היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביגמיה בראי הפמיניזם

עבודה מס' 062440

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנוהג במספר תרבויות בכל הנוגע לנישואין מרובים.

7,063 מילים ,31 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לבדוק את הנוהג במספר תרבויות בכל בנוגע לנישואין מרובים (ביגמיה או פוליגמיה). תכלית העבודה היא להעריך האם הדבר נובע משינוי תרבותי או מסיבות אחרות כגון דת.

הפמיניזם הוא הגנה על עיקרון שוויון הזכויות לנשים בתחומי החברה, בפוליטיקה ובכלכלה והמחויבות למאבק לעורר תמורה בתפקידה של האישה בחברה.
ה"מלחמה" למען זכויות הנשים החלה במאה ה-19, עד אז היא הייתה נחותה מבחינת מעמדה. לימים הוסט המורד ועבר לשאלות של שוויון חברתי וככלכלי והסתכם בדרישה להעניק שכר שווה ושוויון הזדמנויות לנשים. שיטות חדשות של פיקוח על הילודה והשתנות הליכי הרוח הציבור הקלו על הנשים ואכן הן זכו בהישגים בתחומי החקיקה והנכונות רבה יותר לאמץ את עיקרון השוויון בחינוך, בעבודה ובענייני המשפחה והבית.
למרות האמור, חברות רבות לא אימצו את רוח הפמיניזם והנשים משוללות רוב הזכויות האזרחיות. בין הזכויות הללו ניתן למנות את יכולתו של הבעל לשאת אישה נוספת, ללא רשותה (בן ישראל, 1998).

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 התנהגות תרבותית
מעמד האישה וראשית הפמיניזם במאה ה-19 באירופה
2.1 השפעת המין על המעמד
2.2 הגישה הביואבולוציונית-דטרמיניזם סוציולוגי
2.3 גישות המדגישות את הדיכוי החברתי
ביגמיה ביהדות
3.1 חרם דרבנו גרשום
3.2 הפסיקה הרווחת כיום
3.3 המצב בארץ ישראל
3.4 מעמד האישה חוקי ישראל
הביגמיה באיסלאם
4.1 הפוליגמיה
4.2 הדרוזים
4.3 הבדווים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1.2 התנהגות תרבותית
קבוצה חברתית הנה תת קבוצה בתוך האוכלוסייה. הקבוצות החברתיות הנפוצות ביותר הן הקבוצות האתניות.
לכל תרבות ולכל אומה יש את מנהגיו, תרבותו ומסורתו אותה הוא מכיר ומוקיר שנים רבות. תרבות זו מעוגנת בכללי המוסר החברתיים אותן הוא מכיר, בכללי דת ומסורת עליהם הוא אמון וכן במנהגים אשר נשתרשו במשך השנים, ואין איש יודע את מקורן. תרבות והתנהגות יכולים לבוא לידי ביטוי, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
לכל חברה יש לא רק את האספקטים הפונקציונאליים באמצעותם היא מאשרת ומגנה על המכלול שלה, אלא יש לה מספר מסוים של אמונות, דוגמאות ונטיות אשר מנוגדים ומכחישים ומערערים לא רק את התפעולים החיוניים ואת מבנה הקבוצה אלא שבזמנים מסוימים אפילו את קיומה. תסמונות אתניות שונות יכולות לבוא לידי ביטוי גם בהטלת אחריות על מבצע פשע- בחברה אחת הדבר יהיה סביר ואילו בשניה לא (שחר, תשמ"ט).

מקורות:

אורבך ש.ב.(תשט"ו),עמודי המחשבה הישראלית, ירושלים.
אלעטונה מגיד, הקשר בין מעמדה של האישה הבדוית (החוקית והידועה בציבור) לבין דימויה העצמי ורווחתה הפסיכולוגית, אוניברסיטת בר אילן, 1993.
אריקסון א.(196), האנטומיה היא הגורל, תל-אביב.
בן ישראל רות (1998), שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
דנה ניסים (עורך)(1998), הדרוזים, אוניברסיטת בר אילן.
הולט א.(1990), "חיים ששוים פחות", הוצאת עם עובד, סידרת זהות.
ווסטרייך א. (תשמ"ח), "ריבוי נשים וכפיית האישה להתגרש בפסיקת חכמי אשכנז במאה האחרת עשרה ובמאה השתיים עשרה", מחקרי משפט.
ווסטרייך א. (תשנ"ב), "עילות להתרת חרם דרבנו גרשום באיטליה במאות החמש עשרה והשש עשרה", מחקרי משפט.
חוה לצארוס יפה (תשכ"ז), פרקים בתולדות הערבים והאיסלאם, הוצאת רשפים, תל-אביב.
ישמח משה, "ריבוי נשים בישראל", סיני, תשמ"ג, 92.
לייש אהרון (1982), מעמד האישה המוסלמית בישראל, תל-אביב.
לכסיקון דביר לדתות, תל-אביב, 1990.
למנס הנרי (תשכ"ז), האיסלאם- אמונותיו ומוסדותיו, הוצאת מאגנס, ירושלים.
סאבק א., פרק אלסונה, ביירות, 1987.
פרידמן ע.(1984), "ריבוי נשים במסמכי הגניזה", תרביץ, מ"ד.
פלק ז' (תשכ"ב), נישואין וגירושין- תיקונים בדיני המשפחה ביהדות אשכנז וצרפת, מפעל השכפול.
רבינוביץ ד.,(1995), "המסע המפותל להצלחת נשים חומות", תאוריה וביקורת, 7.
רדאי פרנסס ואחרים (עורכים), מעמד האישה בחברה ובמשפט, הוצאת שוקן, תל-אביב, 1994.
רוסנה רוסנדה (1990), "שני המינים- שתי חברות שונות", ילקוט למחשבה סוציאלית.
שחר י.,(תשמ"ט), "האדם הסביר במשפט הפלילי",הפרקליט, לט', עמודים 78-107.
שטנטדל א.,(1975) "מעמד האישה הערביה בישראל", בטחון סוציאלי,9-10.
שמעיה ציפי, "ביקורת פמיניסטית על תפקידי המינים במעשיות המסורתיות", בתוך ברוך מירי (עורכת), אל תנשקי את הצפרדע, תל-אביב: משכל, 1998.
ABU LUGHUD, VALID SENTIMENT: HNORAND POERTY IN BEDOUIN SOCIETY, BARKLEY, 1986.
ADELE K. FERDOWS, "THE STATUS AND RIGHTS OF WOMEN IN ITHNA ASHRI SHIC ISLAM," IN ASGHAR FATHI. ED. WOMEN AND THE FAMILY IN IRAN. LEIDEN: E. J. BRILL, 1985.
BEM, S.L., "GENDER SCHEMA THEORY: A COGNITIVE ACCOUNT OF SEX TYPING",PSYCHOLOGICAL REVIEW, 1981;88;P 354-364.
COLLINS R., "A THEORY OF SEXUAL STRATIFICATION", SOCIAL PROBLEMS, VOL 15, 1967, PP.18-54.
CROSS MAIRE GRAY TIM (1992), THE FEMENISM OF FLORA TRISTAN,OXFORD.
DEVEREUX D., (1908) BASIC PROBLEMLS OF ETHNOPSYCHIATRY, LONDON.
HOURANI A.H., MINORITIES IN ARAB WORLD, OXFORD UNIVERSITY PRESS, 1947.
KATS FURRO, "POLITICAL BEHAVIOR OF THE DRUZE AS A MINORITY IN THE MIDDLE EAST- A HISTORICAL PERSPECTIVE", ORIENT, SEPTEMBER 1986.
MINKIN JACOB S.,THE WORLD OF MOSES MAIMONIDES, NEW-YORK, 1957.
SHIREEN MANDEVI, "THE POSITION OF WOMAN IN SHICA IRAN VIEWS OF THE CULAMA," IN ELIZABETH WARNOCK FERNEA. ED WOMEN AND THE FAMILY IN THE MIDDLE-EAST. TEXAS UNIVERSITY PRESS, 1985.1.CROSS MAIRE GRAY TIM, THE FEMENISM OF FLORA TRISTAN, OXFORD, 1992.

תגים:

מעמד · האישה · שוויון · זכויות · פוליגמיה · נישואין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביגמיה בראי הפמיניזם", סמינריון אודות "ביגמיה בראי הפמיניזם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.