היישום אינו מחובר לאינטרנט

השיח הישראלי ביחס לחזבאללה

עבודה מס' 065295

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השיח הישראלי ביחס לאופיו של החזבאללה, מטרותיו ודרכי פעולתו, תוך התמקדות בשיח הישראלי ביחס לקשר בין חזבאללה לאיראן.

6,815 מילים ,33 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בחודשים יולי-אוגוסט 2006 עלה ארגון החזבאללה פעם נוספת לכותרות בעקבות העימות המחודש בגבול הצפון. הסערה שהתחוללה באותם ימים הביאה את התקשורת לנסות ולענות על הצמא הציבורי לידע בנושאי איראן וחזבאללה. המורכבות של הסיטואציה הביאה למגוון רחב של פרשנויות כמו גם התנבאויות בהקשרם. בין הנושאים שנידונו בהרחבה היו האידיאולוגיה, האינטרסים והקשר של הארגון עם איראן. הדיון התקשורתי עורר בנו רצון להבין לעומק את השיח הישראלי ביחס לחזבאללה כפי שהוא בא לידי ביטוי בתקשורת, ולעמוד על משמעויותיו בהקשר הרחב יותר.
בעבודה זו נחקור את מאפייני השיח, תוך עמידה על הגורמים המרכזיים המשפיעים על עיצובו. לשם כך נעזר בכתבות מהעיתונות היומית המרכזית ("ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ") מחודשים יולי-אוגוסט, כמו גם בספרים שנכתבו בנושאי איראן והחזבאללה.
ראשית, נביא סקירה קצרה של הארגון מאז הקמתו. לאחר מכן נפרט את הגורמים המרכזיים שעשויים להשפיע על השיח ואת הבעייתיות שבהם: כאלו הקשורים באופיו של השיח ההגמוני, בתפיסות אוריינטליסטיות, בקשיים מתודולוגיים ובאינטרסים ישראלים. בהמשך נעבור לניתוח הכתבות והספרים תוך הצגה של המגמות העיקריות שזיהינו בהם. בהסתמך על הניתוח נפנה לדיון ומסקנות. בשלב זה נקשר בין הגורמים המשפיעים על השיח הישראלי ובין ביטויים המעשי, כפי שהשתקף מהמקורות.
אף כי אין ברצוננו לעמוד על "האמת" ביחס לחזבאללה או להציע שיח חלופי, לא נוכל להימנע מהעלאתן של מספר נקודות היכולות להשתלב בשיח כזה. נקודות אלו ישמשו אותנו להדגמת הקשיים והסתירות שבשיח הקיים וכהוכחה שאין זה השיח האפשרי היחידי.
נושא העבודה הוא החזבאללה. עם זאת, כפי שנראה בעבודה, חזבאללה נתפס כשלוחה איראנית. לכן אין מן הנמנע להציג את השיח הישראלי בנוגע לקשר בין חזבאללה לאיראן, ובנוגע לאיראן עצמה.

תוכן העניינים
מבוא
ארגון החזבאללה
רקע תיאורטי
שיח, הגמוניה ואינטרסים
השיח האוריינטליסטי
מתודולוגיה וחקר "הכפיפים"
"האחר" ו-"העצמי" בשיח הישראלי
ניתוח
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בפרק זה ננסה לעמוד על ההיסטוריה של ארגון החזבאללה, במטרה להבין את הרקע הדתי, פוליטי, חברתי ואידיאולוגי של הארגון. ראוי לציין שכבכל כתיבת היסטוריה, גם פרק זה, יש להניח, מוטה ומושפע מעמדות הכותבים, המקורות הזמינים, והאירועים המתרחשים סביבנו. השאיפה היא להציג סקירה אובייקטיבית, ככל הניתן, שתשרת אותנו בפרקים מאוחרים יותר, בהם נדון בשיח עצמו. בפרקים אלו ונצביע על בעיות מתודולוגיות ואידיאולוגיות, שהשיח נתקל בהם. ההיסטוריה של ארגון החזבאללה נכתבת מתוך הכרה שאנו חלק מאותו השיח ומבעיותיו.

תגים:

חיזבאללה · לבנון · סטריאוטיפים · אוריינטליזם · סעיד

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השיח הישראלי ביחס לחזבאללה", סמינריון אודות "השיח הישראלי ביחס לחזבאללה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.