היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת החסרונות והיתרונות בשיטות ההוראה לילדים בעלי לקות למידה

עבודה מס' 062132

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת התנסות מעשית לצד חומר תיאורטי.

6,339 מילים ,15 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הצגת אוכלוסיית התלמידים
ליקויי למידה Learning Disabilities -
הגדרה
פירוט התופעות השכיחות בין ילדים ליקויי למידה רבים
מאפיינים מרכזיים
סימפטומתולוגיה
ליקויי קריאה
ליקויי כתיבה
מסגרות הטיפול
תוכנית ההוראה
אוטיזם
הגדרה
התפתחות המחקר
מאפיינים
קווי התנהגות מיוחדים
טיפול
טיפול-שילוב
אופן השילוב
שיטות ההוראה והתאמתם לאוכלוסייה
השיטה הפרונטלית
שיטת ההוראה היחידנית-שיתופית
סיכום
התייחסות למהלכי השיעור - נקודות חוזק וחולשה
ביבליוגרפיה

ההתנסות המעשית שלי השנה (תשנ"ח) התבצעה בבי"ס בקרית אתא, בהדרכתה ולוויה של המורה.
הכיתה היא מקדמת (ו3) ולומדים בה 7 בנים בגילאים 13-12. חמישה מהם מוגדרים כליקויי למידה
ועפ"י המורה הקושי הבסיסי המאפיין את כולם הוא קריאה, הבנה והתמודדות עם טקסט. השניים
הנוספים הנם בעלי קווים אוטיסטים, המתבטאים באיטיות, תלותיות וקשיים בתקשורת בין-אישית.
כל הילדים הם בעלי יותר מלקות אחת: ריכוז דל, פאסיביות, קשיים בהבעה בכתב ובע"פ, והסתגלות
חברתית אלו שכיחים בקרב כל חברי הכיתה. יחד עם זאת שהכיתה ניתנת לחלוקה כללית זו עדיין כל
ילד בפני עצמו הוא בעל תמונת לקות אחרת ובעל קצב התקדמות ורמה שונים.
בעבודה המעשית בכיתה ברוב השיעורים, או לפחות בשיעורים הראשונים, חיקיתי את הדגם שבו
המורה מלמדת שהוא: חלק פרונטלי בתחילת השיעור - שבו מתבצעת הקניית החומר, המורה מנהלת
שיחה עם התלמידים, שאלות ותשובות וכו' וחלק שני או מקביל בהוראה יחידנית-שיתופית, שבו יש
שימוש בדפי עבודה שעליהם כל תלמיד עובד בנפרד כאשר המורה והסייעת עוברות בין התלמידים
לסייע.
בהמשך העבודה אסקור את מאפייני אוכלוסיית התלמידים בגיבוי חומר תיאורטי וכן אציג את שיטות
הלימוד והתאמתם לכיתה.

מקורות:

אופיר, מלכה. (1992). לקות הלמידה אפיונים והשלכות. ידיעות למורים (בטאון מורי בית הספר הריאלי בחיפה), 2(272). עמ' 88-82.
אלה, ס. ושות'. (1992). הגישה הרב-מקצועית בהערכת אוטיזם ובעיות התפתחות ראשוניות - איתור מוקדם ורמזים. החינוך המיוחד. עמ' 19-15.
בן שלמה, אופירה. (1996). אסטרטגיות תיקון אצל ילדים אוטיסטים. נתיבי קשר. עמ' 26-24.
ברלד, רחל. (1991). שילוב תלמידים עם ליקויי למידה. החינוך המיוחד (ידיעון למורים). עמ' 24-20.
ורקר, שושנה. (1980). ילדים אוטיסטים. החינוך המיוחד. עמ' 20-16.
יואלי, יואל. (1992). הצצה לעולמו של הילד האוטיסט וכו'. סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, (1)7. עמ' 29-19.
מישורי, עדנה. (1994). אוטיזם - נתיבים להתמודדות. נתיבי קשר מיל"א (1). עמ' 21-7.
מישורי, עדנה. (1994). שילוב - גישות וציוני דרך. נתיבי קשר. מיל"א (2). עמ' 15-7.
מני, תמר. (1973). הילד המוגבל ביכולתו. הוצ' הקיבוץ המאוחד.
ספקטור, נויה. (1979). שיקום ליקויי למידה. מסדה, גבעתיים.
קדרון, רבקה. (1989). ליקויי למידה התפתחותיים הגדרה אפיונים וקוי יסוד לטיפול. החינוך המיוחד (ידיעון למחנכים) 34, עמ' 19-15.
קליימן-יהושע, שושנה. (1996). הורים כשותפים פעילים לטיפול בילדים. נתיבי קשר (5). עמ' 34.
קסוביץ. בתיה. (1992). שילוב ילדים אוטיסטים במסגרת לימוד רגילה. החינוך המיוחד. עמ' 17.
שקד, לאה. (1994). דילמות בשילוב הילד האוטיסטי. נתיבי קשר (2). עמ' 19-17.
שרן, שלמה. (1971). ליקויי למידה ותיקונם. ספרית פועלים, ת"א.

תגים:

אוטיזם · שילוב · כיתה · מקדמת · דיסלקציה · דיסגרפיה · פיגור · סימפטומתולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת החסרונות והיתרונות בשיטות ההוראה לילדים בעלי לקות למידה", סמינריון אודות "בחינת החסרונות והיתרונות בשיטות ההוראה לילדים בעלי לקות למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.