היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוגים גבריים בפרסומות ישראליות עם לוקיישן ביתי

עבודה מס' 067736

מחיר: 665.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות רחבה וניתוח של 15 פרסומות ישראליות.

19,124 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זאת בוחנת השתקפויות של הגדרות הגבריות כפי שהן מופיעות בפרסומות ישראליות שבהן הלוקיישן הנבחר הוא בית. היה ברצוני לבדוק האם למרחב פרטי יש השפעה על ייצוגים גבריים, כלומר, האם גברים נראים או מתנהגים בצורה שונה בגלל מיקומם במרחב פרטי שמזוהה עם נשיות. לאחר סקירה של ספרות אקדמית בנושאי הגדרות דומיננטיות של גבריות בעבר ובהווה ובנושא ביטויי הגבריות בפרסומות בכל העולם ובישראל הפרט, ביצעתי ניתוח סמיוטי, איכותני, פרשני וטקסטואלי של 15 פרסומות ישראליות ששודרו בערוצים מסחריים 2 ו- 10 בין השנים 2000 ו- 2008. הניתוח העלה כי למרות הלוקיישן שמזוהה עם נשיות, הדמויות הגבריות מאופיינות בהתנהגות גברית סטריאוטיפית וכי המוצרים שאותם הם מפרסמים הם לרוב מוצרי צריכה נשיים. כמו כן מצאתי כי המאפיינים הבולטים של גבריות בפרסומות אלה הם; ילדותיות, חוש הומור וכושר המצאה. ההבחנה בין תפקידים שונים של גבר במרחב פרטי כמו תפקיד האב, המבשל והמנקה מעלה כי מאפייני גבריות קלאסית לא נעלמו ומאפיינים גבריים לא סטריאוטיפיים שנבחרו לפרסומות האלה הם תוצאה של פניה ממוקדת לקהל נשי, לכן הדבר אינו מראה על שינוי בייצוגים גבריים מגדריים. עבודתי זאת מחזקת את עמדתם של חוקרים אחרים בדבר "קיפאון" באפיונים גבריים בפרסומות הישראלית. שינויים בחלוקת התפקידים במרחב ביתי כפי שזה מופיע בפרסומות שניתחתי מאפיינים את השינויים העוברים על מוסד המשפחה, מה שמצביע על מגמה של שינוי מאוד מוגבל וספציפי ולא על שינויים באפיון מגדרי של גברים.

תוכן העניינים:
גבריות נשיות ומה שביניהם
זכר, גבר, גברי, גבריות
הצבר המאצ'ו והיאפי הישראלי
בעולם הפרסום
ומה בישראל?
הבחנה גלובאלית
הפוך על הפוך - גבר טמבל - אישה מסרסת
בחלקים מקוטעים - ידיים
גברים וגבריות - ייצוגים גבריים בפרסומות
מהעבר אל ההווה - שינויים קיצוניים או דריכה במקום?
השוני שבהתקבלות
שאלת המחקר
שיטת המחקר
ניתוח
סיכום הממצאים
דיון
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

שרויידר וצוויג (2004) מגדירים את הפרסומות כמערכת של ייצוגים ויזואליים שיוצרים משמעות בתוך המעגל התרבותי, שלעיתים, מסתמנים כבעלי משמעויות מעבר למה שייעדו צלם, מפיק או משרד הפרסום. לדעתם השיח הפרסומי לא רק משקף את הנורמות החברתיות אלה גם יוצר אותן וייצוגים בפרסות משפעים על תפיסת הזהות של החברה ושל אינדיבידואל. פרסומות רבות גם מתפקדות כמראה שמבודדת את תשומת הלב של הצרכן לגוף של עצמו (בתוך המסגרת של שיווק המוצר), דבר שהופך את הזהות המינית לדבר חשוף על ידי טרנספורמציית הדימויים (כחלק מתוך המערכת של שפה ויזואלית). לעומת הגישות האלה, על פי וימן (2000) קיימות שתי גישות שסוטרות אחת את השנייה: אחת טוענת בדומה לזאת של וסטרגארד ושרודר (1985) כי, מסרים מינניים בפרסומות עלולים להנציח את הסטריאוטיפים המגדריים.

תגים:

פרסומות · מגדר · הבנייה מגדרית · גבר ישראלי · גבר ביתי · הבדלי מגדר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוגים גבריים בפרסומות ישראליות עם לוקיישן ביתי", סמינריון אודות "ייצוגים גבריים בפרסומות ישראליות עם לוקיישן ביתי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.