היישום אינו מחובר לאינטרנט

טיפול פרטני - תיאור מקרה

עבודה מס' 063007

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תהליך טיפולי במסגרת הכשרה מעשית.

3,914 מילים ,6 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו אציג ניתוח ביקורתי של תהליך טיפולי פרטני, אותו יישמתי במהלך הכשרתי המעשית בלשכת הרווחה בבאר-שבע. במהלך העבודה אתאר את השלבים הטיפוליים שבוצעו, תוך השוואה לתיאוריות וגישות בספרות המקצועית והערכה של תפקודי כעו"ס מטפלת במקרה הנדון.

תאור המקרה
ד' הייתה ה"תיק הטיפולי" הראשון שקבלתי לטיפולי כסטודנטית שנה ב' לעבודה סוציאלית. הכשרתי המעשית התבצעה במסגרת לשכה לשירותים חברתיים בבאר שבע, בהנחיה של עובדת משפחות. כמקובל בסוכנות, קבלתי לידיי תיק עב כרס כתום המתעד את עבר הפונה והמלצות לטיפול שנכתבו ע"י העובדת הקודמת.
מקריאה ראשונית בתיק הבנתי שד', בשנות ה-30 לחייה, הנה אם חד הורית, רווקה, לילדה בת שמונה. ד' מטופלת ברווחה מאז הולדתה של ביתה. מתחילת התקשרותה ללשכת הרווחה הייתה בקשר עם עובדת סוציאלית אחת, וכעת לאחר שעברה דירה הועברה לטיפול של עובדת חדשה.
ד' הייתה בקשר עם הרווחה בעיקר על רקע של קשיי התמודדותה כאם חד הורית בודדה ללא תמיכה מגורם כלשהו, ביתה שולבה במעונות יום ובמועדונית מטעם הרווחה כך שד' תוכל לעבוד.
בחרתי להציג, את המקרה של ד', מתוך ששת המקרים בהם טיפלתי בהכשרה המעשית, מכיוון שחשתי שעימה עברתי תהליך אמיתי של שינוי, והוא היה המשמעותי ביותר עבורי בשנת הכשרתי.

מקורות:

האס אלון, "הגישה הפנומנולוגית-פרספקטיבה אישית". מתוך אתר האינטרנט של "מכון לעכשיו", www.machon.co.il
עמית חיים, "הורים כבני אדם-להיות הורים שטוב להם", ספריית פועלים,1997, פרקים 1-2.
פסטרנק רחל. "המשפחה החד הורית בישראל: השפעתה על חינוך ילדים, ספריית פועלים, 1989 עמ' 137-147.
פרנקל יוספה, "תרפיה באומנות:תמונה שווה אלף מילים", הלוחם 164.
Winnicott,d, "The child, the family and the autsideworld", Harmondsworth, Middlesex: Penguin, 1964
Winnicott,d, "Playing and reality", Middlesex: Penguin, 1971

תגים:

הדרכת · הורים · הורית · עבודה · פרטנית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טיפול פרטני - תיאור מקרה", סמינריון אודות "טיפול פרטני - תיאור מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.