היישום אינו מחובר לאינטרנט

מהי התנהגות פרו סביבתית

עבודה מס' 062253

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המחקרים המרכזיים בתחום בניסיון למפות את הגורמים המשפיעים על ההתנהגות הפרו-סביבתית.

4,464 מילים ,40 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בסוף נובמבר 1999, נאספו בסיאטל שרי מסחר מ-135 ארצות לסבב שיחות על מסחר גלובאלי, אך הדברים לא קרו לפי התחזיות. את פניהם של הנציגים שהגיעו לישיבת ארגון הסחר העולמי (WTO)קיבלו עשרות אלפי מפגינים מכל רחבי העולם, שעיכבו את תחילת השיחות ע"י חסימת הדרכים לאולם הכינוסים ומנעו מן המשתתפים להגיע לישיבה. האירוע, שקיבל מייד את השם "הקרב בסיאטל", סימן נקודת מפנה קריטית. זהו כבר אינו ויכוח על מסחר, אלא על גלובליזציה - תהליך שרבים כעת מבינים שהשפעתו נוגעת לא רק בגורמים כלכליים מסורתיים כמו מישרות והכנסה, אלא גם במזון שאנשים אוכלים, באוויר שהם נושמים ובמסגרת החברתית והתרבותית בה הם חיים. ההתפשטות הכלכלית חסרת התקדים שהתרחשה אחרי מלחמת העולם השנייה, הביאה עימה פיצוץ בצריכת סחורות חומריות והתפוצצות האוכלוסייה האנושית (1971). ,Ingelhart
השילוב של מגמות אלה גרם לכלכלת העולם לדחוק את הגבולות האקולוגיים של הפלנטה. ביולוגים מזהירים שנכנסנו לתקופה של השמדה מאסיבית של זני בעלי חיים- ההכחדה הרחבה ביותר מזה 65 מיליון שנה. אזורי הדיג העיקריים בעולם נמצאים על סף התמוטטות, ומיעוט במים והידרדרות האדמות מאיימים על יכולתנו להאכיל את יותר מ-6 ביליון האנשים שמאכלסים כיום את כדור הארץ (2000). ,French
אינגלהרט (1971 ,Ingelhart), פיתח את תיאורית הצרכים של מאסלו להקשר החברתי, בעקבות סיפוק חמשת הצרכים הבסיסיים של האדם בחברת השפע, שהוביל להתפתחות חברה פוסט-מטריאליסטית. בחברה זו קיימים משאבים המאפשרים להתמקד בנושאים חברתיים חדשים.
מרטיג ודונלפ (2001 ,Mertig & Dunlap), מציינים מספר נושאים של הפוליטיקה החדשה והתנועות החברתיות החדשות שעלו בעידן הפוסט-מודרני: הגנה על חיי הטבע, הגנה על הסביבה, הוצאה מחוץ לחוק של תחנות כוח גרעיניות, פירוק של נשק גרעיני, קידום מעמד האישה, קידום והגנה על זכויות האזרח וזכויות בע"ח.
מתוך הנושאים הסביבתיים שעלו בשנים האחרונות, בחרנו להתמקד בהתנהגות פרו-סביבתית.
הספרות העוסקת בהתנהגות פרו-סביבתית צמחה והתפתחה רבות לאורך שלושים השנים האחרונות. לאחר סקירת הספרות, הגענו למסקנה כי אין מודל רציף אחד בו נעזרים החוקרים השונים, אלא חוקרים שהגיעו כל אחד מרקע שונה לבדיקת ההתנהגות הפרו-סביבתית ויצרו ערב-רב של מודלים ורעיונות. הספרות מתחלקת לשני צירי מחקר עיקרים. האחד, בוחן מאפיינים סוציו-דמוגראפיים והשני מאפיינים פסיכולוגיים-חברתיים, כמשפיעים על התנהגות פרו-סביבתית.
לאורך העבודה נסקור את המחקרים המרכזיים בתחום (סוציו-דמוגראפיים ופסיכולוגיים-חברתיים), בניסיון למפות את הגורמים המשפיעים על ההתנהגות הפרו-סביבתית. נתחיל בסקירה של המאפיינים הסוציו-דמוגראפיים, נמשיך למאפיינים פסיכולוגים-חברתיים. בסיכום העבודה ננסה להציג מודל אינטגרטיבי לבחינת המאפיינים הנ"ל.

תוכן העניינים:
מבוא
מאפיינים סוציו-דמוגרפיים
מאפיינים פסיכולוגיים-חברתיים
מסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

Allen, J.B., Ferrand, J. (1999). "Environmental locus of control, sympathy, and proenvironmental behavior". Environment and Behavior, 31, 3, 338-353.
Balderjahn, I., (1988). "Personality variables and environmental attitudes as predictors of ecologically-responsible consumption patterns". Journal of Business Research, 17, 51-56.
Berger, I. E., (1997). "The demographics of recycling and structure of environmental behavior." Environment and Behavior, 29, 4, 515-531.
Blake. D.E., (2001). "Contextual effects on environment attitudes and behavior". Environment and Behavior, 33, 5, 708-725.
Deci, E.L., Ryan, R.M., (1987). "The support of autonomy and the control of behavior". Journal of Personality and Social Psychology, 53, 1024-1037.
Derksen, J., Gartrell, L., (1993). "The social context of recycling". American Social Review, 58, 434-442.
Derksen, L., Gartell, J., (1993). "The social context of recycling". American Sociological Review, 58, 434-442.
Dunlap, R.E. Catton W.R. Jr., (1979). "Environmental sociology." Annual Review of Sociology, 5, 243-273.
Fisk, G., (1973). "Criteria for a theory of responsible consumption". Journal of Marketing, 37 April, 24-31.
French, H.F, (2000). "Vanishing borders: protecting the planet in the age of globalization". New-York: w.w Norton and co.
Fuat Firat, A., (1994). "Gender and consumption: transcending the feminine?" In J. A. Costa, (Ed.), Gender Issues and Consumer Behavior (pp 205-227). Thousand Oakes, CA: Sage Press.
Gellr, E.S., (1995). "Actively caring for the environment: an integration of behaviorism and humanism". Environment and Behavior, 27, 4, 184-195.
Green-Demeres, I., Pelletier, L.G., Manar, S., (1997). "The impact of behavioral difficulty on the saliency of the association between self-determined motivation and environmental behaviors". Canadian Journal of Behavioral Science, 29, 157-166.
Haanpaa, L., (2002). "Green consumerism as a phenomenon", Turko School of Economics and Business Administration, Department of Marketing

תגים:

התנהגות · סביבה · פסיכולוגיה · צרכנים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מהי התנהגות פרו סביבתית", סמינריון אודות "מהי התנהגות פרו סביבתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.