היישום אינו מחובר לאינטרנט

שילוב ילדים חולי סרטן בבית הספר

עבודה מס' 062223

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ועריכת ראיונות עם תלמידים ומורות.

9,666 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
פרק ראשון: סקירת ספרות
פרק א: מחלת הסרטן
א.1 :מהו סרטן
א.2: הגורמים למחלת הסרטן
א.3: התמודדות עם מחלת הסרטן בקרב מתבגרים
פרק ב': שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך
ב.1: מאפייני השילוב
ב.2 : תפקידו החינוכי של המורה ותרומתו להצלחת השילוב
ב.3: תלמיד חולה סרטן
פרק שני: שיטת המחקר
פרק שלישי: ממצאים
פרק רביעי: דיון
מסקנות והמלצות
סיכום
ביבליוגרפיה
הראיונות

מבוא
השם "סרטן" הוא כינוי היסטורי שניתן על ידי אבי הרפואה היוונית היפוקרטיס. הוא כינה את
המחלה בשם זה מאחר וצורת הגידול הזכירה לו זרועות של סרטן.
שמות רבים למחלת הסרטן: סרטן, מחלה ממארת, מחלה גידולית. ריבוי השמות נובע מהדימוי
שיש למחלה כמחלה קשה שאינה ניתנת לריפוי. כיום, הרפואה המודרנית מצליחה להתגבר על
המחלה, במיוחד בגיל הילדות.
"סרטן" הוא שם לקבוצת מחלות שהמשותף ביניהן והמאפיין אותן הוא התפתחות גידול, שמקורו
בחלוקה בלתי מרוסנת של תא בודד או מספר קטן של תאים. הסוגים השונים של המחלה קשורים
לסוג התא הראשוני שהחל בתהליך של ההתחלקות הפראית והבלתי מבוקרת ( לבנטל, 2000).
ישנן מספר אמונות שגויות השוררות בקרב הציבור לגבי סרטן:
1) סרטן ומוות היינו הך.
2) סרטן הוא משהו שמכה בך מבחוץ, ואין כל תקווה לרסן אותו.
3) הטיפול - הקרנות, תרופות כימיות, ניתוח - אינטנסיבי ושלילי, ובדרך כלל הוא מלווה
בתופעות לוואי בלתי רצויות. ( סימונטון ואחרים, .( 1984

אבחון מחלת סרטן בתקופת ההתבגרות מביא לשינוי עמדות ויחסים במסגרת המערכות השונות
אליהן מחובר הילד. השינוי מורגש הן במשפחתו הגרעינית והן במשפחה המורחבת, בקרב חבריו,
במערכת הבית ספרית ובמעגלים חברתיים נוספים אליהם הוא משתייך.
עם אבחון המחלה עוברים הילד ומשפחתו משבר חריף המאופיין, בדרך כלל, בתגובות ותחושות של
הלם, הכחשה, חרדה, כעס, אי ודאות, בכי, בדידות, בלבול ועוד. תחושות אלו מועברות לעיתים
קרובות גם לצוות בית הספר. על רקע מצב רגשי זה עולות התלבטויות, במסגרת בית הספר: מה
לספר? איך לספר? איך לנהוג עם משפחת הילד, הילד עצמו ותלמידי הכיתה.

עבודה זו עוסקת בהשתלבותו של תלמיד חולה סרטן במסגרת הבית - ספרית, הן מבחינה לימודית
והן מבחינה חברתית. בנוסף, בתרומתו המורה לשילובו של התלמיד במסגרת הכיתתית.
לשם אחידות הדברים, לאורך כל העבודה ישנה התייחסות לתלמידים חולי סרטן כאל חריגים
בכיתה, זאת משום שהילד החולה שונה מבני כיתתו מבחינה פיזית. השוני הפיזי גורם לתפיסת הילד
כחריג, נוסף לפחד ולסטיגמה המלווים את מחלת הסרטן.
החלק הראשון של העבודה יעסוק בסקירה תיאורטית אודות מחלת הסרטן בכלל ומחלת הסרטן
בקרב מתבגרים בפרט. בהמשך, יוצגו מאפייני השילוב ותרומתו של המורה להצלחתו. חלקה השני
של העבודה יעסוק בשיטת המחקר, יוצגו ראיונות לשמונה תלמידים חולי סרטן ולשלוש מורות
שבכיתתן ישנו תלמיד\ה חולה.
בפרק העוסק בממצאים באים לידי ביטוי רגשותיהם, תחושותיהם ותרומתם של שני הצדדים
להצלחתו של השילוב. לקראת סיום, מופיע הדיון שבו ישנה אינטגרציה בין החלק התיאורטי לבין
הממצאים.
שאלת המחקר, עליה תנסה עבודה זו לענות, הינה: כיצד משתלב תלמיד חולה סרטן במסגרת בית
הספר ?
השערת המחקר היא כי תלמיד חולה סרטן יהיה מסוגל להשתלב בצורה הטובה ביותר במסגרת בית
הספר הודות לסיועם של מספר גורמים - צוות בית הספר, חברים לספסל הלימודים ומשפחה
תומכת.

מקורות:


תגים:

מחלה · חולים · חריג · בית · ילדים · ספר · סרטן · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שילוב ילדים חולי סרטן בבית הספר", סמינריון אודות "שילוב ילדים חולי סרטן בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.