היישום אינו מחובר לאינטרנט

גורמים המשפיעים על אחוז המשיבים לסקרי דוא"ל

עבודה מס' 061652

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת שלושה פרמטרים להשפעה- השפעת שליחת הודעה מוקדמת, חשיבות נושא השאלון, וסוג השאלון - מובנה מול שאלון מצורף.

3,774 מילים ,12 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר
שאלוני המחקר
הנחות מחקר
שיטות מחקר
תוצאות
דיון
מסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים

מבוא
במהלך השנים האחרונות, עם כניסתם של המחשבים האישיים ליותר בתים פרטיים ולבתי הספר, הפסיקו המחשבים להיות נחלתם הבלעדית של המוסדות האקדמאים1. הנגישות ההולכת וגדלה למחשבים ואיתם, כמובן, לאינטרנט, הופך כלי זה למכשיר פירסומי ממדרגה ראשונה, ולא רק למוצרי צריכה. המשתמשים באינטרנט מקבלים ערך-מוסף מעבר להיותם "חשופים" למידע. האינטרנט הוא קודם כל כלי אינטראקטיבי, בו כל משתמש שווה ביכולת ההשפעה, ושיתוף באתרים המאפשרים זאת.
אין זה פלא, אם כך, כי כל פורטל2 המחשיב את עצמו מפרסם מידי יום סקר עם שאלת היום, שבו כל גולש יכול להשתתף ולהשפיע, אם כי אלו הם כמובן סקרי נוחות ולא מהוים כל אומדן.
היתרונות של עריכת סקרים דרך האינטרנט הם ברורים: זו הדרך הזולה ביותר, המהירה ביותר להעברת השאלונים ולקבלתם חזרה והוכח גם כי בשאלות פתוחות מקבלים בסקרים אלו תשובות יותר מקיפות.3
אף על פי כן, במחקריה הראתה 4Sheehan כי אחוזי המשתתפים בסקרי אינטרנט (שנעשו על פי הכללים) יורדים בהתמדה במהלך 15 השנים האחרונות. הסיבות העיקריות לכך לדעתה, מעבר לבעיות הטכניות בהבדלים בין מחשבים וגרסאות, הן החשש הגובר מוירוסים והעובדה כי אין שום תגמול על השתתפות בסקרים כאלו.

בעבודה זו אנסה לבדוק פן אחד ספציפי בסקרי אינטרנט - אחוז משיבים לסקר דוא"ל ואבדוק שלושה פרמטרים להשפעה: השפעת שליחת הודעה מוקדמת, חשיבות נושא השאלון, וסוג השאלון - מובנה מול שאלון מצורף.
בבואי לבחון נושא זה, אני מנסה למנוע מראש השפעת כל גורם אפשרי שאינו ממרכיבי הניסוי, על תוצאות הבדיקה, ולכן לא אשתמש בשיטה משולבת להגדלת אחוז משיבים או כל מרכיב אחר שהציעו דילמן ושייפר (פניה אישית בכל דוא"ל ולא שליחה מרוכזת לכל הנמענים וכד'). קיימת גם אופציה של עריכת סקר באינטרנט ולא דרך דוא"ל אלא ע"י הפניית הנשאל לאתר מסויים בו נמצא השאלון. אופציה זו מצריכה את המשיב לעשות מספר פעולות רב על מנת לענות לשאלון, ובאין תגמול שיטה זו היא פחות פופלרית על המשיבים לסקרי האינטרנט.5
---------------------------------------------------------------------------------
1. Dommeyer, Moriarty 2000
2. Portal -המשמש שער כניסה לרשת אתר חברה
3. Dillman, Schaefer 1998, Smith 1997
4. Sheehan 2001
5. Smith 1997

מקורות:

Schillewaert, N., Langerak, F. and Dunamel, T. (1998) "Non-Probability Sampling for WWW Surveys: A Comparison of Methods", Journal of the Market Research Society (40).
Sheehan, K. (2001) "E-mail survey Response Rates: A Review", Journal of Computer-Mediated Communication 6(2).
Sheehan, K.B., McMillan, S.J. (99) "Response Variation in E-mail Surveys: An Exploration", Journal of Advertising Research (39).
Dommeyer, C.J., Moriarty, E. (2000) "Comparing Two Forms of an E-mail Survey: Embedded vs. Attached ", Journal of the Market Research Society (42).
Smith, C.B., (1997) "Casting the Net: Surveying an Internet Population", Journal of Computer-Mediated Communication (3).
Schaefer, D.R., Dillman, D.A. (1998) "Development of a Standard E-mail Methology: Results of an Experiment", Public Opinion Quarterly (62)
Dillman, Don A., Robert D. Tortora, and Dennis Bowker. (1998) "Principles for Constructing Web Surveys", SESRC Technical Report (98-50), Pullman, Washington
VBScript in a Nutshell, (2000) by O'Reilly Associates, Mat Chileds, Paul Lomax and Ron Petrusha
Dynamic Html: The Html Developer's Guide by Jeffrey S. Rule, Addison-Wesley Pub Co; 1st edition (1998).
Tse, A. (1995) "Comparing two methods of sending out questionnaires: E-mail versus mail", Journal of the Market Research Society (37), pp 441-6
Tse, A. (1998) "Comparing the response rate, response speed and response quality of two methods of sending questionnaires: E-mail versus mail", Journal of the Market Research Society (40), pp 353-361
Hornik, J., Zaig, T. and Shadmon, D. (1991) "Reducing Refusales in Telephone Surveys on Sensative Topics", Journal of Advertising Research (31).

תגים:

אחוז · אינטרנט · אלקטרוני · דגימה · דואר · מחקר · משיבים · סקרים · עיונים · פרסום · שאלות · שיווק · שיטות · סקר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גורמים המשפיעים על אחוז המשיבים לסקרי דוא"ל", סמינריון אודות "גורמים המשפיעים על אחוז המשיבים לסקרי דוא"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.