בהם האוכלוסייה היא בעלת השכלה נמוכה, ההון האנושי נמוך מכיוון שהם מאופיינים בשיעורים נמוכים של כוח אדם בעל משלח יד אקדמאי (פליישר\שוורץ, 1996). האזורים הפריפריילים לא מהווים מוקד למשיכת אליטות הצורכות שירותים ברמה גבוהה ובכך משנות את דימוי האזור ורמת החיים בו ולכן אינדקס ההתפתחות האישית שהוא שילוב של גיל והשכלה נמוך ולכך גם המוכנות להשתמש במסחר מקוון ובשירותים אחרים המוצעים על ידי רשת האינטרנט.

במחקר נכללו 100 נבדקים שהחזירו את השאלונים, מחצית מן הנבדקים הינם גברים ומחציתם האחרת נשים.
במחקר הנוכחי נכללו 2 שאלונים כמפורט:
שאלון א - שאלון פרטים דמוגרפיים (מין, גיל, השכלה, מצב משפחתי, הרגלי גלישה וכו').
שאלון ב - שאלון עמדות הכולל 26 שאלות והמחולק ל4- תת תחומים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מסחר מקוון
2.2 אמון
2.3 חוללות עצמית
2.4 השכלה
2.5 פריפריה מרכז
2.6 מגדר
3. מתודולוגיה של המחקר
3.1 נבדקים
3.2 כלי המחקר
3.3 הליך המחקר
4. ממצאי המחקר
4.1 תוצאות
4.2 ניתוח השערות
5. דיון
6. ביבליוגרפיה
7. נספח - השאלון

מקורות:

בן דוד, ד. (2003). התנאים הכלכליים-חברתיים של מדינת ישראל. רבעון לכלכלה, חוברת 1/03.
ברקו -בל ,י. (2001) חוסר האמון של צרכנים במסחר באינטרנט מהווה חסם מרכזי להתפתחות הענף. תעשייה וניהול 55. עמוד 57
גרדוס, י. עיני, י (1980(. הפער התעשייתי בין מרכז לפריפריה בישראל. הרבעון לכלכלה, כרך כ"ז.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה 1995 אפיון יחידות גיאוגרפיות וסיווגן לפי הרמה החברתית כלכלית של האוכלוסייה. פרסום מס' 13.
יוטב-סולברג, ע. 2004. שינויים טכנולוגיים, שנאת סיכון והתפתחות השכר. סדרת מאמרים לדיון. מחלקת המחקר. בנק ישראל.
יער א. (1998). דתיות ועמדות פוליטיות בין הסכמה למחלוקת ,336-322.
כרמלי ל (2001). מבנה פעילויות הפנאי בקרב מתבגרים. עבודת גמר לשם קבלת תואר "מוסמך". אוני' חיפה, הפקולטה ללימודי רווחה ובראיות.
למיש, ד. (1999). ילדות בסביבה תקשורתית: תהליכים, מושגי יסוד ומשמעויות. החינוך ההתיישבותי ,32, 2-10.
סואן. ד. (1998). מרכז ופריפריה בחינוך והשכלה בישראל - האומנם שוויון? מפנה -במה לענייני חברה, מס. 28.
פיינשטיין ב. (1999). הן מפחדות ממחשבים! מחשבים וכיף ירחון המחשבים המוביל לנוער ולמשפחה, 90.
פליישר, ע. דפנה שוורץ (1996). אלטרנטיבות תעסוקתיות בפריפריה. המחלקה לפיתוח והתיישבות של הסוכנות היהודית, המרכז ללימודי פיתוח, רחובות.
שדה, דני. (2003). "הנוסעים לחו"ל רוצים מחיר לא שירות". ידיעות אחרונות, YNET. http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3034198,00.html
מור, גל (2004). "3.2 מליון גולשים בישראל", ידיעות אחרונות, YNET. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3017304,00.html
Bandura, A. 1987. Self efficacy: Toward a unifying theory of Behavioral change. Psychological Review, 64.
Bandura, A. 1982. Self efficacy: Mechanism un human agency. American Psychologist. 33.
Belanger F; J.S. Hiller; W.J. Smith (2002). Trustworthiness in electronic commerce: the role of privacy, security, and site attributes. Journal of Strategic Information Systems, Dec 2002 v11 i3 p245(26)
Boneva,B & Kraut,R. 2002. Email, gender, and personal relationships. In: Wellman, B & Haythornthwaite, C. The Internet in everyday life. Blackwell. MA. USA.
Casidy,S and Eachus,P.(2002) Developing the computer user self-efficacy (CUSE) scale: Investigating the relationship between computer self-efficacy' gender and experience with computers. Journal of Educational Computing Research , Vol 26 (2), 169-189.
Chen,W. & Wellman, B. 2003. Digital divides and digital dividends. Center of urban and community studies, Toronto
CHRISTY M.K. CHEUNG; MATTHEW K.O. LEE. (2001).Trust in Internet Shopping: Instrument Development and Validation Through Classical and Modern Approaches. (Industry Trend or Event) . Journal of Global Information Management, July-Sept 2001 v9 i3 p23
Fukayam. F. (1995). Trust. New York, NY, Free Press.
Gefen, D. (2003). Trust and TAM in online shopping: an integrated model. MIS Quarterly, vol. 27, no. 1, pp. 51-90.
Grabner-Kraeuter Sonja (2002). The role of consumers' trust in online-shopping. Journal of Business Ethics, August 2002 p43(8)
Gustavo, M., Lecturer, S. 2000-2003. The Nature of Computer-Mediated Social Networks among Israeli Youth. Department of Sociology and Anthropology, and Minerva Center of Youth Studies. University of Haifa.
Inglehart,R.(1977(.Modernization and Post modernization: Cultural, Economic, and Political Change in 43 Societies. Princeton University Press, Princeton.
Inglehart, R. ( 2000(. Modernization, Cultural Change, and The Persistence of Traditional Values. American Sociological Review, Vol. 65: 19-51.
Jarvenpaa, S.L. and Todd, P.A. (1997). Consumers reactions to electronic shopping in the World Wide Web. International Journal of EC (1:2), pp. 59-88.
Katz, E & Rice, E .2002. Social consequences of internet use: Access, involvement and interaction . Cambridge
Kenndy, T., Wellman, B., Klement, K. (2003). Gendering the digital divide. IT & Society, 1, 4 (Spring).
Kolsaker A; C. Payne (2002). Engendering trust in e-commerce: a study of gender-based concerns. Marketing Intelligence & Planning, July 12, 2002 v20 i4 p206(9)
Konradt, U. H. Wandke; B. Balzas; T. Christophersen.(2003). Usability in online shops: scale construction, validation and the influence on the buyers intention and decision. Behaviour and Information Technology, May-June 2003 v22 i3 p165(10)
La Ferrara, E., Alesina, A. (2000). The Determinants of Trust. NBER Working paper 7621, Cambridge, MA, US.
La Porta, R., Lopez-De-Silanes, F., Shleifer, A., and Vishny, R. (1996) Trust in Large Organizations, National Bureau of Economic Research, Working Paper 5864, Cambridge, MA.
Lee O. M. K.; E. Turban (2001). A Trust Model for Consumer Internet Shopping . International Journal of Electronic Commerce, Sept 1, 2001 v6 i1 p75(17)
Lentz, R.G., Oden, M.D. (2001). Digital Divide or digital opportunity in the Miss. Delta region of the US. Telecommunications Policy, 25, 291-313.
Martin , C. 1999. Net future. McGraw Hill comp.
Marquie,J.Jurdan-Boddaert,L and Huet,N .(2002). Do older adults underestimate their actual computer knowledge. Behavior & information technology.
Masch ,S. 2001.Social Relationship and Internet use adolescents in Israel .Social science quarterly .vol 82 , num 2, University of Haifa.
Pfafflin, S.M 1984 Women, Science and Technology. American Psychologist,39, 10 : 1183-1186
Ono,H.Zavodny,M.(2003).Gender and the internet. Social science Quarterly, Vol 84 il.
Park S.O . (2004). Networks and regional development in the periphery in the internet era. Progress in Human Geography, June 1, 2004 v28 i3 p283(4)
Reiser, C., WilsonK. Wallin, J. (2003). Social Stratification and the digital divide. Social science Computer review. Vol. 21, number 2. Summer.
Schwartz, S.H. (1996 ) ."Cultural Values Differences: Some Implication for Work". Applied Psychology: An International Journal. 48, p. 23-47.
Siegel ,D.2001.Futuriza your enterprise .Wiley &sons p.20-28
Sirkka ,J. Tractinsky,N. 1999. Consumer trust in an internet store:a cross cultural validation. Journal of Compute mediated communication. Vol 5
Slavin, J. 2000. The Internet and Society. Blackwell & Polity. Malden. MA.
So, M.W.C.; D. Sculli. The role of trust, quality, value and risk in conducting e-business (2002). Industrial Management & Data Systems, Nov 8, 2002 v102 i9 p503(10)
Williamson , O.E. (1985). The economic institutions of capitalism, Free Press, New York.
Yuchtman -Ya'ar E. (2003( . Value Priorities in Israeli Society: An Examination of Inglehart's Theory of Modernization and Cultural Variation. Unpublished Manuscript, Tel Aviv University

תגים:

מסחר · אלקטרוני · הבדלים · מיגדר · קנייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין אזור מגורים, אמון ומגדר לנכונות להשתמש באינטרנט לצורכי מסחר.", סמינריון אודות "הקשר בין אזור מגורים, אמון ומגדר לנכונות להשתמש באינטרנט לצורכי מסחר." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.