היישום אינו מחובר לאינטרנט

המתת חסד

עבודה מס' 061523

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בדילמה מוסרית והתייחסות להיבט המשפטי בעולם ובישראל.

4,941 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

אותנסיה\המתת חסד בהגדרתה היא: הרג מכוון בפעולה או בהשמטה של פעולה באדם התלוי בטיפול, וזאת לטובתו האישית (ollard, 2000). זירוז המוות של החולה ע"י המטפלים בו\בה. מקור המילה אותנסיה ביוונית ופירושה מוות טוב\קל. למרות הקונוטציות החיוביות הנלוות לפירוש המונח, נאסרה בפירוש כל צורה של החשת מותו של החולה עוד בשבועת היפוקראטס ואח"כ בדת היהודית והנוצרית. ברפואה המודרנית הפכה הסוגיה לשנויה המחלוקת על דרך פתרונה, בעיקר בגין יכולתה של הרפואה המתקדמת להאריך ימים וחיים של חולים סופניים. בעברית התרגום הוא "המתת חסד", וכאן נרמז כי הריגה נובעת מחסד שאנו עושים עם החולה. המצדדים בזכות החולה למות בשלווה אינם אוהבים את המונח המתת חסד משום שלדידם זוהי זכותו של החולה למות בשלווה ללא צורך בחסדיו של האחר.
ואכן עצם המושג המתת חסד מעלה שאלה - למי ניתן החסד? הדילמה של המתת חסד מקורה בעובדה שהרפואה הכירה בכך שיש מחלות חשוכות מרפא, וסופן הבלתי נמנע הוא מוות לאחר תקופה של כאב ושל ייסורים. במצב זה קורה לא פעם שחולים הנמצאים בבית חולים ועומדים על חומרת מצבם, מבקשים מרופאיהם לסיים את חייהם. האם מותר לרופאים שנשבעו להציל חיים, להיעתר לבקשה וגם להחליט על סיומם?
במהלך עבודה זו נבחנים טיעונים בעד ונגד המתת חסד, העבודה מציגה את הדילמה כדילמה מוסרית ומתמודדת עם הקשיים בקביעת עמדה בסוגיה. כמו כן ישנה התייחסות להיבטים משפטיים בחוק בעולם ובפרט בישראל, התייחסות לסעיף 8 בחוק יסוד כבוד האדם.

מקורות:

אלבום, מ. "ימי שלישי עם מורי",1997. הוצאת מטר.
כשר, נ. "תורת המוסר", 1989, הוצאת משרד הביטחון ת"א.
פראנקל, ו. 1970. "האדם מחפש משמעות".הוצאת דביר.
Sullivan,M.D. Ganzini,L. Youngner,S.J. Should Psychiatrists Serve as Gatekeepers for Physician-Assisted Suicide?.1998.Hastings Center Report.
Pollard,B. Euthanasia Definitions.2000.in: http://www.euthanasia.com/definitions.html

תגים:

מוות · סופני · מוסר · כבוד · האדם · בחירה · דילמה · המתת · חסד · מוסרית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המתת חסד", סמינריון אודות "המתת חסד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.