היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחלת הסרטן כמחלה כרונית ונפשית

עבודה מס' 066858

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ביקורתי באיכות חייהם של מטפלים לא פורמאליים בחולי סרטן- מאפייני המחלה והשפעתה על המטפלים מקרב המשפחה הקרובה.

3,924 מילים ,18 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק ותדון באופן ביקורתי באיכות חייהם של מטפלים לא פורמאליים בחולי סרטן. בעבודה זו אתאר את מאפייני מחלת הסרטן והשפעתה על המטפלים מקרב המשפחה הקרובה. העבודה תפתח בהגדרת מחלה כרונית ולאחר מכן תוצג מחלת הסרטן וכמו כן מהו לחץ, מה גורם ללחץ, שחיקה אצל מטפל לא פורמאלי. יוצגו ההשלכות של הלחץ אצל המטפל כאשר הוא עוזר לבן משפחה שחולה במחלה מסוימת. כמו כן יוצג הגדרה של המושג איכות חיים וכיצד זה בא לידי ביטוי אצל המטפל. כמו כן אסקור מחקרים המסבירים כיצד משתנה התפקיד של המטפל הם התקדמות המחלה ואיך זה משפיע עליו בחיי היום יום.

סעיפי העבודה:
תקציר
פסיכולוגיה בריאותית
מחלה כרונית
מחלת הסרטן
הנטל הכפול שעל כתפי בני הזוג
גורמים במערכת היחסים הזוגית - הִתקשרות ושביעות רצון מהזוגיות
השפעות הטיפול בחולה כרוני על המטפל הלא-פורמאלי
מהו לחץ ושחיקה המשפיע על המטפל
מקורות

קטע מהעבודה:

תחום העוסק ברמה התיאורטית, הקלינית והמחקרית ביחסי הגומלין בין גוף לנפש. הפסיכולוגיה הבריאותית מתמקדת בהבנת הקשרים שבין המשתנים הפיזיולוגיים לבין המשתנים ההתנהגותיים והחברתיים, היכולים להשפיע על התפרצות תופעות ומחלות גופניות, על דרכי ההתמודדות איתן ועל מניעתן (שפירו,1998). מטרתה של הפסיכולוגיה בריאותית היא ללמוד את השפעותיהם הפסיכולוגיות על בני האדם המשפרות את הבריאות. פסיכולוגיה בריאותית מנסה לאבחן את האמצעים בהם אנו נוקטים כדי לשמור על הבריאות או כדי להבריא ממחלות. הגישה טוענת כי אנשים צריכים להיתפש כמערכת מאוחדת בעוד המחלות מושפעות משילוב של השפעות ביולוגיות, פסיכולוגיות ותהליכים חברתיים ((Cole, Griffin & Ruiz,1986.

תגים:

מחלה כרונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחלת הסרטן כמחלה כרונית ונפשית", סמינריון אודות "מחלת הסרטן כמחלה כרונית ונפשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.