היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוגים של האשה בספרות העברית של ימי הביניים

עבודה מס' 040282

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פמיניזם תאוריות פסיכולוגיות וניתוח טקסטים (שמואל הנגיד,יהודה הלוי,יהודה אלחריז).

4,345 מילים ,19 מקורות

תקציר העבודה:

בשירה העברית שהתפתחה בימי-הביניים תוארה האשה בדרכי עיצוב מגוונים. בשירים מאותה תקופה עולה דמות נשית רבת-פנים - לעיתים היא אשה רעה, יש והיא מכוערת יפה או חכמה.
בעבודה זאת ייבדקו הייצוגים השונים של האשה תוך אבחנה בין האופן שבו היא מתוארת בהקשרים מסוימים: כיצד היא מתוארת בשירי האהבה והחשק, ולעומת זאת מהם הייצוגים שלה במקאמות.
הבעייתיות הקיימת בהקשר לפרשנות המסורתית נעוצה בעובדה שפרשנות זאת נכתבה מנקודת מבט גברית קאנונית. בעבר, לא נבדקו אספקטים המלמדים על תפיסת האשה משום שלנושא זה לא יוחסה חשיבות רבה.
הפרשנות המסורתית (שנכתבה ע"י חוקרים כמו שירמן, ישראל לוין ואחרים) לא ניסתה להבין מהן הסיבות לייצוגים הנשיים השונים בשירה של ימה"ב.
המוטיבציה לכתיבת שירים אלו, ולאופן התיאור שבו הוצגו נשים לא נבחנה או נבדקה בצורה מובהקת ולא נתפסה כסוגייה מחקרית בפני עצמה.
עבודה זאת מסתמכת על הזרמים הפסיכולוגיים והפמיניסטיים העוסקים בניתוח מקורותיהם הפסיכולוגיים והחברתיים של יחסי גברים ונשים בחברה וייצוגם.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.רקע תיאורטי:
א. פמיניזם
ב. תיאוריות פסיכולוגיות

3.ניתוח טקסטים
4.סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הפמיניזם התפשט בעולם בכל מקום בו יכול היה להיבנות על הנחת היסוד של ההשכלה וההומאניזם, שלפיה האדם הוא מין הפועל על סביבתו ועל עצמו, משנה ויוצר. אלא שהגברים נטלו לעצמם את התפקיד הפעיל והמגשים באופן בלעדי את ייחודיותו של המין האנושי.
מטרת הפמיניזם היא שחרור הנשים ממערכות גבריות, על מנת שתוכלנה להפוך ליוצרות הדרמה האנושית.

תגים:

אדריאן ריץ · נשים · שירה · פמיניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוגים של האשה בספרות העברית של ימי הביניים", סמינריון אודות "ייצוגים של האשה בספרות העברית של ימי הביניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.