היישום אינו מחובר לאינטרנט

פמיניזם ודת-הקונפליקט בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20

עבודה מס' 041461

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מקומם של הכנסיה והמדעים בחברה האמריקאית והגישות הפמיניסטיות בתקופה זו.

3,280 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

הפמיניזם בבסיס גישתו טוען לשוויון זכויות של נשים בחברה וזאת בהיות הנשים חרף ההבדלים הביולוגיים, ראויות להיות שוות מעמד לזה של הגברים, ההבדלים הביולוגים אינם יכולים ואסור שישמשו מחיצה בדרכן של הנשים למקום שווה לזה של הגברים בחברה. יכולה להישאל השאלה כיצד מסתדרת גישה זו עם הדת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהדתות נוסדו ופותחו על ידי גברים בתוך חברות פטריאכליות מזה אלפי שנים.
נראה שדרושה כאן רוויזיה דרמטית באשר לאורחות החשיבה התיאולוגית, כדי לתת לנשים את מה שהן דורשות. קתרין בידר בספרה "מסה על הכלכלה הדמוקרטית" מתייחסת בצורה נחרצת להצהרת העצמאות האמריקאית. מכיוון שעקרונות הדמוקרטיה האמריקאית ונטיות המוסדות הדמוקרטיים בהתייחס לזכויות ולאינטרסים של המין הנשי התפתחו במלואם בארה"ב נראה שהאישה האמריקאית, יכולה להרגיש שהזכויות שלה דוכאו או שהן חסרי משמעות תוך קבלות עולה של הנצרות ורעיונות המהפכה האמריקאית. הנשים האמריקאיות מודעות ואפילו שמחות על כך שהן משמשות כסוכנות במשימה הגדולה שהן נטלו על עצמן וקיבלו על עצמן מחויבות מלאה לאחריות האנושית. התנועה הפמינסטית שהחלה לקרום עור וגידים במחצית השניה של המאה ה-19 לא מצאה שום סתירה בין דרישתן האולטימטיבית לבין כתבי הקודש. הראיה לכך היא הסעיף הבא בחוקת ארה"ב: "כל איש שנולד או שנתאזרח בארצות הברית, וכפוף לממשלתן, הוא אזרח ארה"ב והמדינה שבא הוא יושב. שום מדינה לא תחוקק ולא תשתמש בשום חוק שיקביל את זכויותיהם וחופשותיהם של אזרחי ארה"ב. כן לא תשלוט שום מדינה חיי איש, חירותו או בניינו בלי דין צדק, ולא תמנע שום איש בגבולות ממשלתה את שוויון ההגנה על חוקיותה.
סעיף זה פותח במילים "כל איש" ולאחר מכן הופיע הביטוי "לא תמנע משום איש".
המשמעות המשפטית היא גורפת בעליל ואי אפשר שלא להתייחס גם לנשים, למרות שאין אזכור שלהן מבחינת מילונאית. למרות שבמקור נאמר ALL MAN ולא ALL WOMAN. בהתחשב בכך שהצדק האמריקאי מעוגן בנצרות, בהיות החברה האמריקאית ביסודותיה חברה נוצרית, כאשר מסגרת דתית זו נשענת על התנך, הרי שהפירוש מכללא הוא שהצדק באשר הוא, הוא לגברים ולנשים כאחד. הן במובן המוסרי והן במובן המשפטי. מאבקן של הפמיניסטיות הראשונות היה לתת לגיטימציה לפרשנות שלהן ולהשתחרר מהכבלים הפטריארכליים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מיקומה של הכנסייה בחברה האמריקאית
3. מקומם של המדעים בחברה האמריקאית.
4. גישות פמיניסטיות במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 בארה"ב
5. סיכום
6. מקורות

תגים:

שוויון · נשים · אישה · תיאולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פמיניזם ודת-הקונפליקט בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20", סמינריון אודות "פמיניזם ודת-הקונפליקט בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.