היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקפות, מאפיינים וחוקיות של בחירות באמצעות האינטרנט

עבודה מס' 062441

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יתרונות וחסרונות בבחירות דרך האינטרנט.

8,035 מילים ,30 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:

1. מבוא
2. יתרונות רשת האינטרנט
יתרונות ההצבעה במחשב
חסרונות ההצבעה באינטרנט
3. חשיבות השיוויון בבחירות
4. השלבים בבחירות ממוחשבות
5. הבחירות בישראל בפועל
6. בעיות אבטחת מידע
סוגי פגיעות בפרטיות
הגדרה ורגע הסטורי
פגיעה בפרטיות
פריצה למחשבים והפרת הפרטיות
נושאים טכניים אחרים הקשורים להצבעה באינטרנט
7. סיכום
8. ביביליוגרפיה

מבוא
שיטת הבחירות לכנסת ישראל מבוססת בעיקר על שני חוקים:
1. חוק יסוד הכנסת אשר נחקק בשנת 1958.
2. חוק הבחירות לכנסת ולראש הממשלה (נוסח משולב) התשכ"ט 1969. המסגרת הכללית לבחירות נקבעה בסעיף 4 לחוק יסוד הכנסת ולפיו "הכנסת תיבחר בבחירות כלליות, ארציות, ישירות ושוות, חשאיות ויחסיות. עיקרון הכלליות מבטיח את הזכות הפעלה של כל אזרחי ישראל שהינו לפחות בן 18 להצביע ואת הזכות להיבחר לכל אזרח שהינו לפחות בן 21 (ישנם בעלי תפקידים מסוימים שאינם רשאים להיבחר).

הבחירות ישראל הן באמצעות פתקי הצבעה אשר יש להם חסרונות מסוימים כגון פתקים כפולים. גם אירועי הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2000 והמחלוקות שהבחירות עוררו, הסבו את תשובת לב הקהל לנושאים הנוגעים לספירת קולות הבוחרים בבחירות ממשלתיות. תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב התבררו לאחר יותר מחודש של ספירות חוזרות ודיונים משפטיים. ההצבעה בסופו של דבר נקבעה על סמך כמה אלפי קולות שנפסלו בשל ניקוב לא מתאים, בלאי של כרטיסים וכד'. יצוין כי בספירות החוזרות נתקבלו תוצאות שונות מהמקוריות בכל המחוזות שבהן התבצעה ספירה מחדש.

כיום סקרים רבים נערכים בעזרת הרשת האלקטרונית (דואר אלקטרוני). הדבר נעשה ע"י שליחת שאלון בדואר אלקטרוני בעזרת רשת האינטרנט לנמענים. אפשר למצוא רשימות של כתובות דואר אלקטרוני בעיתוני אינטרנט, ובאינטרנט עצמו קיימות כתובות רבות של ארגונים וגופים שונים.
קיימים יתרונות רבים בסקר דרך דואר אלקטרוני כמו גם חסרונות לא מעטים. אמנה כמה מהם(1):
· אחד החסרונות הוא שהמסמך או השאלון המועברים בדואר אלקטרוני אינם מסודרים בצורה ברורה ונהירה-חזותו החיצונית אינה טובה. אי לכך עלול הנמען לוותר על קריאת המסמך. פתרון לחזותו החיצונית הלקויה של הסקר בדואר האלקטרוני הוא ביצוע סקר ע"י שליחת דואר אלקטרוני בצירוף מסמך "WORD". במקרה כזה המסמך מסודר, מעוצב ונעים למקרא. אולם, היות והסקר הוא טרחה לאדם מן היישוב, צורך לפתוח מסמך נוסף יכולה לגרום לנמען לא לענות כלל.
· בסקר בעזרת הדואר האלקטרוני קשה להגיע לרב צדדיות גבוהה כלומר קשה להציב מגוון גירויים ולאסוף מספר רב של נתונים על הנמען ולשאול מגוון שאלות בלתי מוגדר, בעיקר בנושאים מורכבים כמו מבחני טעימה, עמדות בנושאים רגישים וכדומה. לעומת זאת מרכיב הזמן בסקר בעזרת הדואר האלקטרוני הוא בעל משקל רב. מהירות קבלת התשובות, חסכון בפרק הזמן הדרוש לגיוס מראיינים והדרכתם, חיסכון בעלות הכרוכה במשלוח דואר וכדומה. זאת ועוד עיבוד הנתונים מתבצע כמעט בעת ובעונה אחת עם איסופם.
· מבחינת הדיוק לוקה הסקר בעזרת הדואר האלקטרוני במספר בעיות: מידת השליטה שיש לחוקר על המדגם- כיום, רבים באוכלוסייה אינם בעלי מחשב, קל וחומר שאינם מחוברים לרשת האינטרנט. המדגם עלול איפה לא לייצג את האוכלוסייה הנחקרת. מידת השליטה שיש לסוקר בהליך התשאול- השליטה על נוהל התשאול מתמקדת ביכולת למזער טעויות מראיין. בסקר בעזרת הדואר האלקטרוני לא יכולות להיות הטיות מראיין מכיוון שלסוקר אין אינטראקציה עם המרואיין.
היכולת להתגבר על שאלות הבנה של הנשאל- סקר בעזרת דואר אלקטרוני אינו מאפשר לעמוד על בעיות הנשאל ולהבהיר שאלות ותשובות. אין מגע אישי בין השואל לנשאל, ולא ניתן לאתר שגיאות הנובעות משאלות לא מובנות לנחקרים או מהעדר מידע.
_____________________________________
1. סיגל לילך (1999), "נקודת הפריצה של הקניות הוירטואליות", עמוד 2.

מקורות:

ורבך יהודית, "מחשבות על הדרישות מביקורת ענ"א", בטאון איגוד מבקרי ענ"א, מרס- יוני 1994
בר שדה יהונתן, עו"ד האינטרנט והמשפט המסחרי המקוון הוצאת פרלשטיין גינוסר
ועדת האנטרנט הממשלתית, העברה בטוחה ברשת האנטרנט 1997.
בוגנים ו., "תשתית מסחרית למסחר האנטרנט" שערי משפט, א 2, 1998.
הורניק י., סקרים, מחקרים ומשאלי דעת קהל, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, 1998.
צור יעל, האינטרנט והחוק, מאמר I , 4-5, אוגוסט 1997. http://www.vci.co.il
מאיר, זוהר, "ה'האקר המקצוען'", מראות המשטרה, 166, (1998), 8-9.
"הזכות לפרטיות מול הזכות לדעת",עיוני משפט, ינואר, 1983.
מטמבו, ק' ו-י' קאירנס. "כיצד להתמודד ולהקטין פשעי מחשב", במענ"א, דצמבר 1997, 32-41.
מיגל, דויטש, חקיקת מחשבים בישראל, עיוני משפט כב, 427-440, תשנ"ט.
סיגל לילך (1999), "נקודת הפריצה של הקניות הוירטואליות", הארץ, 29.6.99.
עו"ד נעמי, אסיא, דיני מחשבים - הלכה למעשה, כרך שני, דיני מחשבים ותקשורת, עדכון מס' 9, דצמבר 1999, 46.
רביה חיים, "על גלישה ופרטיות או עוגיות ברשת", משפט באינטרנט, גלובס, 25 ביוני 1997.
ALAN C.B., ET ALL, "COMPARING TWO METHODS OF SENDING OUT QUESTIONNNAIRES- E-M IL VERSUS E-MAIL", JOURNAL OF MARKET RESEARCH SOCIETY, OCT 1995, PP.441-443.
ALAN C.B., (1998) "COMPARING THE RESPONSES RATE. RESPONSE SPEED AND RESPONSE QUALITY OF TWO METHODS OF SENDING QUESTIONNAIRES", JOURNAL OF MARKET RESEARCH SOCIETY, OCT 1998, P.353.
ANDERSON SUSAN E.(1995), "USING ELECTRONIC MAIL SURVEYS ND COMPUTER MONITORED DATA FOR STUDYING COMPUTER MEDIATED COMMUNICATION SYSTEMS", SOCIAL SCIENCE COMPUTER REVIEW, 1995, SPR, VOL 13(10, PP.33-46.
CROWLEY AILEEN "E-MAIL SURVEYS ELICIT FAST RESPONSE, CUT COSTS" PC-WEEK, 30.7.1995 P.65-74.
LORRAINE PARKER "COLLECTING DATA THE E-MAIL WAY", TRAINING AND DEVELOPMENT, JULY 1992.
WEIBLE RICK AND JOHN WALLACE (1998), "CYBER RESEARCH: THE IMPORTANT OF THE INTERNET ON DATA COLLECTION", MARKETING RESEARCH.

תגים:

כנסת · ישראל · דואר · אלקטרוני · סקר · אתר · דמוקרטיה · הצבעה · בוחרים · אבטחת · מידע · פשעי · מחשב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקפות, מאפיינים וחוקיות של בחירות באמצעות האינטרנט", סמינריון אודות "תקפות, מאפיינים וחוקיות של בחירות באמצעות האינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.