היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין כוונות עזיבה של מלצרים ב'קפה מצדה' - הצעת מחקר

עבודה מס' 065381

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה בודקת האם אחת הסיבות לעזיבה כרונית של מלצרים בענף המסעדנות וב'מצדה' בפרט היא התפיסה הנמוכה של יוקרת המקצוע מלצר בישראל.

4,888 מילים ,20 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

על פי האתר (www.finance.walla.co.il) ענף המסעדנות בישראל כולל כ- 7,000 בתי אוכל ונקודות הסעדה, מתוכם כ-4,500 מסעדות וכ-950 בתי קפה. הענף מגלגל כ-2 מיליארד ₪ בשנה, כאשר אורך חייהם של מחצית מהעסקים בענף מסתכם ב-3 שנים בלבד וכל עסק שישי שנסגר הוא בית קפה. הענף מאופיין בתחרות רבה ובריכוז גדול של בתי עסק במרכז. על פי מידע מתוך (www.rol.co.il) 'קפה מצדה' הינה רשת צומחת המונה כיום שלושה סניפים. הסניף הראשון הוקם בהרצלייה בשנת 1999, לאחר מכן הוקם הסניף בתל אביב באוקטובר 2003 ובימים אלו מוקם סניף חדש בראשון לציון. חשוב לציין כי כל הנוגע למחקר הנ"ל קשור אך ורק ל 'קפה מצדה' תל אביב. המסעדה בתל אביב ממוקמת במתחם 'פרויקט גן לונדון החדש' שברחוב הירקון 83. המסעדה פתוחה עשרים וארבע שעות ביממה והיא מקום המשלב קלילות של כוס קפה וקינוח טוב, לצד אפשרות לארוחת ערב מלאה ובקבוק יין איכותי (לכן נקראת 'קפה מצדה-Coffee & Food'). קהל הלקוחות הוא רחב ומגוון וכולל נופשים מזדמנים, תיירים, צעירים, מבוגרים, עובדים מהאזור, לקוחות קבועים רבים ועוד. 'קפה מצדה' היא אינה מסעדת גורמה וגם לא בית קפה פשוט, אלא משהו באמצע, יותר משפחתי, אמיתי וחוויתי. מבחינת סיווגה המקצועי בתחום, היא נחשבת למסעדת ביסטרו המציגה תפריט מגוון שיש בו הכל, מבשר ועד חלב, ומאוכל ישראלי ועד מאכלי ים (המסעדה אינה כשרה). זוהי אחת המסעדות המובילות בתל אביב ונחשבת לארגון גדול יחסית לתחומו. ארגון המעסיק כ- 70 עובדים, מתוכם 20 מלצרים.
עזיבתם של מלצרים פוגעת קשות במסעדה. השירות נפגע באופן ישיר והופך לאיטי ומסורבל, היעילות בעבודה נפגעת וכך גם התפוקה והמכירות. המצב החברתי במסעדה מתערער ובנוסף לכל זאת, קיימת גם בעיה עסקית.

תוכן עניינים
חלק א' - הצעת המחקר
-מבוא
תיאור הארגון
הצגת הבעיה
הבעיה העסקית
שאלת המחקר
מטרות המחקר
-סקירת ספרות
תפיסת יוקרת המקצוע
כוונות עזיבה
הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין כוונות עזיבה
-הגדרת המשתנים
-השערת המחקר
תרשים מודל המחקר
-מתודולוגיה
שיטת המחקר ומערך המחקר
המדגם
אוכלוסיית המחקר
המדגם
שיטת הדגימה
שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת הניתוח
קביעת המשתנים
סטטיסטיקה תיאורית
בחינת ההשערות
מגבלות המחקר
לוח זמנים משוער - הצגה בטבלה, הצגה בדמוי תרשים "גאנט"
שיקוף אישי
רשימה ביבליוגרפית
נספחים
נספח 1 - סולם היררכיית הצרכים (MASLOW, 1954 מתוך גלוברזון וכרמי, 1988)
נספח 2 - השאלון
נספח 3 - מודל מבנה תעשיית התיירות (HOLLOWAY, 1998)
חלק ב' - המחקר החלוץ
מטרה
הליך
ממצאים
מסקנות

קטע מהעבודה:

על פי Sharp & Howard (1996) אצל Saunders, M., Lewis, P., Thornhill, A. (2000) קיימות שתי סיבות עיקריות לסקירת ספרות. האחת, המחקר המוקדם שעוזר ביצירה וחידוד של רעיונות המחקר על ידי הכרת הידע הקיים בנושא, גיבוש רציונאל וסיוע בגיבוש מתודולוגיה. השנייה, הסקירה הביקורתית שהיא חלק בלתי נפרד ממחקר נכון. לדעת בירנבוים (1993) בעת סקירת הספרות יש לסכם את הנעשה בעבר בתחום בתמציתיות ובדיוק, לגלות ביקורתיות, להציג את הדברים באור אובייקטיבי ולבנות את הסקירה באופן שיטתי. סקירת הספרות הנ"ל תחול על כל אחד משני המשתנים בנפרד ולאחר מכן על הקשר ביניהם.

תגים:

בעיה · האנושי · המשאב · הצעת · מדגם · מחקר · מלצרים · מסעדנות · עסקית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין כוונות עזיבה של מלצרים ב'קפה מצדה' - הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין תפיסת יוקרת המקצוע לבין כוונות עזיבה של מלצרים ב'קפה מצדה' - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.