היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת פרטנר אורנג'

עבודה מס' 063404

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אסטרטגי.

13,167 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
פרק א'- תאור היחידה
פרק ב'- ניתוח חיצוני
הגדרת הענף והסביבה הרחבה
ניתוח הענף
KSF
ניתוח הלקוחות
ניתוח המתחרים
מסקנות
חסמי כניסה לשוק
פרק ג' - ניתוח פנימי
ניתוח פיננסי
שרשרת הערך
ניתוח פונקציונלי
ניתוח הארגון
עוצמות
חולשות
פרק ד'- הצורך בשינוי
מטרות ויעדי היחידה
אסטרטגיה תחרותית
מסקנות ראשוניות
פרק ה'- התוכנית העסקית
פרק ו'- ניתוח השוק
פרק ז'- יישום פונקציונלי
פרק ח'- יישום ארגוני
פרק ט'- יישום מימוני
פרק י'- סיכום
נספחים
נספח א' - מודל פורטר
נספח ב'- ניתוח פיננסי
נספח ג'4 - מדדים לניתוח חברה

מנהלים
פרטנר היא חברת התקשורת הסלולרית השניה בגודלה בישראל. החברה פועלת תחת המותג הבינלאומי אורנג' ומציעה למנוייה מגוון שירותים הכוללים, מלבד תקשורת טלפון נייד מקובלת, גם דואר קולי, העברת הודעות קוליות, העברת נתונים ופקסים בישראל ושירותי נדידה בחו"ל.
החברה נסחרת בבורסות בלונדון, בניו-יורק ובת"א. חברת פרטנר, הפועלת בענף התקשורת הסלולרית, חרטה על דיגלה את המטרה להיות המובילה בחדשנות, איכות ורמת השירות בישראל, לבנות מותג שיסמל את האיכות, רמת השירות, הפונקציונליות וההנאה.

שוק הרט"ן בישראל החל לפעול בשנת 1986 ופועלות בו כיום 4 שחקניות- סלקום, פרטנר, פלאפון ומירס.
עם כניסת פרטנר לשוק בתחילת 1999, התגברה מאוד רמת התחרותיות בשוק זה, וכל המפעילים השקיעו מאמץ שיווקי ניכר במטרה להגדיל את מספר מנוייהם החדשים ובמקביל, לשמור על מנוייהם הוותיקים.
שוק הסלולאר הישראלי מציג את שיעורי החדירה מהגבוהים בעולם (82%) והוא מצוי על סף רוויה. התחרות בין החברות הסלולאריות עברה מתחרות על מחירים בסוף המאה הקודמת לתחרות על מוצרים (מכשירים ניידים ושירותי ערך מוסף).
אטרקטיביות השוק נמדדת משתי נקודות מבט. לשחקניות הקיימות מציג הענף האטרקטיביות גבוהה, בעיקר לאור פוטנציאל הרווח שטרם מוצא ולחברות חדשות המעונינות להיכנס לענף מסתמנת האטרקטיביות כנמוכה.
כתוצאה מהגדלה צפויה בערכו הפונקציונלי של השוק, רמת הרווחיות בו תמשיך ותעלה כיוון שהוא יתפתח למתן שירותים מורחבים.

מניתוח היחסים הפיננסיים ניתן לראות כי פרטנר נמצאת במגמת עליה ומציגה שיפור מתמיד ברווח הנקי ועלייה בהכנסות כל שנה. עם זאת, חברת פרטנר ממונפת ברמה גבוהה וסעיף ההתחייבויות שלה משפיע על האפשרויות של החברה בעתיד, דבר אשר יכול להשפיע על התמודדות עם האתגרים החדשים שיציב לה השוק הסלולרי בישראל.
האסטרטגיה העסקית בה נוקטת חברת פרטנר כדי ליצור יתרון תחרותי על פני מתחרותיה בענף הנה אסטרטגיית בידול. לאור התחרות כיום, בה מתיישרות כל החברות הסלולריות סביב אותם מוצרים, טכנולוגיות ומחירים ולאחר המעבר של חברת סלקום לטכנולוגית דור שלישי, נוצר קושי בבידול על בסיס טכנולוגי. אי לכך, מקבלת העובדה כי חברת פרטנר פורסת בימים אלו רשת מהדור השלישי חשיבות יתרה.

לאור שינויים אלו בפני הענף הסלולרי ייתכן ונדרשת הערכות אסטרטגית מחודשת. מלבד העמקת הבידול, עומדות בפני פרטנר שתי חלופות עיקריות -אסטרטגיה של הובלה בעלויות ואסטרטגיית מיקוד בידול.

חברת פרטנר התאימה את מטרותיה ויעדיה לסביבה העסקית בה היא פועלת. בכדי ליצור חברה רווחית, עם נתח שוק משמעותי בשוק בו חדירת הסלולר הייתה גבוהה, נכנסה החברה עם מותג בינלאומי חזק תוך ניצול יתרונותיה בהיבטים השונים.

עבודה זו עוסקת בסיקור היחידה העסקית חברת פרטנר, וענף התקשורת הסלולרית בו היא פועלת, במטרה לבצע ניתוח אסטרטגי של היחידה.
במהלך העבודה נסקור את הסביבה העסקית בה פועלת חברת פרטנר, נבחן את אטרקטיביות השוק תוך התייחסות למבנה התחרות בו, חסמי הכניסה והיציאה, לקוחות החברה וספקיה.
כמו כן, נבצע ניתוח של חברת פרטנר מבחינה אסטרטגית על בסיס מבנה בעלות, מבנה ארגוני, מבנה פיננסי ואופן בניית המותג ושיווקו.
בהמשך, תוצג האסטרטגיה לפיה פועלת החברה ויוצגו מספר חלופות אפשריות לאסטרטגיה זו.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

ביבליוגרפיה
* עיתונים \ כתבות: גלובס, ידיעות אחרונות, הארץ.
* אתרי אינטרנט: AonLine ,the marker, וואלה עסקים, אתר חב' אורנג', סלקום, פלאפון.
* דו"חות דירקטוריון, שנים .2001-2003
* פגישה עם מייסד החברה ופגישה עם צוות שיווק.
* ניהול השיווק, פיליפ קוטלר ויעקב הורניק, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, מהדורה .11

* Thompson, A.A. & Strickland, A.J., Strategic Management: Concepts and .Cases, 12thed Homewood IL, Irwin, 2000

מקורות:

ניהול השיווק, פיליפ קוטלר ויעקב הורניק, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, מהדורה 11.
Thompson, A.A. Strickland, A.J., Strategic Management: Concepts and Cases, 12thed Homewood IL, Irwin, 2000.

תגים:

אורנג · אסטרטגיה · חסמי · כניסה · מודל · ניהול · סלקום · פורטר · פלאפון · פרטנר · תחרות · סלולרי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת פרטנר אורנג'", סמינריון אודות "חברת פרטנר אורנג'" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.