היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקהילה ההומו לסבית בישראל - בין מוביליזציה לדה מוביליזציה משפטית

עבודה מס' 061709

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכי פעולתה של הקהילה הזו בדרכה להשגת שוויון חברתי.

9,769 מילים ,59 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הקהילה ההומו-לסבית בישראל, עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש. ממיעוט מדוכא שסבל מהעדר נראות, סטיגמות חברתיות שליליות ואפליה חוקית ומשפטית מוחלטת, היא זוכה כיום לעדנה כמעט מפתיעה, על רקע אופייה הייחודי של החברה הישראלית. אין בדברים אלה על מנת לטעון כי מיעוטים מגדריים בישראל נהנים כיום משוויון מלא או כי החברה הישראלית עקרה מתוכה התייחסויות הומופוביות למיעוטים אלה, ועם זאת אין ספק כי שינוי רב חל ביחסה של החברה בישראל, שינוי הקשור קשר הדוק לחבירה וההתארגנות הקהילתית של מיעוטים אלו ולפעילותם המשותפת באפיקים שונים לשם קידום מעמדם.
העבודה תבחן את השינוי שחל במעמדה של הקהילה ההומו-לסבית בישראל במהלך העשורים האחרונים, כחלק מתהליך הפועל בתוך ומחוץ למשפט, תהליך המופעל על ידי פרטים או מוסדות קהילתיים, במה שמוגדר כפעולות של 'מוביליזציה' ו'דה מוביליזציה' משפטית. כ'מוביליזציה' משפטית, או פעולה בתוך עולם המשפט, תוגדר כל פעולה של פרט בקהילה או מוסד מטעמה, העושה שימוש במשפט המדינה למען קידום יעדים פוליטיים וחברתיים של הקבוצה, או ניסיון להביא לשינוי בחלוקת משאבים ציבוריים, על ידי פניה לבית המשפט הגבוה לצדק, או לניסיון תכוף פחות, להביא לשינוי במבנה הכוח הפוליטי של המשטר. הנחת המוצא של העבודה, היא כי פעולת ה'מוביליזציה' המשפטית, מתבצעת על ידי הקהילה ופרטיה, תוך קבלה מובנת מאליה של "כללי המשחק" הפוליטיים והמשפטיים של המדינה. פעולה באמצעות 'מוביליזציה' משפטית, יותר משהיא משמשת כאמצעי לצאת כנגד הלגיטימציה של המשטר או אף להשיג ניצחון, מכוונת לשנות את כללי המשחק הפוליטיים, מתוך מטרה לפתח תודעה חברתית. הדרך לביצועה, עוברת דרך פניות חוזרות ונשנות לבתי המשפט ולמוסדות מדינה אחרים, כדרך להשגת בולטות תקשורתית, באמצעותה מגבשים חברי הקהילה תודעה חברתית המעודדת אותם להמשיך במאמצים לשינוי משפט המדינה. מול פעולות באמצעות 'מוביליזציה' משפטית, עומדות פעולות באמצעים של 'דה מוביליזציה' משפטית, פעולות כאלה, מתרחשות כאשר הקהילה או פרטים בה מעונינים להתנתק ממשפט המדינה, במטרה לטפח תודעה קהילתית חברתית ופוליטית, על יסוד הטענה, כי מאבקים בתוך ההגמוניה המשפטית של המדינה מפריעים לתהליך גיבוש התודעה הקהילתית בדרך להשגת בולטות תקשורתית ונראות. תפיסה כזו מעדיפה להפנות משאבים ממאבקים במסגרת משפט המדינה, אל עבר מרחבים לוקאליים שבהם משפט המדינה לא קיים ממשית ולא מסייע. מול פעולות של 'מוביליזציה' ו'דה מוביליזציה' משפטית, עומדות פעולות של 'מוביליזציית נגד' (בהן לא תתמקד העבודה), המופעלות על ידי קבוצות מתחרות, הפועלות לסכל את אינטרס הקהילה באמצעים מקבילים לאלו בהם היא נוקטת. העבודה תגדיר מושגים אלו באופן רחב, כך שכפעולה 'מובילית' תחשב כל פעולה המופעלת במסגרת הרגולציה השלטונית ופעולה 'דה מובילית' תוגדר על דרך ברירת המחדל ככל פעולה שאינה מופעלת בשדות אלה. אופן הצגת הנושא יהיה בדרך של הצגת טיעונים התומכים או השוללים כל אחת מהגישות, תוך הדגמתן על האופן שבו מבנה הקהילה ההומו-לסבית בישראל את מאבקה בדרך לשוויון ובחינת מערך היחסים ביניהן. לסיכום, תציע העבודה מערך של הצעות למחקר עתידי הנובעות מהדיון.

תוכן העניינים:
מבוא
בעד מוביליזציה משפטית
נגד מוביליזציה משפטית
בעד דה מוביליזציה משפטית
נגד דה מוביליזציה משפטית
במקום סיכום - שאלות למחקר עתידי
הערות ורשימה ביבליוגרפית

הערת מערכת: מס' המקורות המצויין מתייחס למס' הערות השוליים.

תגים:

אפליה · ארון · ביסקסואלים · גייז · הומואים · הומוסקסואליות · הומוסקסואלים · הומופוביה · טרנסג · ליברליזם · לסביות · משפט · מתקנת · נדר · סוציולוגיה · סטריאוטיפ · פוליטיקה · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקהילה ההומו לסבית בישראל - בין מוביליזציה לדה מוביליזציה משפטית", סמינריון אודות "הקהילה ההומו לסבית בישראל - בין מוביליזציה לדה מוביליזציה משפטית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.