היישום אינו מחובר לאינטרנט

היחס בין ה"אני" - האינדיבידואל לבין התרבות\חברה לאור המסה של פרויד בעניין" תרבות בלא נחת".

עבודה מס' 061440

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,386 מילים ,1 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

ככל שהעמקתי לקרוא במסה "תרבות בלא נחת" כן התגלה בפני כי היחס אינדיבידואל - תרבות הנו מורכב ומסובך מכפי שסברתי בקריאה הראשונה.
הדיבור "תרבות" במסה זו מגלם את כל הישגי האנושות ומוסדותיה, "שמכוחם התרחקו חיינו מחיי בעלי החיים שאנו צאצאי - צאצאיהם, הישגים ומוסדות המשרתים שתי תכליות - הגנה על האדם מפני הטבע וויסותם של יחסי בני האדם בינם לבין עצמם" (עמ' 138).

לאורך המסה מציג פרויד את האינדיבידואל כיצור תלוי תרבות. הקורא מבין כי התרבות מערימה קשיים על האינדיבידואל במהלך חייו. כדי להבין מהותם של קשיים אלה יש להבין תחילה כיצד רואה פרויד את מבנהו הנפשי של האדם, היינו, יש להבין את אישיותו של האינדיבידואל לפי תורת האישיות של פרויד.
מאחר והבנת מבנה אישיותו של האינדיבידואל הכרחי לדיון, אציג תחילה נקודות רלבנטיות באישיות האדם, בעזרתם ניתן יהיה להבין טוב יותר את יחסו של האדם לתרבות ואת הקושי והמאבק המתמיד, לכאורה, בין האדם לתרבות.
בהמשך אציג את מסקנתו של פרויד לפיה אותן תכונות שאינהרנטיות לאדם והנקראות "יצרים" בפי פרויד, הן גם שגורמות לאדם להזדקק לתרבות.
אציג את התפיסה לפיה האדם תלוי באחרים כמושאים ליצריו הלבידיוניים: הארוס מחד ויצר המוות או התוקפנות מאידך.

אם כן, יחסו של האדם אל התרבות מורכב וקשה, ובלשון היום - יום ניתן לומר שהאדם אינו יכול איתה (עם התרבות), אך אינו יכול גם בלעדיה. האם יתכן שהמאבק הלכאורי בין האדם לתרבות אינו אלא מאבק פנימי בנפשו של האדם?
שאלה זו תתברר אף היא במהלך הדיון שלפנינו.
בנוסף, אבחן את היחס אינדיבידואל - תרבות גם מנקודת מבטה של התרבות, היינו, אבקש לשים לרגע את התרבות במרכז ההתבוננות ואשאל האם התרבות תלויה באינדיבידואל? מאחר וכפי שאראה בהמשך, התשובה על כך חיובית הרי שמערכת היחסים המסתברת הינה של תלות הדדית: האינדיבידואל הינו יצור תלוי תרבות, אך הוא גם זה שיצר את התרבות, ולתרבות לא היה קיום אלמלא הזדקקותו של האדם אליה. אוסיף ואבדוק האם למרות הניגודים בין האינדיבידואל לתרבות והמאבק בין השניים, ישנו בכ"ז דבר מה מאחד או משותף לאינדיבידואל ולתרבות, שהרי חייב להיות אינטרס משותף שגורם לשניים לדור בכפיפה אחת, למרות כל המהמורות והקשיים שבדרך.
לאחר שאשאף להבין את היחס אינדיבידואל - תרבות על מגוון משמעויותיו, אנסה לדון בשאלות נגזרות כגון: האם כל בני האדם תלויים בתרבות במידה שווה?
ולבסוף, מה יעלה בגורלו של מי שאינו מסוגל להתמודד עם דרישות התרבות, מצב שבהחלט יתכן שהרי בתרבות, כאמור, אין נחת.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק ראשון: האינדיבידואל
פרק שני: היחס בין האינדיבידואל לתרבות
סיכום

מקורות:

זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, תרגום אריה בר, תל אביב: דביר,1968.

תגים:

אינדיבידואל · אני · ארוס · יצרים · ליבידו · מסה · פילוסופיה · פרויד · תוקפנות · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היחס בין ה"אני" - האינדיבידואל לבין התרבות\חברה לאור המסה של פרויד בעניין" תרבות בלא נחת".", סמינריון אודות "היחס בין ה"אני" - האינדיבידואל לבין התרבות\חברה לאור המסה של פרויד בעניין" תרבות בלא נחת"." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.