היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיקוף השיח ומאפייניו בעבודת הגננת בגן הילדים

עבודה מס' 062664

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן התפיסות החינוכיות הערכיות של הגננת, ובאלו מאפייני שיח מועברים כמסר לימודי חינוכי.

17,388 מילים ,49 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הצגת הבעיה המחקרית
בבואנו לסקור את הגישה הכללית להגדרת תפקידה של הגננת, ניתן לקבוע שהיא מסתמכת על התפיסה שלא ניתן לשנות את מבני החשיבה והלמידה של הילד בפרט, והאדם בכלל. הגננת נתפסת כמי שיכולה וצריכה להעביר ידע לילד בהסתמך על מבני החשיבה ויכולות הלמידה הקיימות שלו. השינויים במבני החשיבה של האדם, לפי פיאז'ה ואחרים, נתפסים כפיזיולוגיים ואינטראקטיביים, כלומר: כתוצר של התפתחותו הנוירולוגית בצירוף לגרייה הסביבתית החודרת אל המערכת המוחית ומעצבת אותה.
בין הגירויים המעצבים את מבני החשיבה נמצא אמנם, גם את הגירויים שמקורם בגן שבו לומד הילד מיומנויות יסוד, תחומי ידע והרגלי עבודה. תכנים אלה מועברים על ידי הגננת המתפקדת 'כסוכנת ידע'. כל אלה משפיעים על התפתחותו של הילד, אך בקווי ההתפתחות הנקבעים על ידי הגנטיקה בלבד. אין, לפי גישה זו, בכוחם של הגננות, המורים, הורים או גירויים אחרים לשנות את המהלך ההתפתחותי, אלא רק לממש אותו.
"למידה של ילדים מתרחשת בדרך של למידה פעלתנית תוך פעילות גומלין עם חומרים, תופעות ואנשים" (כץ, 1990).
"אינטראקציה בין בני אנוש מתאפיינת במסוגלותם להבין אחד את השני, את מחשבותיהם תוך קיום משא ומתן של משמעויות" (קורת, 1999).
על מרבית החוקרים מקובלת הדעה כי אסטרטגיית השיח הנה כלי להעברת מסר לימודי חינוכי והגננת מהווה דמות משמעותית בחייהם של הילדים כגורם המשפיע על תהליכי הוראה ולמידה.

מטרת המחקר
יש חשיבות, ערך ועניין לבדוק את המציאות שבה פועלת אסטרטגיית השיח בגן הילדים. מחקרים הראו כי התפיסה החינוכית הנובעת מהשקפת עולמה של הגננת תוביל את הגננת להשתמש בכלי זה על מנת ליישם שיטת הוראה ולמידה שתבוא לידי ביטוי במערכת יחסי הגומלין בינה ובין הילדים ללמידה לטווח ארוך. מטרתי במחקר זה להוביל לביצוע ההבחנות בין אופני השיח השונים ככלי שיקוף שישפר ויקדם את סגנונות השיח בגני הילדים.

שאלת המחקר
מהן התפיסות החינוכיות הערכיות של הגננת, ובאלו מאפייני שיח מועברים כמסר לימודי חינוכי.

השיטה
סקירת ספרות: בה יידונו הנושאים-למידה והוראה בגיל-הרך; מעורבות המבוגר - התיווך בהוראה ולמידה; אינטראקצית השיח עם הילדים.
מערך המחקר
א) שיטת המחקר שנבחרה היא "חקר מקרה" המתבסס על הפרדיגמה של המחקר האיכותי.
ב) כלי המחקר - 6 תצפיות ו-4 ראיונות.
ג) שדה המחקר- המחקר נערך בשני גני ילדים בצפון הארץ.
ד) אוכלוסייה המחקר- שתי מנהלות גן וכ-65 ילדים בגילאי 5-6.

תוכן העניינים:
פרק 1 מבוא
פרק 2 סקירת ספרות
2.1 מודלים ללמידה וההוראה בגיל הרך
2.2 למידה מתווכת
2.3 אפיוני ואסטרטגיית השיח בין הגננת לבין הילדים
פרק 3 מערך המחקר
3.1 מתודולוגיה
3.2 שיטת המחקר
פרק 4 ממצאי שיח הנושא
א. שיחה
ב. דיאלוג סוקרטי.
ג. דיאלוג לכאורה
ד. מונולוג בתחפושת לדיאלוג .
פרק 5 דיון
פרק 6 סיכום מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

Halliday M.A.K.. (1994). An matrodncation to functional grammer. Eduart arnold.Washington D.C.
Kenneth A. Leithwood. (1992). The move to ward transformational leadership, Educational leadership, volume 49, number 5.p. 8-12.
Klein, P. (1988). Stability and change in interaction of Israeli Mother's and infents, Infants beanavior and development. 11, 55-70.
Klein .P. (1991). Improving the quality of perenaly interection with very tow birth weight children. A Longitudinal study using a mediated learning experience model. Infant mental helth, 12, 321-337.
Lincoln, Y.S. (ed) (2000). Handbook of Quaiutative Research . Sage Publication, Inc, London-New Delhi.
Malamah-Thomas, A. (1987). classroom Interaction. Oxford: univ, press.
Margano, R.J. (1992). A different kind of classroom. Association for supervision and curriculum development. U.S.A.
Merriam, S.B. (1998). Qualitative Research and Case Study Applications in Education, Revised and Expended from case study Research in Educatan, San Francisco, Calufornia, jossey-Bass Publishers.
Stake, R.E. (1978). The case study method in social inguiry. Educational researcher 7 (2) p.p. 4-10.
Wein, C.N. (1997). Time work and developmentally appropriate practice. Early childhood research quarterly 11 (3) p.p. 337-389.
Wood, D.J. (1986). Aspects of teaching and learning. In Richard's M. Q Light P. (eds) children of socill words, Educational review, 35, 149-62.
Yin, R.K. (1994). Case study research: Design and Method, London: sage.

תגים:

אפיוני · גיל · בתחפושת · דיאלוג · הגננת · הילדים · הרך · השיח · ואסטרטגיית · וההוראה · לדיאלוג · למידה · מודלים · מונולוג · מתווכת · סוקרטי · שיחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיקוף השיח ומאפייניו בעבודת הגננת בגן הילדים", סמינריון אודות "שיקוף השיח ומאפייניו בעבודת הגננת בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.