היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת איסוף נתונים רצויה בנושאים רגישים- תיבת קלפי מול סקר ממוחשב

עבודה מס' 065130

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת שאלות רגישות או מביכות בשיטות שונות של סקרים

6,623 מילים ,32 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

קיימות שיטות רבות לעריכת סקרים אשר ניתן למיינם במספר סיווגים ומספר שיטות שהעיקריות הן:
1. שיטת מחשב
2. שיטת פנים מול פנים
3. דואר\ דואר אלקטרוני
4. טלפון
5. קלפי
עבודה זו תתייחס להשוואה בין שיטת מחשב לקלפי. שיטת הקלפי היא שיטת החזר- כלומר הנשאל יכול לקבל את השאלון בצורה כלשהי ומחזיר אותה לקלפי סגורה.
בשיטת מחשב קיימים כמה שיטות:
1. ראיון אישי באמצעות מחשב CAPI- ישנו מראיין השואל את השאלות ומקליד את התשובות ישר למחשב. יתרונה העיקרי של שיטה זו הוא בעיבוד התוצאות במהירות לאחר מכן.
2. ראיון לניהול עצמי באמצעות מחשב CASI- הנשאל קורא את השאלות מתוך המחשב ומסמן את התשובה הנכונה. יתרונה העיקרי של שיטה זו הוא שהנשאל אינו חושף את עצמו למרואיין, וכן בהצגה ויזואלית אל השאלה מול הנשאל.
3. ראיון לניהול עצמי באמצעות מחשב קולי ACASI- המחשב שואל בקול את המרואיין מהי התשובה. המרואיין עונה או מסמן את התשובה על גבי המחשב. יתרונה העיקרי של שיטה זו הוא בהבנה יותר טובה של השאלה- לדוגמא לגבי אנשים המתקשים בקריאה או בהבנת הנקרא.
אנו נבדוק נושא רגיש במקום עבודה- דעות העובדים על המנהל, או דעות העובדים על השכר (במקום עבודתי עודים כ- 250 איש), בשתי שיטות: חלק יעשו זאת על גבי מחשב נישא וחלק ישלשלו לתוך תיבת קלפי שתוצב בקפיטריה.
נושא זה חשוב לבדיקה היות ומכוני מחקר הבודקים דעת קהל, וכן חברות המעוניינות לדעת מה חושבים עובדיהם, יכולים להסיק ממנו מסקנות מועילות.

ראשי פרקים
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 שאלות המחקר
2. סקירת הספרות
2.1 מהו נושא רגיש
2.2 סודיות
2.3 סקרים ממוחשבים
2.4 השערות המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 כלי מחקר
3.3 משתנים
3.4 אוכלוסיית המדגם ושיטת הדגימה
4. תוצאות המחקר
4.1 אחוז אי המשיבים
4.2 כמות התשובות החסרות
4.3 שוני בין התשובות
5. ביבליוגרפיה
6. נספחי התוצאות

קטע מהעבודה:

על פי הורניק (1988) קיימת בעיה של חשיפת הציבור בנושאים רגישים. נושא רגיש הוא סובייקטיבי אולם באופן כללי ניתן להבחין בנושאים רגישים ב:
1. שאלות על מצב כלכלי
2. שאלות על מצב אישי או רגשות
3. שאלות בנושאי מין
4. שאלות בנושאים חברתיים ומוסריים
הציבור נוטה שלא לענות על סקרים אלו, במיוחד אם הוא לא מכיר את הסוקר או שלא רואה אותו פיזית. כך לדוגמא משיבים שרואיינו בטלפון עשויים להיות פחות נכונים לחשוף נתונים רגישים מאשר מרואיינים בראיון אישי (Herman & Brett (1987),,). ההבדל עשוי להיות הפוך עם זאת , אם ישנן בעיות ביצירת יחסי קרבה אישיים , בין המראיין והמשיב , שיכולות להצטמצם ע"י שימוש בטלפון.

תגים:

סקר · טלפוני · סוקר · שאלות · אישיות · אישי · חשיפה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת איסוף נתונים רצויה בנושאים רגישים- תיבת קלפי מול סקר ממוחשב", סמינריון אודות "שיטת איסוף נתונים רצויה בנושאים רגישים- תיבת קלפי מול סקר ממוחשב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.