היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים

עבודה מס' 063151

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הפרסום בטלוויזיה משפיע על החלטות קנייה של ילדים ובני נוער.

6,166 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
ילדים כקהל מטרה
הדאגות והסכנות שבפרסום לילדים
האם ילדים מבינים את משמעות הפרסומות?
השפעת הפרסום על ילדים
כיצד ניתן לרתום את הפרסום לצרכים חיוביים?
המחקר
תוצאות המחקר
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספח א': שאלון
נספח ב': ריכוז התשובות משאלונים

עם כניסתו של ערוץ 2, החלו יצרנים ומשווקים רבים לפרסם את מוצריהם בטלוויזיה. מספרם הרב של אמצעי התקשורת וחידושי הטכנולוגיה העומדים לרשות המפרסמים, חושפים את הקהל, גם הצעיר ביותר, למגוון של פרסומות מידי יום. המפרסמים ערים לכוח הקנייה של הילדים, המתבטא ביכולתם להשפיע על הוריהם, והם מקצים משאבים רבים לפרסום המכוון לילדים בלבד.
מצב זה מעורר שאלות באשר לקשר שבין קהל היעד (הילדים) למדיה בכל הקשור לפרסומות ובעיקר, מהן ההשלכות שיש לפרסומת על התנהגות בקהל הילדים הצופה בהן. ישנם מספר מאפיינים באישיותם של ילדים הגורמים לכך שקל יותר לבצע מחקרים בקרב ילדים מאשר בקרב מבוגרים: הם פתוחים, ישרים, תמימים ומושפעים הרבה פחות ממוסכמות חברתיות (אין להם בעיה להודות שהם מושפעים מפרסומת).
עם זאת ישנם מספר קשיים כשעורכים מחקרים בקרב ילדים ובני נוער וזאת מכיוון שישנה שונות בהתפתחות בין קבוצות גיל שונות ויש להפריד ואף לבצע מחקרים או ניסויים שונים בקבוצות גיל שונות (בדרך כלל עד גיל 8, גילאי 12 - 8 ומעל גיל 12).

הנושא הנבדק בעבודתי הוא: האם הפרסום בטלוויזיה משפיע על החלטות קנייה של ילדים ובני נוער.

השערת המחקר:
הפרסום בטלוויזיה משפיע על החלטות קנייה של ילדים ובני נוער.
משתנה בלתי תלוי: הפרסום בטלוויזיה.
משתנה תלוי: החלטות קנייה של ילדים ובני נוער.

כלי המחקר:
כלי המחקר שנבחר הוא שאלון.
באמצעות השאלון ניסיתי לברר מס' נקודות:
1. זמן הצפייה הממוצע בטלוויזיה.
2. השפעת הפרסומות על הילדים והאם הפרסומות משפיעות על החלטות הקנייה של הילדים.
3. העדפות הקניה של הילדים.
4. מידת הבנת הפרסומות והמסרים המועברים בהם.

השאלון חולק לכיתות ג' (גילאי 8), ד' (גילאי 9), ה' (גילאי 10), ו' (גילאי 11) בבית ספר יסודי.
חולקו 20 שאלונים בכל כתה.
תלמידי כתה ג' החזירו 20 שאלונים תקינים.
תלמידי כתה ד' החזירו 19 שאלונים תקינים.
תלמידי כתה ה' החזירו 19 שאלונים מתוכם 15 תקינים.
תלמידי כתה ו' החזירו 19 שאלונים מתוכם 15 תקינים.

מקורות:

Hammond, K.M, Wyilie, A.,& Casswell,S.(1999).The extent and nature of television food advertising to New Zealand children and adolescents. Australian and New Zealand Journal of public health. , 23(1), 49 - 55.
Ji, M.F, & McNeal, J.U.(2001).How Chinese Children's Commercials Differ From Those of United States: A Cntent Analysis. Journal of Advertising ,XXX (3) 79 -92
Moore, E.S, & Lutz, R.J.(2000).Children, Advertising, and Product Experiences: A Mulimethod Inquiry. Jornal of Consumer Research. , 27, 31 - 48.
Peracchio, L.A.,& Luna, D.(1998).The Development of Advertising Campaign to Discourage Smoking Initiation among Children and Youth. The Journal of Advertising, XXVII, 49-56.
Oates, C, Blades, M.,& Gunter,B.(2002).Children and television advertising: When do they understand persuasive intent?. Journal of Costumer Behaviour , 1(3), 238 - 245.
Wilska, T.A. (2003). Mobile Phone Use as Part of Young People's Consumption Styles. Journal of Consumer Policy, 26(4), 441 - 463.

תגים:

טלביזיה · השפעה · טלוויזיה · ילדים · פרסום · מסכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים", סמינריון אודות "השפעת הפרסום בטלוויזיה על ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.