היישום אינו מחובר לאינטרנט

בסוד שיח

עבודה מס' 061707

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עיונים בפילוסופיית האדם של בובר בספרו "בסוד שיח".

2,928 מילים ,1 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מרטין מרדכי בובר נולד בוינה בשנת 1878 וגדל עד גיל 14 אצל סבו רבי שלמה בובר שהיה חוקר מפורסם של ספרות המדרשים והאגדה ותולדות עם ישראל בימה"ב. בבית סבו קיבל בובר חינוך תורני במקביל להשכלה כללית נרחבת ושפות רבות. בגיל 20 הצטרף לתנועה הציונית ואף שימש כציר בקונגרס הציוני ה-3 ב-1899.
בגיל 26 נטש את הזירה המדינית והחל לעסוק במחקר בעיקר בנושא החסידות. הוא כתב מספר ספרים בנושא (ביניהם "בפרדס החסידות", "אור הגנוז - סיפורי צדיקים" ועוד) ואף תרגם את התנ"ך לגרמנית יחד עם פרנץ רוזנצוויג. בגיל 60 עלה לארץ ישראל והתמנה לפרופסור לפילוסופיה חברתית באונ' העברית.

עיקרה של הפילוסופיה של בובר (כפי שתעלה מחיבור זה) הוא היחס בין האדם לשאר העולם. בובר זיהה שתי התייחסויות בסיסיות של יחסים - "אני - אתה", ו"אני- לז" אשר כל הקשרים של האדם עם סביבתו יכולים להתחלק לתוכם.
יחסי "אני - אתה" מובילים למושג האל כ"אתה" הנצחי וליחסי אדם-אל. בשביל בובר, תמצית החיים הדתיים אינה בהחזקה של אמונות כלשהן כי אם בעמידה מול אתגרי החיים תוך דו-שיח יומיומי עם האלוהים.
הספר "בסוד שיח" מורכב למעשה ממספר חיבורים והרצאות אשר נכתבו בזמנים שונים על ידי בובר. בכולם עוסק בובר בהסברת ראיית העולם ה"דו-שיחית" שלו כאשר רעיונות והסברים רבים חוזרים על עצמן פעמים רבות לאורך החיבורים.
בעבודה זו התמקדתי בשני חיבורים מתוך המבחר אשר כוללים בתוכם את רב רובה של פילוסופיית האדם של בובר. החיבורים הם: "אני ואתה" ו"דו-שיח" סוגיות 12,3.

תגים:

אדם · הוויה · זולת · יחס · מהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בסוד שיח", סמינריון אודות "בסוד שיח" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.