היישום אינו מחובר לאינטרנט

היבטים מוסריים בשיטות שונות של איסוף מידע על מתחרים

עבודה מס' 066635

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השיטות השונות לפי עקרונות המוסר.

6,533 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

היום מי שמחזיק מידע מובטחת לו הצלחה בסביבה עסקית. מידע בעולם המודרני הוא קלף חזק להצלחה עסקית. המנצח של מחר הוא זה שהיום יש לו יתרון במידע על פני אחרים. המידע עוזר למנהלים להבין את מתחריהם, מוערך מאוד בשוק כיום. חברות גדולות וקטנות נוקטות בגישה שיטתית יותר לאיסוף מידע ממתחרים, במקביל עולה כמות עבירות המידע והתביעות המשפטיות עקב איסוף מידע. קיימת עדות נרחבת להתגברות העניין במידע של המתחרה, אצל רוב החברות עלה התקציב לאיסוף מידע מודיעיני באופן משמעותי, חברות רבות החלו להפעיל מחלקות מודיעין כחלק מפעילות הליבה של עסקיהן. בראש המחלקות האלה בדרך כלל עומדים אנשים בוגרי סוכנויות ביון שונות. ניתן לתרגם ידע לגבי אסטרטגיה של חברות מתחרות, מאמצי מו"פ, תוצרים, לקוחות, תוכניות התרחבות, כוח עבודה, עלויות, תמחור וכו' ליתרונות תחרותיים. באיסוף מידע קיים צד אפל המשתקף בשימוש בטכניקות המוטלות בספק מבחינה אתית לאיסוף מידע, עלייה במספר התביעות המשפטיות בנוגע לסודות מסחריים ועבירות מידע והגידול במשאבים המושקעים לבטיחות תאגידים. מה ההבדל בין ריגול תעשייתי למודיעין עסקי, ולמה בעצם מגלגל העסק הזה מיליוני דולרים? מי עומד מאחורי הזמנת המידע, ומהו הפרופיל של המרגל התעשייתי הקלאסי? למה יותר נשים משמשות כ"מרגלות תעשייתיות", ומהן נקודות התורפה, שבאמצעותן ניתן "לקנות" מרגל או להעביר עובד לצד המתחרה? איך בוחרים מרגל תעשייתי, ומה חשיבותו של מאזן האימה בין המרגל למפעילו, כחלק מהניסיון למנוע תופעה של מרגלים כפולים?

תוכן העניינים:
מבוא
מודיעין עסקי
ריגול תעשייתי
היבט חוקי
היבט מוסרי
סיכום והצעות אופרטיביות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעבודתי הצגתי כי איסוף מידע על המתחרים הוא דבר חיוני לתהליך קבלת החלטות בחברה. סביבה עסקית המודרנית היא מאוד דינאמית ומתפתחת בקצב מהיר מאוד. טכנולוגיות חדשות, תחרות קשה, עידן האינטרנט כל זה משפיעה על שינוי טעמים ודרישה לחדשות אצל הלקוחות. על מנת להיות לחברה מובילה לאורך הזמן בענף מסוים צריך תמיד להיות צד אחד לפני המתחרים. אסוף מידע הוא חלק מאוד חיוני על מנת להגיע לזה. יש דרך נוספת לעשות את זה והיא לקנות חברות קטנות עם פוטנציאל אדיר בעתיד שיכולים להוות איום לחברה ולנגוס משוק הלקוחות שלה. כך לדוגמה חברת טבע רוכשת כל הזמן חברות חדשות ומבטיחה לעצמה צמיחה מתמשכת לאורך השנים. אבל לא כל חברה יכולה לרכוש חברות אחרות, כי על מנת לעשות את זה צריך משאבים גדולים. עקב כך חברות בוחרות בדרך יותר זולה וקלה והיא ריגול תעשייתי באמצעותו ניתן להגדיל הכנסות של החברה במאות או עשרות אחוזים בטווח הזמן מאוד קצר.

תגים:

מודיעין · עסקי · אריסטו · מוסר · בעסקים · תועלתנות · נוזיק · רולס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היבטים מוסריים בשיטות שונות של איסוף מידע על מתחרים", סמינריון אודות "היבטים מוסריים בשיטות שונות של איסוף מידע על מתחרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.